Toon posts:

Geheugen continu boven 75% ML110G6 W2k8 SBS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel hebben wij in een kleine omgeving met 5 werkstations een ML110G6 servertje (5GB memory)draaien met daarop W2k8 SBS. Het geheugen van deze server is echter continu boven 75% gevuld. Hierdoor is de algehele performance erg slecht. In de logboeken is niets terug te vinden, evenmin als in taskmanager.
We hebben volgende dingen getest zonder resultaat: Restarten van de server, updaten drivers, Printspooler gestopt, Trenmicro gestopt, in IIS WSUS gestopt, Information store-service restart. Pagefile aangepast handmatig/automatisch.
Bij al deze dingen gaat het geheugen verbruik iets omlaag, maar daarna neemt het na een paar minuten weer toe.
Bvd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Leg eens uit waarom het slecht is dat al het geheugen gebruikt wordt? Beetje zonde om er 5GB in te prikken en dan 2 te gebruiken, niet? Daarnaast managed SBS de allocatie zelf prima, ik zou er niet al te veel mee doen.

Minimale spec voor SBS2008 is 4GB, dit heeft het ook echt minimaal nodig voor de vele processen die draaien. Ik heb de ervaring dat 5 medewerkers op 4GB misschien nog net werkt, maar voor en fatsoenlijke soepele werking heeft en SBS toch zeker wel 8GB nodig, vooral als je ook nog antivirus, backupsoftware etcetera draait, niks aan de hand dus nu.

Ik zou niet WSUS stoppen/disablen, dit is nogal hecht in je beheerconsole verwoven en je loopt een risico op andere items die breken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58

lier

MikroTik nerd

Leg even uit hoe je deze conclusie trekt:
Het geheugen van deze server is echter continu boven 75% gevuld. Hierdoor is de algehele performance erg slecht.
.
En wat versta je precies onder "algehele performance ?"

Eerst het probleem, dan de oplossing

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Dat hoge geheugen gebruik is normaal voor W2K8 SBS, 4 GB is inderdaad het minimum, 6 of 8 GB zou inderdaad beter zijn, zeker wanneer er nog anti-virus en back-up software op de server draait.
We hadden eerst ergens een server draaien met 4 GB intern geheugen, het verbruik liep toen op tot boven de 95%, nadat we er 2 GB extra bij hadden geplaatst liep het geheugen gebruik weer op tot boven de 95%, het lijkt erop dat SBS 2008 optimaal gebruik wil maken van het intern geheugen.
Welke versie van Trend Micro gebruik je trouwens?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik gok dat store.exe nogal wat geheugen pakt...en dat is by design. Traag zou je server daar niet van moeten worden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54
Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de resource manager? Liefst met de CPU, Memory en Disk lijstjes uitgeklapt zodat ze kunnen zien welke processen de meeste belasting veroorzaken.

while (! ( succeed = try ()));

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oogje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:13:
Ik gok dat store.exe nogal wat geheugen pakt...en dat is by design. Traag zou je server daar niet van moeten worden.
Klopt, maar er draait ook een of ander SBS proces wat dat en nog vele andere resources monitort (zal tegenwoordig wel door WSRM gedaan worden) en bijstelt waar nodig.. de naam ben ik even vergeten :P
vinniel83 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:43:
het lijkt erop dat SBS 2008 optimaal gebruik wil maken van het intern geheugen.
Helemaal niet zo gek als je bedenkt dat er heel bewust gekozen is voor een x64 only editie, geheugen was met SBS2003 al snel de bottleneck @4GB in de omgevingen welke ik beheerde. Zeker als je net ff iets meer wil dan een kale SBS.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1