[BETAMAX VOIP]Voipraider charge mij terwijl ik nog free days

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Hallo,

Ik heb over dit probleem al geblogt, en ik heb ontdekt dat voipraider mij gewoon charges voor free calls terwijl ik niet de fair usage policy overschreden heb.

http://www.voipraider.com/en/termsofuse.html

Volgens de Fair usage policy mag ik 300 min gebruiken, gespreid over 7 dagen. Nou ik heb dus vanaf maandag uitgerekend dat ik maar 55 min gebruikt hebt en vanaf dat punt gecharged werd tot gister avond plots een gesprek afgebroken werd en ik kreeg te horen dat mij tegoed op was.

Ik heb al paar keer contact opgenomen met klanten service maar ze reageren gewoon niet. Iemand hier ook ervaringen mee? Sommige mensen op internet zeggen dat ze gecharged werden als ze over SIP belde, ik bel ook via SIP, maar wordt niet direct gecharged.

En zijn er nog andere niet Betamax providers waar ik gratis naar China mobiel kan bellen? Ik heb wel al 2 gevonden maar dat zijn ook betamax providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204015

Voorzover ik het kan bekijken is "free" toch niet helemaal "free".
In het laatste deel van de voorwaarden staat:

When you have run out of Freedays, the normal rates apply. You can get new Freedays by buying credit.

Dus zodra je Freedays op zijn is gratis ineens niet meer gratis, tenzij je je credits aanvult.
En eerlijk is eerlijk: het bellen naar China is zelfs als je er voor moet betalen spotgoedkoop. Het kost je slechts 1,3 cent per minuut. Daar kunnen de gevestigde telecomproviders niet tegenaan.

En over die klantenservice gesproken: ik heb eens een verschil van mening gehad met VoipBuster (ook BetaMax), maar een reactie van klantenservice kan je vergeten. Er staat nergens in de reglementen dat ze moeten reageren en ze doen het kennelijk ook niet.
Als "klant" heb je trouwens ook de mogelijkheid op elk gewenst moment weg te gaan, zonder dat BetaMax er wat aan kan doen, dus ze hoeven zich ook niet druk te maken om de klantenservice.
Er is eigenlijk sprake van een wederzijdse overeenkomst met nauwelijks verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
Inderdaad.. heb je nog wel Free days? Hier staan de 'normale' tarieven: http://www.voipraider.com/en/freetrial.html
Als je nieuwe credits koopt, krijg je weer Freedays.

Edit: Volgens je titel heb je nog Free days? Dan is het wel vreemd inderdaad.

[ Voor 19% gewijzigd door Jimster op 16-07-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 00:52

WPN

@zL4cQxssNRiCVp
TS geeft aan dat hij freedays heeft en ook nog onder de 300 minuten per week zat. Dus zou hij niet gecharged mogen worden

Ik (mijn vriendin) gebruik zelf voipbuster tot tevredenheid qua kwaliteit..... ik bel over SIP...

echter is het altijd een beetje onduidelijk wanneer de start is van een periode van FUP gebruik.....
heb wel eens gezien dat er een week tussen telefoontjes zat en dat ik toch nog gecharged werd omdat het buiten de FUP zou vallen, aangezien het om een paar cent ging geen probleem van gemaakt

er wordt regelmatig met paps en mams in Peru gebeld, als ik de uren tel die tot nu toe gratis (freedays credits) gebeld zijn dan kom ik bij een normale telco toch op over de duizend euro per half jaar uit, wat nu eigenlijk pas max 100 euro aan opwaarderen van credits heeft gekost in iets meer dan 2 jaar tijd.

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Overigens wel is het nog mogenlijk om gebruik te maken van mijn freedays maar ik kan feitelijk fluiten naar mijn overcharged credit, want ik had Betamax gebeld maar ze doen gewoon niks.

Ze zeggen dat de FUP per week is, maar volgens mij is dat ook onduidelijk. Overigens inderdaad geen reacties van Voipraider of credit terug gekregen.