Ik heb dus een creative gigaworks G500 5.1 setje aan mijn computer hangen maar nu valt die de hele tijd uit omdat er ergens iets fout zit in het versterker gedeelte.
Mits ik geen ander setje occasie vind en de Z5500 van logitech al heb gehad en gewoon slecht vind klinken tegenover deze set was ik aan het denken om ergens een occasie receiver te kopen en de boxen van de creative set daar op aan te sluiten.
In de computer zit een creative X-FI Xtreme audio PCI-E.
Hierop zit een digitale optische ingang en uitgang.
Deze zou ik willen gebruiker om de versterker op aan te sluiten maar nu lees ik dat ik dan geen 5.1 geluid meer zal hebben in mijn games?
Kan ik met deze geluidskaart dan gelijktijdig ook geen analoge aansluiting doen? Waardoor ik digitaal kan gebruiken voor muziek en analoog voor mijn games?
Hoe zit het met mijn basbox, die is nu passief veronderstel ik omdat het intern versterker gedeelte niet meer werkt en ik de kabel gewoon naar buiten heb gebracht om zo aan te kunnen sluiten op een versterker. Alleen de meeste versterkers doen dit met 1 uitgang terwijl ik een rood en zwarte kabel (zoals bij boxen)heb.
Er is natuurlijk ook nog de interne geluidskaart maar die krijg ik niet samen aan het werk met de X-FI
Moederbord is gigabyte EX58-UD3R met deze gegevens voor de geluidskaart:
1. Realtek ALC888 codec
2. High Definition Audio
3. 2/4/5.1/7.1-channel
4. Support for S/PDIF In/Out
5. Support for CD In
Mits ik geen ander setje occasie vind en de Z5500 van logitech al heb gehad en gewoon slecht vind klinken tegenover deze set was ik aan het denken om ergens een occasie receiver te kopen en de boxen van de creative set daar op aan te sluiten.
In de computer zit een creative X-FI Xtreme audio PCI-E.
Hierop zit een digitale optische ingang en uitgang.
Deze zou ik willen gebruiker om de versterker op aan te sluiten maar nu lees ik dat ik dan geen 5.1 geluid meer zal hebben in mijn games?
Kan ik met deze geluidskaart dan gelijktijdig ook geen analoge aansluiting doen? Waardoor ik digitaal kan gebruiken voor muziek en analoog voor mijn games?
Hoe zit het met mijn basbox, die is nu passief veronderstel ik omdat het intern versterker gedeelte niet meer werkt en ik de kabel gewoon naar buiten heb gebracht om zo aan te kunnen sluiten op een versterker. Alleen de meeste versterkers doen dit met 1 uitgang terwijl ik een rood en zwarte kabel (zoals bij boxen)heb.
Er is natuurlijk ook nog de interne geluidskaart maar die krijg ik niet samen aan het werk met de X-FI
Moederbord is gigabyte EX58-UD3R met deze gegevens voor de geluidskaart:
1. Realtek ALC888 codec
2. High Definition Audio
3. 2/4/5.1/7.1-channel
4. Support for S/PDIF In/Out
5. Support for CD In
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db