Ik dacht dat het me nooit zou overkomen. Een stomme sms dienst die geld kost. Alleen al omdat ik nooit zo stom zou zijn naar zo'n 4 cijferig nummer te sms'en. Maar nu kreeg ik tijdens de huldiging van het WK, toen ik via mijn mobiel de tussentijden van de tour de france wou kijken opeens 2 smsjes die me beiden 150c hebben gekost:
"(1/2) Voor de betaling aan Nakko wordt via dit bericht 150c verrekend" (en 2/2 voor de 2e sms)
van het nummer 4222
Even googelen gaf mij dat ik STOP naar 4222 moest sms'en maar daar kreeg ik weer een smsje op terug dat ik naar http://mijnmmobielebetalingen.nl moest gaan.
Daar aangekomen kreeg ik te zien dat ik een PIN moest sms'en naar 5454 waarop ik dan weer een site terug kreeg gesmst waarop ik mij kon afmelden. Die link deed het natuurlijk weer niet op mijn mobiel, dus dat heb ik later maar gedaan. Lekker omslachtig dus.
Ik bleek aangemeld bij een of andere sexcam, geen idee hoe. Waarschijnlijk door op een site van de letour.fr (wat doen zij in godsnaam met sexcams?) ergens op te klikken aangezien ik daar op zat toen ik die smsjes kreeg en die site maar niet wou laden.
Ik heb mijn factuur nog niet binnen, maar ik ga er maar van uit dat dat STOP smsje en de sms naar 5454 gratis waren. Maar ik vind 3 euro toch wel even iets om te weten hoe het nou gekomen is.
Toen ik thuis was heb ik meteen maar gemaild naar Nakko, wat dus blijkbaar achter die betalingen zit, maar ik word er, misschien omdat ik er weinig vanaf weet, niet veel wijzer van. Vandaar dit topic.
mails:
edit: 21 juli, ze hebben nu nog steeds niet op mijn 6 dagen oude mail gereageerd. Heb er maar een herinneringsmailtje achteraan gestuurd.
"(1/2) Voor de betaling aan Nakko wordt via dit bericht 150c verrekend" (en 2/2 voor de 2e sms)
van het nummer 4222
Even googelen gaf mij dat ik STOP naar 4222 moest sms'en maar daar kreeg ik weer een smsje op terug dat ik naar http://mijnmmobielebetalingen.nl moest gaan.
Daar aangekomen kreeg ik te zien dat ik een PIN moest sms'en naar 5454 waarop ik dan weer een site terug kreeg gesmst waarop ik mij kon afmelden. Die link deed het natuurlijk weer niet op mijn mobiel, dus dat heb ik later maar gedaan. Lekker omslachtig dus.
Ik bleek aangemeld bij een of andere sexcam, geen idee hoe. Waarschijnlijk door op een site van de letour.fr (wat doen zij in godsnaam met sexcams?) ergens op te klikken aangezien ik daar op zat toen ik die smsjes kreeg en die site maar niet wou laden.
Ik heb mijn factuur nog niet binnen, maar ik ga er maar van uit dat dat STOP smsje en de sms naar 5454 gratis waren. Maar ik vind 3 euro toch wel even iets om te weten hoe het nou gekomen is.
Toen ik thuis was heb ik meteen maar gemaild naar Nakko, wat dus blijkbaar achter die betalingen zit, maar ik word er, misschien omdat ik er weinig vanaf weet, niet veel wijzer van. Vandaar dit topic.
mails:
quote: ik naar Nakko via hun contactformulierIk krijg opeens 2 smsjes dat er per sms 150c wordt afgeschreven en zie dat ik sinds vandaag aangemeld ben bij een of andere webcam service.
Ik heb nooit een sms gestuurd om me ergens bij aan te melden en naar mijn weten heb ik ook nergens op geklikt, hoe kan dit.
Voor het opzeggen moet ik ook een wachtwoord invullen, maar dat heb ik nooit gekregen. Ik heb nu wel stop gesmst naar 4222 en dan een hele rit aan stappen doorgenomen, maar ik wil er zeker van zijn dat ik van deze onzin af ben en ik wil het geld ook gewoon terug.
quote: NakkoBeste Ls,
Nakko verzorgt voor een aantal partijen de mobiele betalingen.
als u uw mobiele telefoonnummer zou willen mailen, dan kunnen wij met die informatie achterhalen voor welke dienst u zich heeft aangemeld en zorgen dat u wordt afgemeld.
Met vriendelijke groet,
Nakko.
quote: IkIk heb mij inmiddels succesvol afgemeld, maar hoe kan het zo zijn dat
ik ergens voor ben aangemeld zonder naar een betaalnummer te
smsen/bellen? Normaal gaat dat toch alleen op die manier?
Mijn nummer is 06xxxxxxxx
ps. complimenten voor de snelle reacties van Nakko trouwens als ze dit topic nog eens lezen.quote: NakkoAanmelden voor een dienst kan ook door akkoord te gaan met de betaling in een omgeving zoals die door KPN Callfactory wordt aangeboden bij de dienst waar je je voor aangemeldt hebt.
groet Nakko, namens haar klant
edit: 21 juli, ze hebben nu nog steeds niet op mijn 6 dagen oude mail gereageerd. Heb er maar een herinneringsmailtje achteraan gestuurd.