Monitorkabelspitter (analoog)

Pagina: 1
Acties:

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb 2 comps, een "gewone" waar ik op werk en een linux computer (also known as "server" :)) nu wil ik een kabel vanaf deze server naar deze monitor hebben (2 meter)

- kan dat? (zo lang ongeveer?)

en nu wil ik dus kunnen switchen (beeld) tussen die server (monitor & toetsenbord als kan) en mijn eigen computer.

Maar ik vraag me dus af, als ik er een analoge spitter tussen zet, gaat dit ten koste van de beeldkwaliteit? Is het dan beter om een digitale te kopen?

(heb niet voor niets EIZO monitor, zou naar zijn om voor dat ding de beeldkwaliteit op te geven ;))

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

Verwijderd

zo'n analoge switch moet geen storingen op gaan leveren, maar over de lengte van de kabel zou je toch wel ff iemand anders moeten vragen!

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook geen kwaliteit/beeldverlies?

(doordat er toch kabeltjes via allerlij andere metalen gaan vliegen enzo) :?

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

Verwijderd

nope die switch mag het probleem niet zijn, maar infomeer anders eens bij de electronica zaak eens daar hebben ze ook wel van die switches en kabels, en die weten het wel, en anders maak je toch de afspraak dat als het niet goed is geld terug.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n ding en tot 1024 gaat het nog goed.
Hoger dan 1024 is NO GO je krijgt dan storingen in het beeld.
Dit is met een lengte van 2.5m

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Bij mij zag zowel een switch als een gesplitste monitorkabel er niet uit met een resolutie van 1024 x 768 (75 Hz).
Misschien met afgeschermde VGA-kabels.

Verwijderd

De goedkopere monitor switches geven wel degelijk kwaliteitsverlies op hogere resoluties. De duurdere (KVM) switches (van rond de 400 piek) geven een veel betere kwaliteit. De kabellengte maakt hierbij erg weinig uit (mits goed afgeschermd natuurlijk)

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
De switch mag geen probleem zijn, maar als je een verleng kabeltje koopt moet je er wel goed op letten dat hij goed is afgeschermd. Ik had ook een keer een kabeltje van 0,5 m nodig (bureau te hoog :)), hij had de dikte van een standaard kabeltje van een keyboard (nee, niet een draadloze), en toen ik 'm aansloot en de computer aan deed had ik een erg leuk effect, maar dat maak ik toch liever met The GIMP (of voor de mensen die hier nog nooit van gehoord hebben Adobe Photoshop) :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

ik zou die linuxbak gewoon remote vanaf je windowsbak bedienen...ben je er ook...

Verwijderd

Ik zie het hele probleem niet, bij ons op kantoor werkt is vanwege bezuinigingen de hele afdeling (50 man) op een monitor aangesloten m.b.v. een switchbox.
Pagina: 1