Display Nokia N97; Geen 1 Jaar Garantie?

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 17:55
Goedeavond,

Omdat mijn telefoon defect is heb ik van mijn oom een 2dehandse Nokia N97 gekregen.

Het toestel werkt prima, maar er zijn 2 defecten:
- Het onderste knopje is defect.
- De Backlight gaat niet altijd aan.

Nu wist een Tweaker mij te vertellen dat bovenstaande punten vervangen kunnen worden bij een "Nokia Service Point". Nu ben ik bij de dichtsbijzijnde shop geweest, namelijk "GSM Shop Nijmegen - One Mobility" in Nijmegen.

De jongeman wist mij vertellen dat het knopje geen probleem was onder de garantie. Maar opmerkelijk vertelde hij mij het volgende "Op het display wordt geen garantie verleend, net zoals waterschade, het is waarschijnlijk de kabel tussen telefoon en scherm."

Klopt dit? Ik vond het een heel apart verhaal. Ik wou hem eigenlijk vertellen "Mr, op dat product zit 1 jaar garantie" maar door onzekerheid durfde ik dit niet.

Zou iemand mij kunnen informeren over bovenstaande? Ik zit al te zoeken, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het display niet onder de garantie valt.

Ter extra informatie: Ik heb geen factuur van de telefoon. Een oplettende Tweaker wist mij te vertellen dat Nokia op serienummer dit kan controleren.

Danku

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Een NSP kan idd middels het IMEI-nummer vaststellen, of en zoja, hoelang je nog garantie hebt. Bij Nokia heb je twee jaar fabrieksgarantie vanaf de produktiedatum, aangezien de N97 pas ruim een jaar op de markt is, heb je dus nog garantie.
Die jongen bij het NSP praat onzin, dat kabeltje moet gewoon onder garantie gerepareerd kunnen worden. Iets anders is het met val-, druk-, of stootschade, de zgn. gebruikersschade, dit valt buiten de garantie.
Wanneer ik jou was, zou ik naar een ander NSP gaan, er zijn helaas kwaliteitsverschillen.

• ThinClientQ
Marly schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:07:
Een NSP kan idd middels het IMEI-nummer vaststellen, of en zoja, hoelang je nog garantie hebt. Bij Nokia heb je twee jaar fabrieksgarantie vanaf de produktiedatum, aangezien de N97 pas ruim een jaar op de markt is, heb je dus nog garantie.
Die jongen bij het NSP praat onzin, dat kabeltje moet gewoon onder garantie gerepareerd kunnen worden. Iets anders is het met val-, druk-, of stootschade, de zgn. gebruikersschade, dit valt buiten de garantie.
Wanneer ik jou was, zou ik naar een ander NSP gaan, er zijn helaas kwaliteitsverschillen.
Kan je misschien wat aanbevelen? Heb je hiervan misschien wat bewijs? Dat kan ik dat laten zien?

Danku

EDIT: Dit heb ik uitgeprint: http://www.nokia.nl/support/faq-o1/garantie#
Alleen heb ik eigenlijk meer bewijs nodig voor het display...

[ Voor 8% gewijzigd door ThinClientQ op 15-07-2010 09:07 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 18:01
Als jij stelt dat het gewoon garantie is, en hij 'zegt' dat het geen garantie is, dan aangevend dat dat bij verkoop nooit is meegedeeld en dat je graag zwart op wit wilt zien dat blijkt dat dit geen garantie zou zijn.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:52
Zolang er geen barst in het display zit is het gewoon garantie.(Ik werk zelf ook bij een NSP). Ik denk dat ze gewoon geen zin hadden om je te helpen, ga anders naar een Phonehouse en laat het toestel opsturen. Je bent het toestel wel even kwijt maar dan krijg je je toestel 99% zeker gewoon gerepareerd retour.

Ik denk dat heel veel NSP's het onderdeel ook niet op voorraad hebben, maar je kan nog een andere NSP in de buurt bellen of die het kunnen.

op http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3 kun je NSP's zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalua op 15-07-2010 10:12 ]

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 11:41
Heb voor mijn werk genoeg N97's aangeboden bij een NSP, er is nog nooit om een factuur gevraagd en ze kunnen idd via imei zien of die in garantie is. (zoals eerder aangegeven N97 is niet eens 2 jaar oud dus je hebt garantie)

daarbij heb ik er één gehad met display problemen: scherm viel uit bij openklappen van het toetsenbord en die is gewoon gemaakt. (lukte de NSP zelf niet dus hij is naar Nokia gestuurd).

• ThinClientQ
Kalua schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:11:
Zolang er geen barst in het display zit is het gewoon garantie.(Ik werk zelf ook bij een NSP). Ik denk dat ze gewoon geen zin hadden om je te helpen, ga anders naar een Phonehouse en laat het toestel opsturen. Je bent het toestel wel even kwijt maar dan krijg je je toestel 99% zeker gewoon gerepareerd retour.

Ik denk dat heel veel NSP's het onderdeel ook niet op voorraad hebben, maar je kan nog een andere NSP in de buurt bellen of die het kunnen.

op http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3 kun je NSP's zoeken.
Kan je me misschien DMé bij welke NSP je werkt? Dankje :)

[ Voor 59% gewijzigd door ThinClientQ op 15-07-2010 10:18 ]

Pagina: 1