Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort hebben wij een 32 inch hdtv van samsung (LE32C630), een geweldig ding. Het enige probleem is dat bij het kijken van hd films alles iets "te echt" er uit ziet... Herkent iemand dit?

Wanneer ik een film kijk is alles echt prachtig, maar het geeft het gevoel alsof je zelf aan het filmen bent, je ziet de kleinste bewegingen van de camera, maar ook van andere onbenullige dingen. Kortom, het geeft totaal geen film gevoel.

Ik heb geprobeerd dit wat aan te passen, maar het enige wat nog redelijk helpt is het uitschakelen van motion plus, maar wanneer ik dit doe lijkt het weer te lelijk. (ofwel, niet echt hd)

Mijn vraag is nu: Heeft iemand de goede instellingen, vooral voor het kijken van hd films?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, raar probleem om eerlijk te zijn :D Misschien kun je de scherpte wat terugschroeven?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 20:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

als het goed is kun je van je motion plus de scherpte en vloeiendheid instellen, speel daar eens mee. (of kijk gewoon DVD :p)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Goed, zal ik proberen;]

Verwijderd

Zou je misschien een foto kunnen maken van wat je 'te echt' vindt? Ben benieuwd wat je precies bedoelt.
Misschien hoort het ook wel in de film zelf?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Ik weet precies wat je bedoeld.
Je tv heeft waarschijnlijk een 100/200hz functie. Daardoor komen er meer frames per seconde in beeld.

Het filmische eraan vervalt dan. Misschien is er een optie op die functie uit te zetten?
(ik zweer zelf bij 50hz lcd schermen)

Soundcloud

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kaos- schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:53:
Ik weet precies wat je bedoeld.
Je tv heeft waarschijnlijk een 100/200hz functie. Daardoor komen er meer frames per seconde in beeld.

Het filmische eraan vervalt dan. Misschien is er een optie op die functie uit te zetten?
(ik zweer zelf bij 50hz lcd schermen)
Ik heb ook dat gedrag, maar bij mijn tv kan ik dat uitzetten, bij mij heet het "Natural Motion".
Ik denk dat je het vast ergens kan uitzetten

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 16:37
Ik snap precies wat je bedoeld, ik denk vooral ook wennen eraan... Ik vond het bij lcd ook storend en heb toen voor wat anders gekozen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
Freezerator schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:55:
Ik vond het bij lcd ook storend en heb toen voor wat anders gekozen.
Het heeft alleen weinig met LCD te maken ;) Had het vroeger zelfs op m'n (Philips/Natural Motion) CRT ook. Ik zag het gelukkig niet, gasten wel. Ook daarop kwam het door de bewegings processing van de tv zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 14-07-2010 17:57 ]

Nickname does not reflect reality

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:57:
[...]

Het heeft alleen weinig met LCD te maken ;) Had het vroeger zelfs op m'n (Philips/Natural Motion) CRT ook. Ik zag het gelukkig niet, gasten wel. Ook daarop kwam het door de bewegings processing van de tv zelf.
Om met lage frame rates te kunnen werken, zit er in film opnames vaak een motion blur. Hierdor zijn individuele beelden vaag, maar de waarneming van een opeenvolging van beelden blijkt makkelijker te gaan.
Beeldbewerkingssoftware in TV's probeert uit een lage framerate weer meer beelden te genereren door extra beelden toe te voegen. Hierdoor kan het lijken het alsof je beeld "te" scherp is..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Zoals al eerder gezegd, zet 100Hz uit en alle opties dat de vloeiendheid van beelden beïnvloedt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Probeer bij ' Motion Plus' de instellingen eens zo te doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Samsung-LE40C650/motion-plus.jpg

of zet Motion Plus uit.

Bron: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 18:38 ]

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Hier heb ik ook vaak last van als ik een DVDtje kijk, een vriend van me en ik storen ons er altijd ontzettend aan dat de beelden zo ''snel'' gaan, terwijl andere vrienden geen flauw idee hebben waar we het over hebben.

Maar bij mij is het het 50/100 Hz probleem denk ik.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13

BCC

Geef je zoveel geld uit om het realistisch te laten lijken. Is het weer te realistisch :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

In zijn algemeenheid snap ik niet dat mensen dat 'soap opera effect' of ' videolike effect' mooi vinden. Standaard staan deze effecten aan (ook in winkels) en de meeste mensen kijken dus naar dat soort beelden. Erg jammer.
Overigens heb ik onlangs bij de Philips 5605 geprobeerd dit effect uit te zetten. Gek genoeg maakt het niet uit of ik 100Hz uitschakelde of niet, het irritante effect bleef aanwezig. Desalnietemin zou het bij iedere LCD uitgeschakeld moeten kunnen worden.

Als ik het echter goed begrijp is bij Plasma tv's dit effect het minst aanwezig als je tenminste ook 24p smooth e.d. uitzet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 18:43 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb dit meer gehoord, en heb het zelf ook zo ervaren de eerste paar HD weken :). Je moet gewoon even wennen aan het nieuwe tv kijken, over een maand weet je niet beter :)

Verwijderd

Kettrick schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:42:
Ik heb dit meer gehoord, en heb het zelf ook zo ervaren de eerste paar HD weken :). Je moet gewoon even wennen aan het nieuwe tv kijken, over een maand weet je niet beter :)
Ik vind het zo lelijk en bovendien niet zoals de regisseur bedoeld heeft (in de bioscoop is het tenslotte heel anders: normaal) dat ik hier niet aan ga wennen vrees ik.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Het is dus eigenlijk al zo, dat we gewend zijn geraakt aan enigzins schokkerige beelden (iig bij een film).

