windows start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sero
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 11:42
geachte tweakers.net leden,

ik heb al 2 jaar een computer waarmee ik nooit echt problemen mee heb gehad, maar laatst wou mijn windows ineens niet opstarten. als je de laadbalk krijgt of in windows 7 het geval van het windows teken, dan loopt die vast. het is elke keer dezelfde plek waar hij vastloopt. Safe-mode werkt wel. ik heb al een aantal keer mijn computer geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd maar hij blijft elke keer weer vastlopen als ik hem uitzet en weer aan zet. ik heb in safe mode gekeken in de event log een daar staan 2 dingen die op een probleem leken en die elke keer weer terugkwam als die vastliep.
DCOM 10005
sptd 4

deze 2 zie ik steeds terug en ik heb op internet al gekeken voor een oplossing maar niks heeft ervan gewerkt. dus ik hoop echt dat jullie mischien wel weten wat er aan de hand kan zijn of hoe ik dit kan oplossen.

beste groetjes,

Sero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Grote kans dat er een hardware probleem in je PC zit. Wat je sowieso zal moeten doen is dingen gaan uitsluiten, denk hierbij aan je videokaart of eventuele geluidskaart. Ga dat stap voor stap af. Als een herinstallatie al niet gewerkt heeft is de kans heel groot dat het daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Dat 'SPTD.SYS' hoort bij de zogeheten 'Daemon Tools' (= 'www.daemon-tools.cc').
Van 'SPTD.SYS' is bekend dat het de door jouw genoemde problemen oplevert als je het gebruikt in combinatie met andere CD-⁄DVD-software.
Dit is op te lossen door de bestanden SPTD.sys en alle SPT****.sys te verwijderen.
Windows start dan weer normaal op!

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sero
ja, dan is mijn vraag daarop wel: ik heb mijn computer al vaak genoeg geformateerd via windows installatie. zou dat er dan niet uit horen te gaan? en waar vind ik die sptd.sys files? anders is verwijderen zo moeilijk :9

[ Voor 20% gewijzigd door Sero op 15-07-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sero
ik heb sptd.sys verwijderd maar het heeft niet geholpen, nu ik in event viewer kijk zie ik alleen de DCOM staan en dat is de enige die ik heb gekregen toen hij net niet opstarte. denk dus dat dit hem is.
DCOM
ID: 10005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Pagina: 1