Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josserd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2015
Hallo Tweakers,

Ik zit hier met een probleem.
Ik heb mijn SSD nu iets langer dan een jaar en heb er de laatste paar maanden wat problemen mee.
De problemen zijn het freezen van Windows en het niet accepteren van verschillende Windows CD's (Heb er 4 in bezit, 1 daarvan heeft gewerkt.)
Ook heb ik een tijd geleden gehad dat de schijf ineens 'weg' was. Ook in de BIOS was toen de schijf niet meer te zien. Heb toen de kabels nagekeken en deze zaten goed maar kreeg er geen leven meer in.
Heb de schijf in een externe behuizing geplaatst en sindsdien doet deze het weer. :X

Ik heb vandaag de firmware geupdated van 1.1 naar versie 1.6.

Tevens heb ik een aantal tests gedaan met HDTune en andere HDD Diagnostic software.
Heb dezelfde resultaten gehaald met firmware V1.1 en V1.6.

Ik heb een aantal screenshots gemaakt, met de hoop dat iemand mij kan helpen te concluderen of het ook echt een hardware fout van de SSD is.
Ik ben bang dat als ik een RMA aanmaak bij OCZ dat deze mij de schijf gewoon terug sturen, omdat de fouten niet 'altijd' voorkomen. :/

Hierbij de screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img696/9159/vertex1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img706/2981/vertex2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img340/1369/vertex3.jpg
Bij deze derde foto zie ik zelf ook het enorme aantal error counts, nu heb ik ergens gelezen dat HDTune dit doet omdat deze niet weet dat het een SSD is. (?)
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/5950/vertex4.jpg

Ik zie zelf een aantal vreemde drops,meldingen en lage snelheid etc. maar hoop dat iemand mij kan vertellen of de SSD ook echt defect is. ;)

Voor verdere informatie post gerust.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Josserd op 15-07-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
Probeer het eens een tijdje in een andere PC. Misschien is je controller van je moederbord defect. Dit zijn inderdaad geen normale resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:27

Anno

Griefmaker#2862

Je hebt de kabels nagekeken. Maar heb je ook een andere kabel geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15
Of eventueel zelfs een kapotte S-ata kabel. Het zal je verbazen hoe vaak zo'n eenvoudige dingen het toch nog begeven...

Edit: spuit11

[ Voor 6% gewijzigd door GH45T op 15-07-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 00:52
OCZ service is wel goed in ieder geval. Ik heb 2 vertex turbo ssd's en die gaven corruptie in RAID. Uit RAID gehaald en los getest en eentje gaf na 3 dagen ook weer file corruptie. Gelijk RMA aangemaakt bij OCZ en kon hem naar Delft opsturen en had een week later weer een nieuwe. Ik zou ook gewoon contact opnemen met OCZ support en die kunnen je ook wel helpen vaststellen of hij kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Anders een nette brief schrijven met deze resultaten erbij en opsturen maar. Schrijf erbij dat je een waarschuwing krijgt en dat dat naar jouw idee de fouten veroorzaakt. Over het algemeen is het voor een producent goedkoper om een nieuwe op te sturen, dan te controleren en te repareren. Conclusie: je zult in het slechtste geval te horen krijgen dat dit idd een fout in HD Tune is en dat je schijf correct is, originele schijf terug. Kans is echter veel groter dat er gekeken wordt: o fout, bij de dump en nieuwe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josserd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2015
Dankje wel iedereen voor de reacties!

Ik zal wat tips gaan overwegen en probeer het resultaat te posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08 19:23
Hey , ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn Vertex.
Ik dacht al helemaal dat ik moest rma-en maar de firmware update bleek het probleem veroorzaakt te hebben.

Je beste kans is om de firmware te downgraden naar de eerste firmware en dan stap voor stap omhoog te gaan naar 1.6 (dus 1.1 - 1.2 - 1.3 - 1.4 etc)

Bij mij waren de problemen na een boel zoekwerk op internet hierna verdwenen en loopt mijn vertex weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hub0
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je, naast het installeren van nieuwe firmware, ook een sanitary erase uitgevoerd? Dit maakte bij mij een wereld van verschil, alsof hij nieuw uit de doos kwam.

Overigens is die van mij gisteren definitief overleden; bios wil hem niet meer vinden :(
Pagina: 1