Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop cpu fan

Pagina: 1
Acties:

• amexxes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Hallo,

Ik heb een acer aspire 9423WSMi, waarvan de cpu fan 1 seconde draait als ik hem opstart en daarna uitvalt.

Ik heb het nog getest met een andere cpu fan ( zelfde type enz) en die draait ook 1 sec. en valt daarna uit. Dus het ligt niet aan de cpu fan(s), enig idee aan wat wel?

Mvg

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Gaat ie wel weer draaien nadat je CPU warm(er) is geworden? Het is vrij standaard dat laptop fans bij het aanzetten van het apparaat even vol gaan draaien. Vervolgens gaan ze meestal pas weer draaien als dit nodig is ivm de tempratuur.

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 15:36
Probeer een http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=200 dan zou de fan weer moeten gaan draaien.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Daar zou ik voorzichtig mee zijn. Wat als er wel een defect is, bijv. de sensor die een te lage waarde aan geeft? Dan slaat de fan niet aan maar loop je met zo'n test wel je complete laptop te frituren. Als de fan echt nooit meer aan gaat, ook niet tijdens gamen of flash filmpjes kijken (ook vrij CPU intensief..) dan is er toch echt iets mis.