• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo,

Ik heb een xbox360 met een HDMI aansluting en een HD Ready televisie van Philips. Op het moment gebruik ik nog een scart aansluiting, maar soms zijn de lettertjes dusdanig klein dat het niet meer te lezen is. Ik wil hier graar wat meer mee maar ik kom er niet uit wat ik hiervoor nodig heb.

Ik ben erachter dat mijn televisie een DVI-I Dual Link aansluiting heeft, en ook een DVI audio input (ik gok dat het optisch is, het is een klein zwart gaatje).

Nu loop ik tegen de volgende twee problemen aan:
1. Ik kan nergens een HDMI - DVI-I kabel vinden. HDMI - DVI-D zijn er genoeg, maar die past dus niet op mijn tv.
2. Hoe krijg ik het geluid aan de praat? Ik heb geen versterker of iets dergelijks, alleen wat ik denk dat een optische geluidsingang is. De Xbox heeft enkel wat usb aanlsuitingen, de aansluiting voor de scart kabel, ethernet poort en de HDMI aansluiting.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12 23:54
Naar mijn weten is de audio-ingang op je tvgewoon een doodnormale mini jack voor anologe audio. Op die manier kun je dit niet aansluiten zonder je geluid extern te regelen. Sowieso is het onmogelijk om dit bij de Xbox 360 te scheiden dus ik ben bang dat je bij je bestaande oplossing zult moeten blijven ;)

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12 22:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op de componentkabel van de 360 zit als het goed is een optische aansluiting. (en die aansluiting kun je gelijktijdig gebruiken met hdmi) Controleer je doos eens! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 14-07-2010 21:19 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Op een DVI-I connector past gewoon een DVI-D plug hoor. 8)7
Zie wikipedia voor de verschillende connectoren. O-)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12 22:29

D4NG3R

kiwi

:)

DVI-I = DVI-D en DVI-A in 1. Dus DVI-D kabels gaan gewoon werken!

Daarnaast, waarom koop je niet een HDMI kabel van Microsoft + een HDMI->DVI-D plugje? bij deze MS kabel zit een stukje wat je in de video output doet zodat je een optische aansluiting hebt. Is wat duur, maar wel het makkelijkst in jouw geval...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik zou eerst een goed checken of de audio in van de TV nu een S/PDIF in (dus optisch) of gewoon analoge 3,5mm jack is. En let wel dat 3,5mm jack ook digitaal kan zijn, want de optische aansluiting heb je in twee vormen. Dus noem eens het type van de TV of check de manual om te zien waar de audio ingang voor is.

Als het namelijk analoog is dan heb je er al niets aan om de kit van Microsoft te kopen met het behoud van de optische uitgang.

Sowieso is het je niet makkelijk gemaakt door Microsoft om HDMI en een andere vorm naast elkaar te gebruiken. De connector waar de audiokabels aan zitten is namelijk net wat te dik om daarnaast ook een HDMI kabel er in te steken. Dus dan moet je of het verloopje van Microsoft kopen, of je sloopt de plastic behuizing van de component stekker af.

En naar mijn weten moet elke HD Ready TV gewoon beschikken over een Component ingang, dus dan had je je XBox al lang met 1080i of 720p aan kunnen sluiten.

Maar lang verhaal kort:
Eerst (laten) checken wat voor ingang je hebt voor het geluid, dus type van de tv zou handig zijn. Mocht je het niet weten: snel 123654 op de remote intikken als de tv aan staat. Beeld wordt zwart, maar daarna komt het type naar boven als het goed is.
skaffa schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:15:
Sowieso is het onmogelijk om dit bij de Xbox 360 te scheiden dus ik ben bang dat je bij je bestaande oplossing zult moeten blijven ;)
Niet waar. Als het goed is krijg je onderstaande bij de XBox 360:
Afbeeldingslocatie: http://www.erenumerique.fr/images/jeux/20051116/Xbox_360_cable_avance.jpg

TS zal nu de drie rechter stekkers in het meest linkse SCART-verloopje hebben zitten. Dus composiet video (geel), audio links en rechts (compleet witte en rode stekker).

Als je de console met HDMI aansluit dan kan je (met bovenstaande aanpassing, dus het weghalen van de plastic behuizing) de component stekker ook in de console doen. Doe de geheel rode en witte stekker in een verloopje van 2 x RCA Female naar 1 x 3,5mm jack male en doe dat weer in de tv. En je hebt geluid. Mits het een analoge 3,5mm jack ingang is op de tv en geen optische.

En anders kan je dit verloopje kopen. Hiermee scheidt je ook het audio- van het videodeel. Dus dat het op de XBox niet mogelijk is om geluid en video te splitsen is niet waar.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 15-07-2010 13:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12 22:29

D4NG3R

kiwi

:)

Welke xbox heeft hij? Want ik heb de arcade en daar zit alleen een composiet kabel (zonder optical) bij en zo'n scart verloop blokje.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12 23:03

SalimRMAF

SpaceX - 4K

@Hierboven: SInds een jaar of 2 hebben ALLE Xbox-en een HDMI aansluiting, dus ook de Arcade's.

