Toon posts:

onmisbare Beheer-tools voor een ICT service provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik werk voor een ICT support bedrijf. Wij werken voornamelijk bij klanten onsite maar hebben ook een helpdesk voor remote support. Onze klanten bestaan voor het grootste deel uit Microsoft netwerken van 10 tot 400 gebruikers. Hardware is voornamelijk HP en qua firewalls Watchguard.
Ik heb het idee dat wij veel meer zouden kunnen automatiseren qua dienstverlening. Wie werkt er in een dergelijke omgeving en heeft nou een echt onmisbare tool ontdenkt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wie niet ?

Even serieus: je moet toch echt zelf wel wat kunnen vinden, wat heb je zoal gevonden, getest, doorgenomen? Bijvoorbeeld de gratis tools van HP al geprobeerd, of managementpakketten zoals SCCM, Kaseya?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:33:
Wie niet ?

Even serieus: je moet toch echt zelf wel wat kunnen vinden, wat heb je zoal gevonden, getest, doorgenomen? Bijvoorbeeld de gratis tools van HP al geprobeerd, of managementpakketten zoals SCCM, Kaseya?
Kaseya is gericht op grote omgevingen en hp gebruiken we maar dat lijkt me logisch. Tweakers zitten hier toch om ervaringen uit te wisselen? Kan altijd zo moe worden van die "kijk eens op internet antwoorden" reageer dan niet. Ik zoek iets voor kleinere onafhankelijke netwerken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De vraag is dus: welke tools gebruik jij zelf al regelmatig, welke vind jij onmisbaar? Of waarom voldoen ze juist niet? Dat is (het begin van ervaringen uitwisselen en) geeft een beter beeld bij wat je precies zoekt. Ik kan wel "USB-stick met docs en specs" of zorgen dat je altijd online kunt roepen maar daar heb je weinig aan. Als je nu zelf begint loopt een discussie beter - zoals je al merkt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:42:
[...]

Kaseya is gericht op grote omgevingen en hp gebruiken we maar dat lijkt me logisch. Tweakers zitten hier toch om ervaringen uit te wisselen? Kan altijd zo moe worden van die "kijk eens op internet antwoorden" reageer dan niet. Ik zoek iets voor kleinere onafhankelijke netwerken.
Kaseya is helemaal niet gericht op grote omgevingen. Ik gebruik Kaseya vanaf 1 werkplek.
Naar mijn mening is Kaseya "DE" tool om de zaken bij je klant te scripten / te automatiseren.

Maar voordat ik tools ga noemen van SolarWind of Cacti etc, wat voor tools gebruik jullie zelf en heb je zelf al getest / gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:26:
[...]

Kaseya is helemaal niet gericht op grote omgevingen. Ik gebruik Kaseya vanaf 1 werkplek.
Naar mijn mening is Kaseya "DE" tool om de zaken bij je klant te scripten / te automatiseren.

Maar voordat ik tools ga noemen van SolarWind of Cacti etc, wat voor tools gebruik jullie zelf en heb je zelf al getest / gebruikt?
Wij gebruiken erg weinig om eerlijk te zijn. Ik heb het idee dat het beter kan, vandaar mijn vraag, zodat ik wat ervaringen heb en ergens mee kan beginnen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat wil je precies automatiseren dan? Lijkt me handig om te vertellen wat je met die tools wilt kunnen. Ik kan wel zeggen dat ping een onmisbare tool is, maar daar heb je weinig aan lijkt me.

Vicariously I live while the whole world dies

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Ga inderdaad eerst een formuleren wat je allemaal wilt bereiken kwa scripting en monitoring (met akties eraan gekoppeld) en dan kunnen er veel gerichtere replies opgeschoten worden. Wij gebruikten activeXperts voor monitoring maar zijn onlangs overgestapt op de betaalde versie van PRTG. Hier kun je ook een sh*tload aan zaken regelen.
Pagina: 1