Telfort internet 2 routers

Pagina: 1
Acties:

• riquard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik probeer telfort internet in te stellen zodat ik via mijn TP-link WR1043N verbinding kan maken met mijn zyxel 2602. De zyxel heeft verbinding met telfort, maar ik wil dus een connectie met mijn TP-link vanaf mijn laptop, maar toch het internet kunnen benaderen.

Ik heb de zyxel ingesteld als access point en de TP-Link op PPTP. Echter vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord, welke ik niet weet...

Iemand hier ervaring mee?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 17:32
voor zover ik kan zien is die zyxel een modem/router, en de TP-link een router/accesspoint.
De eenvoudigste oplossing is dus de zyxel laten zoals hij is, en de TP-link op bridge-mode zetten.

• riquard
Als ik op de TP-link kijk heb ik de volgende opties. Bridge mode zit er niet tusen....?

PPTP
Dynamic IP
Static IP
PPPOe
Big Pond Cable
L2tp

Als ik PPTP kies moet ik ook een username en wachtwoord in vullen. Van mijn zyxel? Van telfort? Telfort lijkt me niet want ik hoef in eerste instantie alleen verbinding met de modem/router te maken. De zyxel maakt al verbinding met telfort...

[ Voor 45% gewijzigd door riquard op 14-07-2010 16:39 ]

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Geef de TP Link een statisch IP adres in dezelfde range als je Zyxel, bijvoorbeeld 192.168.1.1 voor je TP Link en 192.168.1.254 voor je Zyxel, sluit vervolgens de Zyxel aan op een LAN poort van je TP Link en schakel DHCP uit op de TP Link, deze fungeert dan als wireless accesspoint. Zo had ik het ook werken met een Zyxel en Linksys router.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Andere mogelijkheid sluit je zyxel aan op de wan poort van je TP link en zet je zyxel in bridge mode. Nadeel is wel dat eventuele SIP aangesloten op de zyxel niet meer werken.

• riquard
Ik wil ze allebei draadloos. Mijn zyxel staat in de meterkast, maar de TP-link wil ik in de woonkamer hebben zodat ik mijn NAS hier bedraad op kan aansluiten. Ik wil dan niet een kabel van NAS naar de meterkast hebben lopen....

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

wat bedoel je dus precies? wil je de beide routers draadloos met elkaar verbinden (WDS), of een draad van je Telfort modem naar de router toe?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
riquard schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:56:
Ik wil ze allebei draadloos. Mijn zyxel staat in de meterkast, maar de TP-link wil ik in de woonkamer hebben zodat ik mijn NAS hier bedraad op kan aansluiten. Ik wil dan niet een kabel van NAS naar de meterkast hebben lopen....
Als je de TP-Link instelt als AP kun je gewoon de overige 3 LAN poorten gebruiken voor je NAS en andere zaken.
Edit: Staat toch allemaal al in je ander topic?

[ Voor 12% gewijzigd door Nivk op 14-07-2010 19:18 . Reden: Is toch al beantwoord? ]

• riquard
Op eoa manier werkte het niet. Ik heb nu mijn andere isra punt in de woonkamer aan de praat gekregen en nu staan ze naast elkaar in de woonkamer met een heel kort ethernet kabeltje ertussen...

Dan maar zo.
Pagina: 1