Als je daar eens lang over nadenkt, is dát pas raar. In reallife vind je het wel doodnormaal dat alles vloeiend voor je ogen zich afspeelt!

(Ik heb het trouwens ook UIT staan op mijn tv...)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:52:
Zou je misschien een foto kunnen maken van wat je 'te echt' vindt? Ben benieuwd wat je precies bedoelt.
Misschien hoort het ook wel in de film zelf?
Heeft geen zin. Je ziet op een foto maar 1 momentopname en het effect heeft te maken met beweging.

Verwijderd

In een van de comments onder deze review van de C650 staat dat er meer mensen zijn die het 'soap opera effect' kennelijk niet goed uitgeschakeld krijgen http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm

The video look of film is not pleasant to look at.I have turned off all processing,Film mode 1and 2,edge sharpness,motion proc to see if that helps,but it dosn’t.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:55:
[...]

Ik heb ook dat gedrag, maar bij mijn tv kan ik dat uitzetten, bij mij heet het "Natural Motion".
Ik denk dat je het vast ergens kan uitzetten
Yups, bij mij hielp dat ook (Philips Ambilight ding), was echt kei en keihard beeld . . .

Op zich wel kicken, maar door die functie, kreeg ik problemen met de audio van mijn DVD speler , het geluid liep niet meer synchroon. De volgende DVD set (Blueray) wordt er een met sync functie ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 18:41
100hz kun je niet uitzetten,MotionFlow - TruMotion - Automotion Plus etc wel ( Wikipedia: Motion interpolation ).

In principe moet je uitzoeken welke functies op je LCdTV beweging verbeterd en die eens uitzetten.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo waarom die functies er op zitten, daar koop ik geen TV voor :/

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:32
Vinnienerd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:50:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo waarom die functies er op zitten, daar koop ik geen TV voor :/
Zodat ze er in de MM of BCC grote stickers op kunnen plakken, en dat het beeld beter lijkt als dat van de concurrenten die ernaast staan.
Heb zelf tijdje terug om die reden ook een 50hz tv gekocht. Leuk al die 100+hz tv's maar uiteindelijk heb je er niet zoveel aan.
Kijk wel hoe de techniek staat als ik over 5 jaar een nieuwe koop.

Zucht...

Verwijderd

nouja in zoverre, met sport is het wel fijn als je de bal goed ziet gaan, en met gamen is het ook prettig,

maar idd met films weer niet, het is ook maar net waar je van houd, en zoals met 3D, dan moet je al 200hz hebben ofszo

• 8mile13
SgtElPotato schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:54:
[...]

Zodat ze er in de MM of BCC grote stickers op kunnen plakken, en dat het beeld beter lijkt als dat van de concurrenten die ernaast staan.
Heb zelf tijdje terug om die reden ook een 50hz tv gekocht. Leuk al die 100+hz tv's maar uiteindelijk heb je er niet zoveel aan.
Kijk wel hoe de techniek staat als ik over 5 jaar een nieuwe koop.
Ik heb zowel 50hz als100hz LCd's,het beeld op de 100hz is een stuk rustiger.

Hier is een link naar een 60hz vs. 120hz stukje (in de USA gebruiken ze ipv 50hz/100hz - 60hz/120hz ),vergeet niet het filmpje op het eind af te spelen http://sharp-world.com/kameyama/tech/ds_lcd/index.html

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 08:15
Kun je je TV niet in game mode zetten? Alle beeldprocessing gaat dan uit om alle input zo snel mogelijk te kunnen verwerken. De B6xx van een kameraad van me gaat dan terug naar 50hz iig.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 09:48
Ik weet wat TS bedoeld:
Zelf heb heb een Sony 40EX500 (100Hz dus), Motionflow staat bij mij nu op 'standaard'. Met sport vind het het er netjes uit zien, maar ik kan niet bepaald wennen aan langzame bewegingen. Lastig te omschrijven maar ik denk dat 'nerveus beeld' nog de beste omschrijving is. Op stand 'hoog' had ik het idee dat het erger was.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 18:47

Deathchant

Don't intend. Do!

[vrijdag-middag-modus]@TS: is weer een les voor je dat je gewoon een plasma had moeten kopen :P LCD is ragscherp, en mooie felle kleuren, maar in mijn beleving te weinig diepte en levenloos. Plasma is wat zachter, zit diepte in, meer kleurechtheid en het is veel levendiger.[/vrijdag-middag-modus]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En het voordeel van 50Hz TV's is dat Duckhunt nog werkt op je NES.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• 8mile13
Maranello schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:21:
Ik weet wat TS bedoeld:
Zelf heb heb een Sony 40EX500 (100Hz dus), Motionflow staat bij mij nu op 'standaard'. Met sport vind het het er netjes uit zien, maar ik kan niet bepaald wennen aan langzame bewegingen. Lastig te omschrijven maar ik denk dat 'nerveus beeld' nog de beste omschrijving is. Op stand 'hoog' had ik het idee dat het erger was.
Op mijn Sony(100hz) zit MotionFlow 'Clear' ziet er prima uit,zorgt ook nog eens voor 1000 lijnen Motion Resolution(bij 'standaard' en 'hoog' zal er een bewegingsresolutie van 600/700 lijnen zijn - bij MotionFlow 'uit' zal er een bewegingsresolutie van 300/400 lijnen zijn).

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tja, het is inderdaad jammer dat tv het beeld niet exact kunnen weergeven zoals het beeld op een bluray staat. Tegenwoordig zijn er zoveel noisereduction, motioncompensation, autocontrast, sharpness en andere beeld-"verbeteraars", die vaak niet eens meer helemaal uitgezet kunnen worden. Belachelijk!
Pagina: 1