Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327097

Topicstarter
Hoi Tweakers

Ik ga binnekort nieuwe onderdelen kopen voor mijn computer en heb hier wat vraagjes over...

Huidige specs:
Voeding - Nvidia Cooler Master Silent Pro M500 500W
Moederbord - MSI P6NGM-L (MS-7366)
Processor - Intel 2 Quad Q6700 @ 2.67GHZ
Geheugen - 4GB DDR 2
Videokaart - Nvidia Geforce 9800gx2 1024mb

Ik wil nieuwe onderdelen gaan kopen en dan wil ik dat ook meteen goed gaan doen, dit zijn de nieuwe onderdelen:
Moederbord - Asrock 890GX Extreme3
Ik heb gekozen voor een relatief nieuw moederbord met AM3 socket en DDR 3 geheugen
Processor - AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 3.4GHZ (AM3)
Geheugen - GeIL Black Dragon GB38GB1600C9QC - 8GB

Gaan deze onderdelen met elkaar samen werken (of heb ik tog iets over het hoofd gezien) en zijn dit goeie upgrades voor mijn huidge systeem? Ik doe redelijk actief gamen maar dat lukte met mijn vorige specs ook.
Is de huidige videokaart wel goed genoeg voor de nieuwe componenten?

Groetjes

Chris :w

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 327097 op 15-07-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

[UG Aanschaf] Gamesysteem

Wat betreft de rest van je vraag:

- Die nVidea voeding ken ik niet en betwijfel dus ook of je er niet verkeerd aan zou doen deze te vervangen.
- Q6700 - houden. Kwa prestatie ga je echt marginaal winst merken met een nieuwe Phenom ;) En het scheelt geld.
- Geheugen - uitbreiden. Zoek gewoon een tweede setje van 4 GB DDR2 als je denkt zeker te weten dat je 8 GB nodig gaat hebben. Uiteraard wel met dezelfde specs als je huidige geheugen.
- Videokaart - vervangen. Kwa game performance ga je er het meest van merken als je je videokaart een leuke upgrade geeft.

Dat is wat ik in het kort nog even erover te zeggen heb ;) Plaats je vraag ook even in het UG Aanschaf topic dat ik je linkte en zij zullen je ook wel genoeg advies willen geven :) Succes!

[ Voor 79% gewijzigd door Fid3lity op 15-07-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:16:
[UG Aanschaf] Gamesysteem

Wat betreft de rest van je vraag:

- Die nVidea voeding ken ik niet en betwijfel dus ook of je er niet verkeerd aan zou doen deze te vervangen.
- Q6700 - houden. Kwa prestatie ga je echt marginaal winst merken met een nieuwe Phenom ;) En het scheelt geld.
- Geheugen - uitbreiden. Zoek gewoon een tweede setje van 4 GB DDR2 als je denkt zeker te weten dat je 8 GB nodig gaat hebben. Uiteraard wel met dezelfde specs als je huidige geheugen.
- Videokaart - vervangen. Kwa game performance ga je er het meest van merken als je je videokaart een leuke upgrade geeft.

Dat is wat ik in het kort nog even erover te zeggen heb ;) Plaats je vraag ook even in het UG Aanschaf topic dat ik je linkte en zij zullen je ook wel genoeg advies willen geven :) Succes!
Merci O+
Zelf vond ik het ook een beetje zonden om een Q6700 van een jaar oud weg te doen... Kwa geheugen wil ik wel zeker 8gb ddr3 dit is een eis aangezien ik aan veel video/foto bewerking doe.

Maar die onderdelen gaan dus wel zeker samen werken? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Het moederbord is DDR3, net als het geheugen. De socket is AM3 en de processor ook een het type videokaart dat maakt niks uit tog?
Denk je trouwens ook dat 500W genoeg is voor die specs, ga er vanuit van wel tog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 08:40
Als het een A merk voeding is wel, ik heb nog nooit een voeding van NVDIA gezien dus dat weet ik niet?

[BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 Stel hier je vragen.

Voor videobewerking meen ik te herinneren dat je beter een Intel systeem kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 327097 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:24:
[...]

Merci O+
Zelf vond ik het ook een beetje zonden om een Q6700 van een jaar oud weg te doen... Kwa geheugen wil ik wel zeker 8gb ddr3 dit is een eis aangezien ik aan veel video/foto bewerking doe.

Maar die onderdelen gaan dus wel zeker samen werken? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Het moederbord is DDR3, net als het geheugen. De socket is AM3 en de processor ook een het type videokaart dat maakt niks uit tog?
Denk je trouwens ook dat 500W genoeg is voor die specs, ga er vanuit van wel tog...
8 GB, maar dan wel DDR2 op je huidige bord ;), moet zeker kunnen. Ga ervoor zouik zeggen. De onderdelen zouden best samen werken maar zoals je zelf al aangaf is het zonde om je Q6700 al de deur uit te doen...

500 Watt zou genoeg moeten zijn, mits de voeding van fatsoenlijke kwaliteit is. Upgrade videokaartje naar een leuke HD5770, uitbreiding van geheugen en eventueel vervangen van de voeding (da's wel zo veilig) kost je dan iets van 300 euro, naar schatting.

Maar ik zie dat je het UG Aanschaf topic ook gevonden hebt ;) (ghehe :P ) Dan zal je daar wel geholpen worden en heeft deze thread geen nut meer ;) Ik zal voor jou in dat UG Aanschaf topic nog even een upgrade plaatsen zoals ik dat in jouw geval zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
whiplash1990 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:29:
Als het een A merk voeding is wel, ik heb nog nooit een voeding van NVDIA gezien dus dat weet ik niet?

[BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 Stel hier je vragen.

Voor videobewerking meen ik te herinneren dat je beter een Intel systeem kan kiezen.
Oops, correctie Cooler Master Silent Pro M500 heb ik |:(

Sowieso wil ik het moeder bord vervangen... En ik dacht laat ik het dan meteen goed doen, wat ik nu heb is een low-budgut MSI moederbord.
Nu heb ik een veel te dikke cooler op een veel te klein moederbord staan. Mijn CPU cooler heeft 2 fans aan de zijkanten en ik heb 2 fans boven aan mijn kast zitten. Helaas raken de fans van boven en onder elkaar en hoor ik dus deheletijd zo een stom ratel geluid :(

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 327097 op 15-07-2010 19:35 ]

Pagina: 1