Goeie router voor Ziggo internet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ga binnenkort overstappen op internet van Ziggo, en neem dan de volle 80/10 verbinding. Dat is nogal veel vergeleken met de meeste aansluitingen, dus ik zoek een router die dat soort snelheden kan routeren. Het zal denk ik wel wat rekenkracht kosten om 80Mbps te kunnen NAT'en en dan is er de upload nog. En als ze dan de snelheid gaan verhogen naar 120/12 (denk ik) kost het alleen maar nog meer rekenkracht.

En als ik toch een nieuwe aan het kopen bent, zoek ik ook:
  • Een met WiFi 802.11n en/of 5GHz
  • Een met een degelijke implementatie van UPnP port-mapping
  • Het zou prettig (en voor 120Mbps zelfs noodzakelijk) zijn als de (4?) LAN-aansluitingen gigabit-poorten zijn
  • Hij moet natuurlijk stabiel zijn. Ik wil em zo goed als nooit hoeven rebooten (dat hoef ik nu immers ook niet) en mag zich niet verslikken in de hordes verbindingen van het downloaden van een paar torrents
  • Er hoeft geen modem in te zitten. Een generieke NAT-router dus. Wel moet ie verbinding kunnen maken met de modem van Ziggo, maar ik wat voor soort vierbinding dat zal zijn (PPPoE/PPPoA/DHCP/whatever)
  • Het zou helemaal te gek zijn als ie met een custom firmware te flashen zou zijn, zoals DD-WRT of HyperWRT
VoIP hoeft er niet op te zitten. Dat krijg ik van Ziggo er wel bij, maar ga ik toch niet gebruiken.

Zoals je misschien wel merkt, ben ik niet meer zo thuis in routers, want anders zou ik dit topic niet openen. Ik heb nu een Speedtouch 780W; dat was toen de beste, maar inmiddels zijn we jááren verder. Ik weet dus wel wat ik wil en dat ik wat goeds wil, maar er is zóveel keuze, en er zit waarschijnlijk erg veel kaf tussen het koren. En het mag natuurlijk niet absurd veel gaan kosten. Meer dan €150 vind ik niet acceptabel meer.

Dat kaf hoop ik met dit topic een beetje weg te scheren. Wie helpt me verder? :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vergeet niet dat niet alleen de 4 interne poorten gigabit moeten zijn om je volledige verbinding te gebruiken, maar ook de poort van WAN naar LAN. Dus van je modem naar je router.

Ikzelf heb hiervoor een Belkin N1 draadloze router aangeschaft. Verder is het heel erg persoonlijk wat je graag wil. Over het algemeen is Linksys spul wel goed voor thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 14-07-2010 15:52 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Wellciht dat je wilt kijken naar een D-Link DIRR 655 of 685. Biewdt alles wat je wilt, hoewel ik niet zeker weet over de custom firmware :)

Maarja, het is net wat je wilt. Kijk gewoon in de PW, zoek en vergelijk en kijk naar user reviews hier en op de PW

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 14-07-2010 15:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoek op GoT eens naar de TP-Link WR1043N. Ik heb deze zelf ook en voldoet aan ongeveer alles wat je hierboven vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

triet schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:57:
Zoek op GoT eens naar de TP-Link WR1043N. Ik heb deze zelf ook en voldoet aan ongeveer alles wat je hierboven vraagt...
Heb ik ook goede verhalen over gehoord. Kan er voor je budget 3 van kopen :P
Ik bestel er volgende week ook één, heb net Ai1+ besteld.
En volgens mij is DD-WRT ook mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door jeka op 14-07-2010 16:02 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kecin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:51:
Vergeet niet dat niet alleen de 4 interne poorten gigabit moeten zijn om je volledige verbinding te gebruiken, maar ook de poort van WAN naar LAN. Dus van je modem naar je router.
Inderdaad kijk ook hier eens, een Gb WAN poort zegt natuurlijk niks over zijn daadwerkelijke routing performance. Zelf heb ik een WNDR3700 met Ziggo 120/10 en werkt prima, ook heb ik een TL-WR1043ND die dit ook nog net trekt (zie review).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die WNDR3700 verdient aan de review te zien, en aan de specs, mijn voorkeur. Voldoet volgens mij aan al mijn eisen en wensen, en heeft zelfs een nasje ingebouwd. Niet dat dat boeiend is, maar het kan van pas komen.

Ook na het zien van de router database van DD-WRT weet ik dat ie te flashen is met een custom firmware.
Mooi :)

edit:

Maar die TL-WR1043ND ziet er eigenlijk ook behoorlijk goed uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-07-2010 16:30 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ben toevallig net de 80/10 van Ziggo aan het 'testen'; heb voor een maandje even mijn abo geupgrade. Ga waarschijnlijk volgende maand wel weer terug naar het middelste abonnement, want 22/4 is voor mij op zich zat, hoewel het wel grappig is om in Sabnzbd+ een snelheid van 9 megabyte per seconde bewerkstelligd te zien worden.

Zelf heb ik een bijzonder crappy doch behoorlijk stabiele Edimax br-6574N. Die trekt de 80 Mbit makkelijk in de praktijk. Ik gebruik ook wel eens torrents (Vuze) en dat gaat ook prima.

Als deze stuk zou gaan zou ik zelf een DIR-655, DIR-825 of een DIR-855 halen. De 655 is nu in de aanbieding bij Computerland zie ik net en is een erg goeie deal zo te zien. Persoonlijk zou ik die nemen op dit moment, is echt de beste value for money. En de wan-lan doorvoer is meer dan 3 keer wat je nodig hebt, zie het bewijs hier. Als je meer features (zoals dual band Wifi) wilt kies je voor de 825 of de 855.

Check anders ook even de smallnetbuilder.com website mbt de max simultanious connections en de WAN-LAN throughput.

Edit: nog even de Netgear die je op het oog hebt bekeken en ik zeg: doe die maar. Zo te zien issie snel, stabiel, DD-WRT is mogelijk. Dat is 'm. Zie ook deze review op tweakers en de review van smallnetbuilder.

[ Voor 23% gewijzigd door garp op 14-07-2010 16:51 . Reden: Max simultanious connections link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
_Thanatos_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:26:
Die WNDR3700 verdient aan de review te zien, en aan de specs, mijn voorkeur. Voldoet volgens mij aan al mijn eisen en wensen, en heeft zelfs een nasje ingebouwd. Niet dat dat boeiend is, maar het kan van pas komen.

Ook na het zien van de router database van DD-WRT weet ik dat ie te flashen is met een custom firmware.
Mooi :)

edit:

Maar die TL-WR1043ND ziet er eigenlijk ook behoorlijk goed uit :)
Die in de router database is niet de laatste versie. sowieso werkt het op beiden nog niet erg geweldig.
Pagina: 1