Ik heb een XboX360, en een TV met DVI + analoog geluid input.

Wat ik momenteel heb is mn Xbox middels HDMI naar mn 5.1 receiver, maar wat ik hiervoor had was wat jij nu gaat doen:

1: Je koopt een HDMI-DVI kabel
2: Je hebt HD beeld
3: Koop een 3.5mm stereo kabel naar coaxial *
4: Verbind dat kabeltje met de rood/witte plug die vanaf je xbox komt
5: Je hebt superscherp beeld en stereo geluid. :)

Supermakkelijk.

*Deze kan ook: kost mar 1.50
Afbeeldingslocatie: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/7/6/415876.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SalimRMAF op 14-07-2010 22:10 ]

Gulfstream G650

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

[b][message=34345662,noline]
3: Koop een 3.5mm stereo kabel naar coaxial *
4: Verbind dat kabeltje met de rood/witte plug die vanaf je xbox komt

Supermakkelijk.

*Deze kan ook: kost mar 1.50
[afbeelding]
Stap drie klopt niet, want dat coaxiaal komt nergens terug in het verhaal. Dat andere verloopje wat je post kan wel, dat is ook het verloopje wat ik meerdere malen heb aangehaald (2 x RCA Female naar 1 x 3,5mm jack Male). Maar dat kan je pas met zekerheid zeggen als je weet dat de ingang van de TV van de TS een analoge 3,5mm jack is. Want je hebt ook digitale signalen die gebruik maken van 3,5mm jack.

• grapefruit
Bedankt allemaal voor de reacties!
gravitone schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:21:
Op een DVI-I connector past gewoon een DVI-D plug hoor. 8)7
Zie wikipedia voor de verschillende connectoren. O-)
Je hebt gelijk, dat wist ik niet. Ik had nog een oude DVI-D - HDMI kabel liggen en die werkt gewoon. Wat is de beeldkwaliteit een verademing!
FeaR1986 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:32:
Maar lang verhaal kort:
Eerst (laten) checken wat voor ingang je hebt voor het geluid, dus type van de tv zou handig zijn. Mocht je het niet weten: snel 123654 op de remote intikken als de tv aan staat. Beeld wordt zwart, maar daarna komt het type naar boven als het goed is.
Dit heb ik gedaan, en het is een Philips 23pf4321/01. Ik heb hier een handleiding gevonden, maar eerlijk gezegd snap ik er niet veel van, als iemand nog hulp kan bieden bij de geluids specificaties dan graag.
FeaR1986 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:32:

Niet waar. Als het goed is krijg je onderstaande bij de XBox 360:
[afbeelding]
Deze heb ik niet. Ik heb een standaard scart aansluiting zonder schuifjes of andere aanslutingen erop. Ik ga vanmiddag bij m'n zwager langs want ik geloof dat hij wel er wél zo eentje heeft, en dan kijk ik verder.

Heel erg bedankt voor alle hulp alvast, het beeld doet het met een DVI-D kabeltje, nu het geluid nog :)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

grapefruit schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:03:
Dit heb ik gedaan, en het is een Philips 23pf4321/01. Ik heb hier een handleiding gevonden, maar eerlijk gezegd snap ik er niet veel van, als iemand nog hulp kan bieden bij de geluids specificaties dan graag.
Komt omdat waar je naar linkt ook geen handleiding/manual is maar een brochure/productflyer. Daar staan alleen wat reclamekreten en dergelijke op. De echte manual moet je van de site van Philips afhalen. Want daar staat die online en wel hier.

Als ik de manual zo eens doorlees en kijk dan wordt er over het algemeen een analog 3,5mm jack in de DVI Audio Inpunt getekend. Aan de andere kant is het veelal 2 x RCA Male wat dus ook op analoog geluid duidt.

Voor de XBox moet je dus inderdaad een verloopje gaan scoren voor het geluid. Beeld gaat zoals je zelf al aangaf met een HDMI - DVI kabel.

Je kan bij je zwager kijken of hij dus deze kabel heeft en dan zo je geluid aansluiten. Echter moet je die kabel dus wel aanpassen aangezien je die stekker niet naast de HDMI kan zetten.

Je kan ook onderstaande kabel kopen:
Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/news/graphics/131322-xbox_cable1_350.jpg

En dan een kabel van 2 x RCA male naar 1 x 3,5mm mini-jack male halen. De mini-jack gaat in de tv en de andere twee stekkers gaan in bovenstaande stekker.

Als je de kabel van je zwager hebt moet je het verloopje hebben wat SalimRMAF giseren gepost heeft.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 11:11
FeaR1986 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:41:
[...]
Je kan bij je zwager kijken of hij dus deze kabel heeft en dan zo je geluid aansluiten. Echter moet je die kabel dus wel aanpassen aangezien je die stekker niet naast de HDMI kan zetten.

