Rackserver

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Skinkie in 'nieuws: Rackserver BV is failliet'

Zoals ik hier al stelde is er noch via Rechtspraak.nl, noch via KvK.nl enige indicatie dat een faillissement is uitgesproken. Ik zou dan graag de bron vernemen van het artikel. Immers een faillissement kan niet door een toko zelf worden uitgeroepen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Het bedrijf zelf heeft dit tegenover ons bevestigd.
Volgens een woordvoerder heeft Rackserver geprobeerd de boel te redden, maar was het faillissement, dat dinsdagmiddag werd uitgesproken, niet te vermijden.
Ik mag aannemen dat het bedrijf geen reden heeft een eigen faillissement uit te roepen.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Skinkie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:42:
Skinkie in 'nieuws: Rackserver BV is failliet'

Zoals ik hier al stelde is er noch via Rechtspraak.nl, noch via KvK.nl enige indicatie dat een faillissement is uitgesproken. Ik zou dan graag de bron vernemen van het artikel. Immers een faillissement kan niet door een toko zelf worden uitgeroepen.
Niet alle rechtszaken worden gepubliceerd :) anders heb je honderden, zo niet duizenden uitspraken per dag. Er worden ongeveer 200 zaken per week gepubliceerd meende ik.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:48:
Het bedrijf zelf heeft dit tegenover ons bevestigd.
Nou dan zullen ze of de eerste vanmorgen geweest moeten zijn die uit de rechtbank van 's Gravenhage zijn gerold, want er is nergens een publicatie te vinden (insolventieregister van rechtspraak.nl lijkt me redelijk betrouwbaar).
Ik mag aannemen dat het bedrijf geen reden heeft een eigen faillissement uit te roepen.
Verkeerde aanname: doorstart betekent ook dat ze geen drol meer te maken hebben met reparaties. Dus een 'fake' faillissement 'we zijn failliet geweest meneer', zorgt er voor dat ze onder andere die verplichtingen niet meer hebben.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
w4rguy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:51:
Niet alle rechtszaken worden gepubliceerd :) anders heb je honderden, zo niet duizenden uitspraken per dag. Er worden ongeveer 200 zaken per week gepubliceerd meende ik.
Alles wordt gepubliceerd, en zeker faillissementen. De laatste publicatie is van rsnl_hourly201007141843.zip terwijl we gisteren begonnen op rsnl_hourly201007140843.zip

http://insolventies.rechtspraak.nl/bekendmakingen.aspx

Klikken op 'dinsdag' geeft ook geen Rackserver. Dus wie is de curator dan Tweakers.net?

[ Voor 13% gewijzigd door Skinkie op 15-07-2010 11:11 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51

WoutF

Hoofdredacteur
We zijn getipt door een gebruiker die telefonische wilde bestellen en te horen kreeg dat het bedrijf failliet was. We hebben toen contact opgenomen, en de woordvoerder heeft dit aan ons bevestigd (zie artikel). :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
WoutF schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:32:
We zijn getipt door een gebruiker die telefonische wilde bestellen en te horen kreeg dat het bedrijf failliet was. We hebben toen contact opgenomen, en de woordvoerder heeft dit aan ons bevestigd (zie artikel). :)
Er is geen publicatie, in de afgelopen week. Er is geen uitspraak op dinsdag in het insolventie register.

Ik weerleg dus met officiële bronnen dat ze failliet zijn. Het zou dus nu aan jullie zijn om eens een update te plaatsen dat er geen uitspraak is geweest en de curator dan ook onbekend is. Wellicht zelfs dat er formeel van een faillissement nooit sprake is geweest.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Volledig mee eens, een bedrijf failliet verklaren op basis van een tip van het management is erg tricky. Een officiele bron is dan toch wel het minste lijkt mij.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De woordvoerder geeft inderdaad aan dat het faillissement nog niet is uitgesproken. Hij heeft dinsdag te horen gekregen dat Rackserver BV failliet is maar weet niet wanneer het officieel uitgesproken zal worden.

Zie update: nieuws: Rackserver BV is failliet - update

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 22:30
Ik neem aan dat toen de directie contact had met Rackserver zij ook gevraagd heeft wie de curator is?

Edit: toen ik begon met typen stond Olaf's bericht er nog niet...

[ Voor 25% gewijzigd door Freeaqingme op 15-07-2010 12:13 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Inmiddels is Rackserver ook officieel failliet en gepubliceerd

TWC overigens ook, op dezelfde dag
- op 13 juli 2010 inzake (F.10/536) Rackserver B.V., vest.adr. Amethistweg 43, 2665 NT Bleiswijk, KvK Den Haag, 27276330, hodn RACKSERVER2GO; RACKSERVER. Cur: mr. J.W. Uiterlinden, Postbus 7191, 2701 AD Zoetermeer, tel. 079-3420250. RC: Mr. C.W.D Bom.
- op 13 juli 2010 inzake (F.10/537) Taiwan Computer Warehouse B.V., vest.adr. Amethistweg 43, 2665 NT Bleiswijk, KvK Den Haag, 27144072, hodn T.C.W.. Cur: mr. J.W. Uiterlinden, Postbus 7191, 2701 AD Zoetermeer, tel. 079-3420250. RC: Mr. C.W.D Bom.
Bron: http://insolventies.rechtspraak.nl/bekendmakingen.aspx
onder bekendmakingen van vandaag (vrijdag)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:56:
Inmiddels is Rackserver ook officieel failliet en gepubliceerd

TWC overigens ook, op dezelfde dag
Zeker interessant dat TCW ook gegaan is... bizar eigenlijk.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:16

Stewie!

Keen must die!

https://server.db.kvk.nl/...SWS001@?BUTT=503750080000

overname / doorstart met Aces Direct / Take It Now BV

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter

Pagina: 1