laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
als niet goed koelt en in een keer de FSB met 30 verhoogt kan het zijn dat je proc dood gaat, als je gewoon voorzichtig bent en stapje voor stapje de FSB omhoog gooit dan zit er geen gevaar aan. je merkt vanzelf dat je pc vast loopt dan zet je er of een beter koeling op of je zet de FSB een stappie terug
je FSB maakt samen met je multiplier je klok snelheid, stel je hebt een 800 mhz die werkt op een FSB van 100 dus staat je multiplier op 8, bij intel procs (vanaf p2) kan je de multiplier niet veranderen dus ben je aangewezen op je FSB, je moet er wel goed geheugen hebben, iig 133 mhz, dan kan je wel een eindtje komen verwacht ik
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Deze draait nu op 100Mhz.
Deze moet hoger. Dan loopt de cpu sneller.
Risico's. Wanneer je niet teveel overclocked hoef je je weinig zorgen te maken (tot +/-115Mhz FSB).
Daarna zorgen gaan maken over koeling e.d.
Verwijderd
verder heb je ook nog multiplier, dat is het getal waarmee de proc. je fsb vermenigvuldigt. dus als je 100 fsb hebt en 10 multiplier draait je pc'tje 1000mhz, 'k weet nie zeker of hier gevaren aan zijn.
multiplier verhogen ligt eraan wat voor proc. je hebt, heb je zo'n proc. op een shocket(weet ff nie hoe die heet), dan moet je de L1 bruggen op de proc. verbinden met potlood streepjes.
voor verdere vragen moet je vragen...:)
hij heeft een intel dus wat lul jij nou vreemd!!!!!!!!!Op zondag 11 maart 2001 16:57 schreef richie86 het volgende:
je fsb is de frequentie waarop het hele moederbord draait, dus ook je proc. als je dus je fsb omhoog zet(doe je in de bios) dan gaat de proc. harder werken, dus word de snelheid hoger.gevaren van fsb ophogen: geen, het is totaal veilig.:)
verder heb je ook nog multiplier, dat is het getal waarmee de proc. je fsb vermenigvuldigt. dus als je 100 fsb hebt en 10 multiplier draait je pc'tje 1000mhz, 'k weet nie zeker of hier gevaren aan zijn.
multiplier verhogen ligt eraan wat voor proc. je hebt, heb je zo'n proc. op een shocket(weet ff nie hoe die heet), dan moet je de L1 bruggen op de proc. verbinden met potlood streepjes.
voor verdere vragen moet je vragen...:)
je kan alleen met je FSB spelen dat kan je instellen in de BIOS, of je download een programma op http://www.tweakfiles.com SoftFSB.
er zitten dus wel degelijk gevaren aan het tehoog instellen van de FSB alles kan er stuk van gaan in je pc, als je ineen keer de FSB op 150 zet ofzo, niet doen dus, stapje voor stapje dan kan er niks gebeuren,
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Dus overclocken is niet mogelijk. Ik ken soft FSB niet, dus weet niet of het daarmee mogelijk is.
Update:
Bij alle revisies zijn de snelheden 66 en 100, dus overclocken is niet mogelijk
Schumi spreektOp zondag 11 maart 2001 17:06 schreef Schumi het volgende:
Even opletten. Ik heb effuh je mobo bekeken. Het is NIET mogelijk je FSB in te stellen in je BIOS. Daarnaast kent je mobo maar 2 FSB settings 66, 100Mhz (Als ik de goede revisie in vergelijking met je mobo heb).
Dus overclocken is niet mogelijk. Ik ken soft FSB niet, dus weet niet of het daarmee mogelijk is.
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Verwijderd
ik ken er ook niet alteveel van...
heb iemand anders het laten doen, en eerlijk gezegt, ksnap er nog altijd nikx van (hij ging veel te snel
o jah,
weet toch wel dat bij mijne cel die multiplier niets uitmaakt, dat zit IN de proc vast in gebouwt
(ofzo iets had ik toch verstaan
hoever kan ik hier mee overclokken?
