Office 2010 en windows 7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een legale windows 7 64bit ultimate op de pc gezet. Zodra ik office 2010 plus erop gooi wil de pc in 50% van de gevallen niet meer afsluiten en blijft hangen op het afmeldscherm (zonder verder harddisc activiteit).

Nu kwam ik dit tegen:
http://arstechnica.com/mi...ort-windows-xp-64-bit.ars

Werkt office 2010 niet goed met windows 7 64 bit? Ik heb ook nog een legale office 2007, werkt dat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Heb je daadwerkelijk de 64bit versie geïnstalleerd :? , want standaard pakt ie de 32bit setup. Athans dat deed ie bij mij, handmatig de 64bit setup.exe selecteren van de dvd was bij mij de oplossing en ik heb nergens last van hier met windows 7 Ultimate 64bit ....

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smarty_6000 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:49:
Heb je daadwerkelijk de 64bit versie geïnstalleerd :? , want standaard pakt ie de 32bit setup. Athans dat deed ie bij mij, handmatig de 64bit setup.exe selecteren van de dvd was bij mij de oplossing en ik heb nergens last van hier met windows 7 Ultimate 64bit ....
ik heb een .exe bestand van surfspot, kan de inhoud ervan niet zien. Ik zal eens even een andere versie binnenhalen en kijken of ik daar mijn eigen serienummer kan invoeren.

En even windows opnieuw installeren en alleen word, excel en outlook erop zetten, misschien heb ik dan geen afsluitprobleem. Blijf het wat vreemd vinden, pc is nieuw en zodra ik office installeer kan ik niet meer afsluiten op een verder volstrekt kale installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 23:58
Ik heb mij laten vertellen dat er is geadviseerd om 32 bit te installeren gezien 64bit nog niet vlekkeloos werkt.
Ik heb zelf daarom ook 32bit (legaal) geinstalleerd op windows 7 professional x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzooi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 21:45
Helaas kan ik niet echt helpen. Zelf gebruik ik de office dvd van surfspot. Ik heb gekozen voor de x64 install (zelf setup starten vanaf de cd) op windows 7 x64. Tot nu toe ben ik geen enkel probleem tegengekomen (al is outlook het enige programma dat ik vaak heb gebruikt).

Misschien kan je het .exe bestand uitpakken met 7zip winrar of iets dergelijks en kijken of je kunt kiezen welke setup je pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens naar surfspot gekeken, mijn installatiefile heet:

nl_office_professional_plus_2010_w32_x16-32249.exe

Met 7zip zie ik dit staan in de exe:

Office64WW.msi

Moet ik die hebben?

Ik heb nu deels de 32 bit versie geinstalleerd, alleen word, outlook en excel en dat werkt prima. Dat zijn de 3 programma's die ik gebruik, de rest nooit (heb ik wel op het werk als ik dat nodig heb). Ik twijfel nu wat, wat zou de juiste keuze zijn? De nu werkende 32 bit versie houden van die 3 programma's of het hele pakket met 64 bit erop gooien.

Ik ga wel even windows opnieuw weer installeren en die 64 bit versie proberen, weet ik waar ik aan toe ben en kan ik straks een mooie installatie maken en daarvan een image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, aardig wat testen kunnen uitvoeren en ik ben er nu vrijwel zeker van dat office toch niet het probleem is.

Zodra ik Acronis True Image Home 2010 (meest recente versie) installeer krijg ik de problemen. Na he verwijderen van Acronis en een herstart is het probleem weg. Ik heb het probleem niet met Acronis als office niet op de pc staat, maar de combinatie geeft zo te zien problemen.

Ik ben niet de enige, probleem speelt al een tijd: http://www.w7forums.com/w...8-wont-shutdown-t523.html , al mis ik daar even de koppeling met office, maar ik ga morgen er verder mee. Ik zal eens op zoek naar een ander image programma.

Wellicht is het een combi met mijn dynamische schrijven waar ik mee heb zitten spelen. Ik zal morgen eerst even 80 gig op een andere schrijf zetten en eens een installatie uitvoeren op een ongepartioneerde harde schrijf en zien wat er dan gebeurd.

mocht dat alles niet werken heb ik hier tips gevonden, nog niet geprobeerd: http://social.technet.mic...21-4e0b-a014-673d1fa97e75

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Windows 7 werkt goed met office 2010. (snel afsluiten!!)
Draai van allemaal de 64bit versies.

Heb je toevallig virusscanner erop staan of andere software die processen scant??

[ Voor 5% gewijzigd door Erwinvz1 op 15-07-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erwinvz1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:41:
Windows 7 werkt goed met office 2010. (snel afsluiten!!)
Draai van allemaal de 64bit versies.

Heb je toevallig virusscanner erop staan of andere software die processen scant??
alleen secutiry essentials, maar het ligt zo te zien aan dat imagemaakprogramma, ik ga eens heel windows met alle programma's installeren zonder acronis erop en zien hoe het dan gaat. Vreemd genoeg had ik geen problemen met windows 7 32 bit met dezelfde setup. Die 64bit doet het hem.

Ik post hier vandaag nog mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:37
ro3lie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:39:
Ik heb mij laten vertellen dat er is geadviseerd om 32 bit te installeren gezien 64bit nog niet vlekkeloos werkt.
Ik heb zelf daarom ook 32bit (legaal) geinstalleerd op windows 7 professional x64
Hoe kom je er nou bij dat x64 niet goed werkt?? beetje vaag!!

de x64 versie ondersteund alleen niet alle macro's waardoor formulieren en template's voor bedrijven opnieuw geschreven moeten worden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, alles prima getest.

Acronis true image (meest recente versie) werkt niet goed samen met de NL versie van office 2010 32 bit.

Ik heb nu norton ghost 15 sp1 erop en dat werkt prima, dan doen we het zo wel. Lekker nuttige besteding van 2 avonden/dagen vrije tijd, maar je hebt ook niks aan een pc die niet kan afsluiten.
Pagina: 1