Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antivir (virus) op mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik heb een windows 7 machine die ik net geinstalleerd heb en helaas nog geen virus scanner op heb geinstalleerd. Nu heb ik een nep virusscanner opgelopen genaamd antivir. Nu kan ik niks meer. geen programma's starten, niet in taak beheer. Schijnbaar kapt dit ding alles af. zelfs internet.

Ik heb een aantal keer een herstelpunt terug gezet maar dit helpt niet.
Hoe kan ik dit oplossen en een programma installeren die dit in de toekomst voorkomt?

grt,

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Herinstalleren, virusscanner installeren en daarna pas internetten?

En met Google kwam ik onder andere op http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antivir

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Gewoon geen nepvirusscanners installeren om het te voorkomen? Opletten wat je doet dus. :)

Aangezien je installatie nog vers ik zou ik gewoon opnieuw installeren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Even je pc nog een keer opnieuw installeren, je hebt het pas net gedaan dus zou niet veel moeite meer mogen zijn.

Volgende keer, direct voor antivirus software zorgen. Neem niet genoegen met gratis/goedkope meuk (in mijn mening). Ik zou gewoon 5 tientjes neerleggen voor een jaartje. Ik adviseer het liefst G DATA, die kun je gewoon op internet bestellen, of bij de mediamarkt kopen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Windows 7 opnieuw installeren en voorzien van het gratis Microsoft Security Essentials. Kost je niets en je bent beschermt. O-)

Zoek!

[ Voor 21% gewijzigd door richeh op 15-07-2010 17:26 ]

• Mirwits
jammer dan :) ben windows weer aan het instaleren.
Dan maar meteen avg instaleren.

bedankt voor de reacties!

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:18
Mirwits schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:33:
jammer dan :) ben windows weer aan het instaleren.
Dan maar meteen avg instaleren.

bedankt voor de reacties!
kijk uit want hij kan ook op je PC komen met AVG erop ;), heb er nu hier 4 staan op de pijnbank ( reparatie's )

Voorzichtig zijn met wat je doet en lukt het niet, helpt malewarbytes en hitmanpro enorm ;)

• Mirwits
welke kan ik er het beste opzetten malewarebytes of hitman pro?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mirwits schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:39:
welke kan ik er het beste opzetten malewarebytes of hitman pro?
Kom op, beetje eigen inzet. Begin eens met [Virusscanners] Discussietopic deel 4 door te nemen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
richeh schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:22:
Windows 7 opnieuw installeren en voorzien van het gratis Microsoft Security Essentials. Kost je niets en je bent beschermt. O-)

Zoek!
Redelijk mee eens, de MS verzie is vrij goed, en gewoon voorzicht zijn met wat je doet.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

gulie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:43:
[...]

Redelijk mee eens, de MS verzie is vrij goed, en gewoon voorzicht zijn met wat je doet.
Inderdaad, maar de MS versie is wel voor mensen die met hun hoofd denken. Het is geen foolproof scanner en hardnekkige virussen pakt ie niet altijd. Niet geschikt Jan Modaal of ieder ander persoon dat overal op klikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• iisschots
  • Laatst online: 24-11 23:49
Je hebt al veel tips gekregen. Maar dit topic gaat nu toch dicht. Want hij voldoet niet aan Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.