Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
He hallo,

Bij de Lidl is vanaf 22 Juli een navigatiesysteem te koop voor 119 euro.
Er zit vanalles op en aan. Het klinkt allemaal erg goed!
(Ookal heb ik ook niet heel erg verstand ervan.)
Ik heb alleen nog nooit van het merk 'Targa' gehoord.

Ik ben benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft, want ik kan er zelf helaas weinig over vinden.
Is dit een goede koop, of kan ik beter bijvoorbeeld voor een Tomtom gaan?

Dit is het linkje: http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_14727.htm
Je moet dan volgens mij je postcode invoeren. Het is waarschijnlijk een regio gebonden actie.
Mijn postcode is 7545.

Zo kom je iig op de goede aanbieding uit, als het goed is.

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik zou voor een bekend merk gaan (Garmin/TomTom) ivm kaartupdates. Vaak hebben deze merken toch na enkele jaren geen optie meer om de kaart tegen een schappelijke prijs te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Freezerator schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:04:
Ik zou voor een bekend merk gaan (Garmin/TomTom) ivm kaartupdates. Vaak hebben deze merken toch na enkele jaren geen optie meer om de kaart tegen een schappelijke prijs te updaten.
Voor de kaartupdates hoef je het niet te doen... Mijn Garmin Nuvi 255 (eind vorig jaar net over de 100 euro) had een kaart van heel Europa, met gratis 1 update. Resultaat: na update past heel Europa niet meer, en moet je zeer moeizaam een deel op een microSD-kaart zetten.
Maar wat erger is: de gratis update is eenmalig, en zelfs na de update kent-ie veel wegen die er al aanzienlijke tijd liggen nog steeds niet. Op sommige plaatsen waar je al 10 jaar 30 km/h mag rijden, geeft-ie 60 aan... En een volgende kaartupdate kost net zo veel als het hele apparaat!
M.a.w. vergeet die updates, gebruik het ding zolang-ie werkt, en gooi hem daarna weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of zoek een apparaat waarbij je die updates gewoon van internet kan halen zoals bij TomTom, beetje creatief zoeken en je vind alle updates direct.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
Ok, hier kan ik wel wat mee denk ik!
Het apparaat kost inderdaad maar 120 euro en ik neem aan dat hij dan wel up-to-date is voor een tijdje.

Ik kan dan gewoon een beetje op het internet zoeken op bepaalde downloadwebsites, daar nieuwe maps vanaf halen en gemakkelijk die op deze Targa kunnen krijgen?
Ik bedoel dus buiten de officiële leverancier om? (Targa dus)

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of dit apparaat goed de routes berekend en dit duidelijk weergeeft?
En of het goed in het Nederlands wordt verteld enzo:-)

Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

En ook heel erg bedankt voor de snelle reacties die al zijn gegeven!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 19:29

dwizzy

Weaponised confusion

Ik heb mijn moeder deze Targa PNA-E4330T gegeven. Targa is met Silvercrest een electronica-huismerk van Lidl, AFAIK.

De keuze voor mij was: groot scherm, TMC, Sygic routing software en goede kaarten. Sygic (aangepast voor Targa) is redelijk intuitief. Sommige instelling-opties zijn niet zelfverklarend. De TMC verkeersinformatie moet je, geloof ik, zelf opzoeken en daarmee de berekende route aan laten passen.

Vergeleken met de TomTom One v2: groter, snellere berekening, mijn moeder heeft het snel aangeleerd.

Kaartupdates: kon in de handleiding zo snel niets vinden over online updaten, heb de software niet geïnstalleerd om te zien of daar een optie bij zit voor updaten. Maar aangezien het Sygic software is, vermoed ik dat de zelfde kaarten hierop geïnstalleerd kunnen worden. En anders? Het is Windows Mobile 6.0 dus dan kan ik vast iets anders er op installeren.

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Pagina: 1