Entourage email exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wij zijn in het bedrijf overgestapt naar Google Apps. Hiervoor werd een aparte mailserver met openwebmail en pop3 gebruikt. Alle gebruikers die Entourage gebruiken ipv de webmail client hebben hun mails in allerlei mappen ingedeeld. Nu wil ik deze mappen verplaatsen naar de Google Apps account maar het blijkt dat Entourage het slepen van folders naar imap servers niet toestaat.

Dus besloot ik Entourage mail naar een ander mail programma over te zetten die dit wel kan, echter dat is ook geen optie blijkt, Entourage kan enkel naar mbox en rge exporteren. Mbox is geen optie, dan moet ik een paar honderd mappen apart gaan exporteren aangezien hij geen submappen meeneemt. Rge is eigenlijk ook geen optie omdat geen enkel andere mailclient dat kan lezen.

Ik heb dit script getest maar die krijg ik niet in het Entourage menu erbij. Enige optie die overblijft is een programma gebruiken die het kan converteren, echter vind ik daarvoor enkel betaalde programma's die voor commercieel gebruik vrij prijzig zijn.

Iemand die nog iets weet wat ik kan doen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Bestaat er geen optie om eerst via Apple Mail de mail uit Entourage te importeren? Heb nu even geen mac bij de hand, maar dacht dat zoiets er wel in zit...

Wat je ook kunt doen: niks. Laat mensen hun mail uit Entourage gebruiken als archief. En vanaf datum x werken ze met Google Apps (en evt Entourage natuurlijk). Dan staat alsnog alles bij elkaar in hetzelfde programma.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat is geen optie, een grote reden van de overstap is ook het online beschikbaar hebben van een groot aantal e-mails met betrekking tot lopende projecten.

We hebben wel besloten het commerciële programma aan te schaffen voor ~50 euro. Dit exporteert de mail en zet een soort locale imap server op waar je je mail client naar kan laten verbinden. Dat werkte opzich vrij aardig.

Een gratis systeem zou beter geweest zijn maar ik kon echt helemaal niks vinden. Via Apple Mail ook geprobeerd maar dat verliep ook niet heel soepel. Probleem is ook dat ik absoluut niet in Apples thuis ben en al die programma's ook niet ken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N