BSOD soms bij het opstarten 0x0000001E

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31
Heb soms last van een BSOD bij het opstarten. Het rare is dat het soms gebeurd (2 x per maand) de code is dan:

0x0000001E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF80002B225CE, 0x0000000000000000000, 0xFFFFFFFFFFFFFFF)

Geen idee wat dit betekent. MIsschien hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Van belang is hier de stopcode: 0x0000001E

Deze stopcode komt vaak voor, google deze code eens en je zal zien dat het vele gebeurtenissen omvat.
Al die andere cijfertjes en lettertjes, daar weten weinig mensen van (ik ook niet)

Na deze regel komt nog een regel, en deze geeft aan om welk proces het gaat, en aangezien je juist die regel niet geeft, weten we niets, en kunnen we er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Oh sorry, daarna wordt het volgende vermeld:

Collectin data for crash dump...
Initializing disk for crash dump...
Beginnin dump of psychical memory...

Had zelf al gegoogled maar er kwamen zoveel verschillende mogelijkheden voor welk ook weer per OS verschilde. Ik heb overigens Win 7 (x64). Vermoed zelf dat het een driver is, maar welke :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Probeer een memtest te draaien voor een paar uur. Het kan namelijk ook zijn dat je memory niet helemaal goed meer is.

Als hier problemen uit komen, dan per dimm gaan testen.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ok, zal mem86+ weer eens aanzetten, hoewel ik dit de laatst ook al had gedaan, maar 1 uurtje maar.

Persoonlijk denk ik dat het m'n USB is. Als ik muis, keyboard, midi piano en bijvoorbeeld m'n iphone aansluit dan gaat m'n muis raar doen (niet altijd maar soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even Googlen op "bsod + windbg" en je komt er vast zelf een heel stuk verder mee hoe je kan analyseren wat er aan de hand is. Het kan inderdaad een hardware-probleem zijn maar sluit een rotte driver of een gare hotfix zeker niet uit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1