Welk OS voor nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:30
Hallo,
Nu ik mijn laptop ga upgraden lijkt het me handig om er een nieuw OS op te zetten.
Wordt best wel gek van windows vista 32 bit. Alleen maar virussen en het is traag.
Welk OS raden jullie mij aan voor: office word, internetten, internet bankieren, SABnzb draaien, draadloze printer aansturen, USB HDD als storage(komt een SSD in de laptop).
Welk OS raden jullie mij aan voor dit werk, ik dacht aan Linux of Mac OSx.

En een OS (64 bit, moet 8 gb geheugen aan kunnen spreken) voor te gamen, omdat ik nogal hoor dat games stroef lopen op andere OSen dan windows.
Is het dan beter om een 64 bit windows 7 te kopen?

Bedankt!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Windows 7 idd ja. Omdat gamen onder Linux nog steeds niet is wat het moet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Maar ook op Windows 7 en Linux kunnen virussen komen dus dat is niet een erg goed argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bedankt voor het posten van je laptop-specs... :+

Grote kans dat de laptop maar 4GB RAM aan kan maar dat staat vast wel in je handleiding. Daarna redelijke kans dat niet alle drivers voor je laptop voor een bepaald OS bestaan, maar dat had je vast al gevonden op de site van de fabrikant.

Hierna is het natuurlijk helemaal zelf wat je wil; Windows 7 zou een optie zijn.

Verder, gezien je andere topic; hoezo komt er een SSD in (iedereen daar raadt dat namelijk af).

/edit: virussen enzo komen echt niet vanzelf op je machine, ongeacht welk OS je gebruikt. Zou dus eerst maar eens nagaan waar je je allemaal op internet bevindt en wat je allemaal aanklikt/installeert, alvorens 'zomaar' over te stappen naar een ander OS.

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 14-07-2010 15:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 11:12
4Gb is genoeg om te gamen. ik zou dual booten zodat je je dagelijkse zaken onder Linux doet en voor games een schone installatie hebt van Windows 7 64bit. Ik gebruik 32-bit linux met een PAE kernel zodat alle 6Gb aangesproken kunnen worden, maar je kan ook een 64-bit distro nemen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar daar gaat het niet over windows, waar de TS nog twijfel in heeft.

Maarja, virussen en 'traagheid' heb je in veel gevallen echt zelf in de hand, dan zou ik toch eerder zelf gaan kijken wat je dan fout doet, virussen komen vooralsnog niet 'zomaar' op je systeem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Windows 7 is voor mijn game desktop, ik had gehoopt op een schoner OS. Zonder dat er 100processen aanstaan. Ook al heb ik een six-core, ik zie hem liever in veilige-modus. Echt veel sneller!
Maargoed, een SSD wordt al voor de laptop afgeraden dus ik koop binnekort wel een hele nieuwe, de helft werkt al niet(usb poorten, enz.)
En ja, als mijn eigenwijze zus weer per sé limewire nodig heeft. Waar echt alleen maar virussen van komen... Fijn, ik installeer vista wel even opnieuw eerst even wat dingen met MSconfig diagnostisch opstarten kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Je kunt natuurlijk ook tegen je zus zeggen dat ze Limewire, maar op haar eigen PC of laptop houdt, ipv dat ze het op jouw laptop installeert.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

alaintje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:41:
Wordt best wel gek van windows vista 32 bit. Alleen maar virussen en het is traag.
Ik draai al jaren Windows en heb ook een paar jaar Vista gedraaid, zonder ooit een virus te hebben gekregen. Ik denk dat je op dit vlak beter eerst eens naar jezelf kijkt en vervolgens een goede anti-virus uitkiest.
alaintje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:41:
Welk OS raden jullie mij aan voor dit werk, ik dacht aan Linux of Mac OSx.
Mac OS op een PC? Of wil je linux/windows op een macintosh installeren?
Kan dit überhaupt wel (op een legale manier dan)?

Je gaat dus gamen op je laptop, dan blijft er maar 1 OS over: Windows. En dan kan je misschien ineens een W7 aanschaffen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

alaintje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:53:
Windows 7 is voor mijn game desktop, ik had gehoopt op een schoner OS. Zonder dat er 100processen aanstaan. Ook al heb ik een six-core, ik zie hem liever in veilige-modus. Echt veel sneller!
:? Je begint het topic met een laptop en hebt het nu over je desktop?

En sorry hoor, ik draai zelf Server 2008 op mijn desktop; dat is zelfs een iets oudere kernel dan Windows 7 en ondanks dat er nu 81 processen draaien, gaat dat ding na 3 of 4 weken constant aanstaan (24 uur per dag, internetten, downloaden, wat games etc) echt niet langzamer werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Laat maar, het is allemaal al opgelost ;) .
En ik begon over allebei hoor. Maargoed, voor mijn nieuwe (game) computer schaf ik me windows 7 64 bit aan.
En voor de laptop houd ik fijn vista 32 bit, en probeer ik gewoon zoveel mogelijk processen te cancelen.
Er draait zoveel onnodige meuk op deze computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 08:02
alaintje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:13:
Laat maar, het is allemaal al opgelost ;) .
En ik begon over allebei hoor. Maargoed, voor mijn nieuwe (game) computer schaf ik me windows 7 64 bit aan.
En voor de laptop houd ik fijn vista 32 bit, en probeer ik gewoon zoveel mogelijk processen te cancelen.
Er draait zoveel onnodige meuk op deze computer.
Of je doet een fijne reinstall, dan ben je ook overal vanaf :9
Pagina: 1