verbonden zijn met 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:37
Na een avondje google heb ik geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

Op het werk hebben we een fysiek gescheiden ontwikkelomgeving waarin we projecten bouwen. Elk project is voorzien van een eigen VLAN en we gebruiken een acces point om draadloos verbinding te maken en te switchen tussen de VLAN's.

Het KA netwerk is bedraad en onze netwerkbeheerder wil niet dat we tegelijktijd draadloos verbonden zijn met de ontwikkelomgeving en bedraad met het KA netwerk. Dit i.v.m. met de enorme veiligheidsrisico's.

Dat laatste vraag ik echter af, of het wel zo'n groot risico is.

Wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven wat de risico's zijn wanneer je met twee omgevingen tegelijkertijd vebonden bent.

Naar mijn mening valt het allemaal wel mee.

Alvast bedankt.

Gr,

Blommie

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:47
De twee netwerken zijn van elkaar gescheiden omdat je niet wil dat de data van het ene netwerk op het andere netwerk belandt. Bijvoorbeeld omdat een van beide netwerken op het internet is aangesloten, en zo de data op het internet kan belanden. Ook kan het belangrijk zijn dat een van de twee netwerken ten aller tijde actief is en daarom wil je hackers en andere storing van buitenaf uitsluiten. Nog een reden om het niet aan het internet te hangen.

Door de twee netwerken op jouw pc aan te sluiten, verbind je de netwerken. Alle bovenstaande gevaren treden dan op. Overigens lijkt het mij dat je je gewoon aan het ICT-beleid dient te houden.

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:46
Blommie01 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:26:
Dat laatste vraag ik echter af, of het wel zo'n groot risico is.

Wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven wat de risico's zijn wanneer je met twee omgevingen tegelijkertijd vebonden bent.

Naar mijn mening valt het allemaal wel mee.
Waarom vraag je het niet aan je beheerder dan?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Dit hangt natuurlijk totaal af van de omgeving waarin je werkt, wij kunnen niet zien welke applicaties / resources beschikbaar zijn binnen de diverse netwerken / vlans welke mogelijk een risico vormen.

Het kan een beveiligings risico vormen, maar nogmaals, dit is totaal afhankelijk van de omgeving waarin je werkt.

Ik denk toch dat jouw beheerder het duidelijkst kan zijn wat betreft de risico's. Ga daar eens verder informeren zou ik zeggen ;)
feelthepower schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:34:
Waarom vraag je het niet aan je beheerder dan?
Dat dus... :z
Mr.Qips schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:32:
Alle bovenstaande gevaren treden dan op kunnen dan optreden.
:X

[ Voor 29% gewijzigd door wasted247 op 14-07-2010 12:57 ]