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Verwijderd
Het probleem was dat ik dan mijn FSB niet meer lager kon zetten. (omdat mijn pc niet boote)
Kijk dus eerst ff of je nog een manual hebt liggen van je moederbord, dan kan je als alles vastloopt, je Bios resetten. (resetten= terugzetten hoe die was toen alles nog werkte)
Succes (en ja tweaken is leuk)
P.S. je kan ook meer dan je proc overclocken (zoek maar is in dit forum)
Je athlon 2000+ heeft een multiplier van 12,5 en een fsb van 133.AMD 64 schreef op 14 September 2003 @ 13:52:
mijn amd athlon 2000+ heeft een multyplier van 6.25 en een fsb van 268 is dit normaal of niet? en het is een troughbreth-A core met een stepping A0
FAQ LEZENAMD 64 schreef op 14 September 2003 @ 13:52:
mijn amd athlon 2000+ heeft een multyplier van 6.25 en een fsb van 268 is dit normaal of niet? en het is een troughbreth-A core met een stepping A0
En ik zeg dat je met die 2000 ongv de 2200 tipt zonder problemen.Tot hoever kan ik overclocken?
Dit is erg moeilijk te zeggen. Het ligt er namelijk maar aan hoe de rest van je systeem het volhoudt. Als je bijvoorbeeld een PIII overclocked heb je te maken met een nogal hoge FSB. Deze kan soms wel oplopen tot 150-160. Aangezien je AGP en PCI snelheden hier ook verband mee houden is dit per systeem verschillend. Om je toch een beetje gerust te stellen geven we een paar voorbeelden:
Intel Pentium II 400: zo'n 500MHz maximaal.
Intel Pentium III 700E: zo'n 950MHz maximaal.
Intel Celeron 566: zo'n 850 maximaal.
AMD Athlon 800 (socket A): zo'n 1000MHz maximaal.
AMD Duron 600: zo'n 950MHz maximaal.
AMD K6 processors: willen meestal niet hoger dan zo'n 50MHz boven de originele snelheid.
Uiteraard kan het zijn dat ze deze snelheden niet halen of er misschien wel overheen gaan. Zoals eerder gezegd, dit ligt helemaal aan de component zelf en aan het systeem.
En je moet dit typen ipv A0
1
2
| AXDA 1700DUT3C JIUHB 0309RPCW |
Met alleen X4 A5 of iets anders kunnen we niet zo veel.
Heel interessant dus voor iedereen:
http://gathering.tweakers...t_message/17829096#basics
Klopt de meeste intels hebben een vaste multiplierVerwijderd schreef op 11 March 2001 @ 18:21:
hoe zit het dan met die voltage??
ik ken er ook niet alteveel van...
heb iemand anders het laten doen, en eerlijk gezegt, ksnap er nog altijd nikx van (hij ging veel te snel)
o jah,
weet toch wel dat bij mijne cel die multiplier niets uitmaakt, dat zit IN de proc vast in gebouwt
(ofzo iets had ik toch verstaan)
Alleen de zeer gewilde engineering samples hebben geen vaste mp
[ Voor 44% gewijzigd door Roberto op 14-09-2003 14:49 ]
Volgens mij kan de FAQ je het heel goed bij helpen.schizofreen schreef op 11 maart 2001 @ 16:49:
de titel verraad het al: dit topic is speciaal voor beginnende overklokkers. (waar ik er dus ook 1 van ben)
Om eerlijk te zijn heb ik _echt_ heel weinig verstand van overklokken. Toch wil ik me daar eens aan gaan wagen.
Ik heb een PII 400 - Gigabyte GA-6BXC mamabord met Intel 440 BX AGPset - 128 MB ram
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik stapje voor stapje mijn proc. kan overklokken. Dus niet meteen roepen je FBS (?) wat opschroeven. Ook wil ik weten wat er mis kan gaan en wat je moet doen als het mis is gegaan (niet onherstelbaar kapot)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Vraagjes over overclocking zijn niet erg, zelfs basic vragen niet.. Maar ook hierbij geld weer dat je eerst even zelf wat onderzoek moet doen (en daar hoort de faq lezen ook bij
Dit topic is gesloten.
![]()