[Win7] HP Laptops sluiten niet volledig af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Op mijn werk hebben we na de uitrol van Windows 7 Enterprise problemen met laptops die niet volledig afsluiten. Bij afsluiten gaat dan bijna alles uit, behalve power LED, Bluetooth LED en ventilator. Met als gevolg dat gebruikers, die de laptop in de tas stoppen zodra het scherm zwart is, 's avonds tot de conclusie komen dat de laptop warm is (ventilator kan in een tas de warmte natuurlijk niet kwijt) of later dat de accu leeg is.

Het betreft HP Compaq laptops van het type 6710b en 2710p (tablet), voorheen Vista Business laptops, nu dus met W7 Enterprise, incl. Bitlocker.

Wat hebben we al gedaan:
  • Voor de migraties was het probleem al bekend voor het type 6710b. We hebben toen de laatste versie bios er op gezet. Dat leek 2 weken lang de oplossing te zijn op de test laptops, dus tijdens de uitrol hebben we deze types ook voorzien van nieuwe firmware (F.15). Helaas bleek later dat dit niet de volledige oplossing te zijn. Af en toe sluit een laptop toch nog niet helemaal goed af.
  • Beheerder op internet laten zoeken naar soortgelijke problemen en oplossingen. Niet echt iets gevonden.
  • Case geregistreerd bij HP. Op de laptops geldt nog zo'n 2 maanden een carepack. Helaas nu na 2 weken nog geen oplossing.
  • Zelf op internet (o.a. GoT) gezocht op dergelijke problemen. Niet gevonden.
  • Zojuist een 2e case geregistreerd bij HP, nadat bleek dat het probleem ook op de 2710p voor komt.
Over een paar weken gaan we nog 40 laptops migreren. Ik hoop dat we dan een oplossing gevonden hebben. In dit tempo verwacht ik dat van HP niet op tijd, dus ik hoop dat jullie misschien suggestiese hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:53
Nou ik heb dit probleem sinds gister ook, alleen met een gewone desktop pc. Installatie gaat hard richting een jaar en heb geen idee waar het probleem vandaan komt. Logboeken zeggen niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Misschien kan je uit volgende link iets halen? Een aantal reacties zeggen dat het disablen van "USB selective suspend" bij advanced power management options en het enablen van de optie "Allow the computer to turn off this device to save power" voor firewirepoorten (IEEE 1394) in computermanagent het shutdown probleem heeft opgelost.

http://social.technet.mic...21-4e0b-a014-673d1fa97e75

[ Voor 6% gewijzigd door Attixx op 15-07-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bedankt! Die firewire instelling mailde de beheerder me gisterenavond ook. Die ben ik nu aan het testen. Die USB instelling is daarna aan de beurt. Ik laat later even weten wat de oplossing was. (Moet even wat tijd vinden om m'n eigen laptop een paar keer te herstarten - Het gebeurt helaas niet elke keer..).

Edit: Firewire is helaas niet de (enige) oplossing. Nu nog de USB instelling testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tycoontje op 16-07-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Heeft het wel gewerkt bij USB? Dit gezien je niet reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Sorry, er kwam allerlei ander spoed werk tussendoor. Heb ondertussen pas een paar keer m'n laptop helemaal uit kunnen zetten en weer op kunnen starten, een paar willekeurige applicaties te starten en dan weer uit te zetten. Nog te weinig om echt te kunnen zeggen dat het helemaal verholpen is. Voorlopig ziet het er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Nou ik weet het niet meer. Ik vermoed een update gone wrong, maar ook dat durf ik niet zeker te zeggen. Nog een keer een rollback gedaan en nu lijkt het weer te werken, maar had dat al een keer gedaan en toen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Mij viel dit ook al op maar dan met standby.
Ik heb een 6710s.

Ik heb het even getest.

Standby via start werkt goed.
Standy door het scherm dicht te klappen werkt niet goed.

Waarschijnlijk sluit men af en doet meteen het scherm dicht.
Alleen dan blijft alles aanstaan behalve het scherm.

Dit is trouwens bij mij met W7 pro

[ Voor 77% gewijzigd door tlpeter op 17-07-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bij mij werkt het nog steeds prima. Ga het ook nog even proberen zonder die firewire settings, om nog even te achterhalen waar het nou precies in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Helaas is het toch niet de volledige oplossing. Het is wel weer minder geworden. Heb de cases bij HP weer een update gegeven. HP zelf kwam met oplossingen zoals andere voeding, accu, zonder accu, zonder voeding. Ze zoeken het niet in software, terwijl dat volgens ons wel zou moeten. Onder Vista werkte het namelijk prima en onder W7 niet meer. Bovendien is het bij meerdere laptops (maar HP ziet natuurlijk maar 1 laptop in de case).

Edit 22/7: Werd vandaag nog gebeld door HP en ze vroegen of er encryptie software gebruikt wordt. Ja dus, namelijk Bitlocker. Klinkt alsof ze een bepaalde richting op denken.

Edit 23/7: Ben weer gebeld door HP. Zou een bekend probleem zijn i.c.m. BitLocker. Ik werd verwezen naar
Microsoft KB 975496. We zijn het nu aan het testen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tycoontje op 23-07-2010 10:54 ]

Pagina: 1