Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366392

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe printer aan te schaffen. En heb de Canon PIXMA MP640 gevonden. Het is een nette 3 in 1 printer met veel optisch. Nu had ik een paar vragen hier over. Ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden.
http://www.alternate.nl/html/product/Inkjetprinters_multifunction/Canon/PIXMA_MP640/363887/?

Zijn de cartridge navulbaar? Ik ben van plan om ze hier te kopen:
http://www.alternate.nl/html/product/Inkjetprinters_multifunction/Canon/PIXMA_MP640/363887/?
Tenzij iemand slechte ervaringen met deze website gehad heeft. En zijn de namaak cartidges ook goed? En zijn deze ook bij te vullen?

Kan ik zwart printen als de kleur op is of anders om (dit kan met mijn oude printer namelijk niet. Als de kleur op is kan ik geen zwart printen.

Wanneer ik alleen zwart print pakt hij dan ook kleur (Donker blauw, mijn broers printer pakt namelijk ook donker blauw als hij zwart print. Daardoor is zijn blauw altijd snel op)

gr,
Elrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:53
De cartridges zijn vrij simpel navulbaar, en een van de goedkoopste cartridges om te laten vullen of imitatie voor aan te schaffen ;) Het nadeel van navullen is dat je normaal gesproken geen nieuwe chip krijgt, de printer zal gewoon functioneren, maar je verliest wel je garantie. Er zijn ook 'goede' imitatiecartridges met chip voor te krijgen... raad ik alleen niet aan ivm met Chromalife100. Dat maakt echt een wereld van verschil in kwaliteit, zeker als je foto's afdrukt met die printer. Originele cartridges zijn ook niet eens zo gek duur te vinden...

Maar even kort gezegd, als je opzoek bent naar een printer waarmee je simpel en goedkoop kan navullen etc. dan is dit een van de makkelijkste printers die je kan vinden.

Ik heb hier 2 printers staan die exact dezelfde cartridge sets gebruiken als die MP620. De ene printer gebruik ik voor foto's en alleen met originele cartridge, de andere voor minder belangrijke rommel en gebruik daar altijd navulsets of imitatie cartridges voor. Doe ik al jaren en eigenlijk nooit problemen, als je zelf wilt navullen moet je wel even zoeken naar de juiste sets. Je moet een plugje verwijderen om te kunnen vullen, bij een goede set krijg je daar een speciaal 'schroevendraaiertje' voor waardoor je het plugje ook weer terug kan stoppen, dan hoef je niet te gaan rommelen met plakband oid om het gaatje dicht te maken.

Ik bestel altijd bij Officesavers, die hebben een heleboel soorten en merken, zeer uitgebreid assortiment.

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 15-07-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt. Ik heb er veel aan weet u toevallig ook iets op mijn andere 2 vragen?

Kan ik zwart printen als de kleur op is of anders om (dit kan met mijn oude printer namelijk niet. Als de kleur op is kan ik geen zwart printen.

Wanneer ik alleen zwart print pakt hij dan ook kleur (Donker blauw, mijn broers printer pakt namelijk ook donker blauw als hij zwart print. Daardoor is zijn blauw altijd snel op)

Alvast bedankt,
Elrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:53
Anoniem: 366392 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:05:
Heel erg bedankt. Ik heb er veel aan weet u toevallig ook iets op mijn andere 2 vragen?

Alvast bedankt,
Elrick
Ja je kan nog gewoon tekst printen als de kleuren op zijn. Deze printer gebruikt een compleet aparte cartridge voor alleen zwarte prints, ofwel tekst. Er gaan 5 cartridges in 2x een zwarte (grote voor tekst, kleine voor kleur), 1x magenta, 1x cyaan, 1x geel. Het is mij verder nog nooit opgevallen dat er ook kleur wordt gebruikt als ik tekst print, maar daar moet ik eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik zelden tekst uitprint op mijn printers, het kan daarom ook niet echt zijn opgevallen. Maar aangezien ik wel weet dat de printer gewoon doorgaat met tekst printen als de kleuren op zijn, kan je toch wel enigszins zeker zeggen dat er geen kleur wordt gebruikt tijdens het printen van zwarte tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gister deze printer gekocht. Alleen krijg ik hem niet helemaal aan de praat. Ik wil hem laten werken via WiFi en ik krijg hem op het netwerk. Het WiFi lampje brand en ik kan al mijn gegevens zien. Hij zegt dat hij op het netwerk zit en als ik hem en het boek mag geloven klopt het.

Ik zelf heb de drivers geinstaleerd. Maar canon IJ Network Tool kan mijn printer dus niet vinden.

Ik gebruik Mac OS X 10.6.3. Het is een MacBook Pro.

Heeft iemand tips voor mij hoezo hij niet zou werken?

Elrick