Je kan ook onderstaande kabel kopen:
[afbeelding]
Als je de kabel van je zwager hebt moet je het verloopje hebben wat SalimRMAF giseren gepost heeft.
Die standaard AV-kabel met de tulp stekkers is als ik het goed is te groot/breed om naast de HDMI in te pluggen. Wat je in zekere zin verplicht om zo'n smaller verloopstuk (zie jouw afbeelding) te kopen die enkel meegeleverd wordt met een originele Microsoft HDMI kabel en je dus veel geld kost (35 a 40 euro).

Nu circuleren er op internet wel wat 'mods' waarbij de huls van die AV-kabel word gesloopt zodat die toch nog past. Ik ben er alleen niet zeker van of er nog wel signaal word verstuurd over die kabel als HDMI ook is ingeplugd. Misschien kan iemand dat bevestigen? Dat is wel namelijk een goedkopere optie.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Maranello schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:58:
[...]Die standaard AV-kabel met de tulp stekkers is als ik het goed is te groot/breed om naast de HDMI in te pluggen.
Wat ik hier dus al gezegd had: FeaR1986 in "HDMI Xbox naar DVI TV?"

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 11:11
Oke overheen gelezen. Maar dat werkt dus blijkbaar wel (alleen huls eraf slopen)? Ik kom namelijk ook verhalen tegen op internet met doorverbinden van enkele draden, maar ik ben er niet zeker van of dit alleen voor optical nodig is.

• grapefruit
Nogmaals bedankt voor alle hulp en reacties.

Mijn zwager had inderdaad deze kabel, maar zoals al meerdere malen gezegd past deze niet niet naast de HDMI kabel. Ik heb voorzichtig geprobeerd de aansluiting een kop kleiner te maken, maar eerlijk gezegd heb ik hier geen ervaring mee en dat ding is een stuk steviger dan het eruit ziet :P.

Het lijkt me dus makkelijker als ik zo'n kabeltje koop met een verloopstekkertje zoals FeaR1986 zei. Het verloopstekkertje heb ik voor een euro of 2 nu gevonden op allekabels.nl maar die grijze die daadwerkelijk in de xbox moet kan ik niet zo snel vinden, heb op verschillende sites gekeken maar geen resultaat. Nu kan ik naar de media markt of iets dergelijks, maar ik acht de kans klein dat 'ie daar wel te vinden is.

Nog tips voor waar ik kan zoeken voor deze aansluiting?

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

grapefruit schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:49:
Nogmaals bedankt voor alle hulp en reacties.

Mijn zwager had inderdaad deze kabel, maar zoals al meerdere malen gezegd past deze niet niet naast de HDMI kabel. Ik heb voorzichtig geprobeerd de aansluiting een kop kleiner te maken, maar eerlijk gezegd heb ik hier geen ervaring mee en dat ding is een stuk steviger dan het eruit ziet :P.
Weet niet of je zwager het erg vind als zijn kabel het niet helemaal overleefd qua looks, want het is best te doen om de kabel (althans, de stekker) aan te passen. Alleen helemaal mooi origineel krijg je hem niet meer.

Je kan kiezen om de gehele behuizing er af te halen;
Afbeeldingslocatie: http://www.sapoworld.net/wp-content/uploads/CableXbox-HDMI-AV.gif

Of je snijdt alleen het benodigde stukje weg uit de stekker:
Afbeeldingslocatie: http://blog.wilcoxusa.net/photos/thumb-xbox360_back_panel_with_cut_cord.jpg
Het lijkt me dus makkelijker als ik zo'n kabeltje koop met een verloopstekkertje zoals FeaR1986 zei. Het verloopstekkertje heb ik voor een euro of 2 nu gevonden op allekabels.nl maar die grijze die daadwerkelijk in de xbox moet kan ik niet zo snel vinden, heb op verschillende sites gekeken maar geen resultaat. Nu kan ik naar de media markt of iets dergelijks, maar ik acht de kans klein dat 'ie daar wel te vinden is.

Nog tips voor waar ik kan zoeken voor deze aansluiting?
Zoek anders eens op termen als "XBox 360 HDMI Cable", want het verloopje zit veelal samen met een HDMI in een setje. Volgens de Tweakers.net Pricewatch zijn er wel winkels die hem verkopen: pricewatch: Microsoft Xbox 360 HDMI Kabel

Of je de adapter los kan kopen durf ik zo niet te zeggen...

• grapefruit
E30,- was toch iets teveel, dus uiteindelijk maar met een oud mes en een schroevendraaier aan de gang gegaan :P. Het plastic is er nu helemaal af aan één kant en hoewel die een beetje krap naast de HDMI kabel zit, past het toch :).

Nu kijk ik bij de kabels voor 2x tulp female naar 1x male 3.5mm.

Iedereen bedankt voor alle hulp (met name FeaR1986), en dan nu eindelijk eens een beetje naar scherp beeld van m'n xbox kijken.
Pagina: 1