SSD + Sata schijven snelheid verlies ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een probleem/vraag.

Op mijn huidige harde schijf (320 gb 7.200 RPM ) is een conflict e.d. aanwezig. Beste manier om het nu nog weg te krijgen is gewoon heel schijf formatteren, want anders blijf je puin aan het ruimen.

Maar ik zat al wat langer tegen aan te hikken om eventuele ssd schijf te kopen.

Ik wil de SSD dan als boot gebruiken ( c:\)
en dan de 320 gig in partitie d:\ e:\ zetten.

Nu is mijn vraag heeft het wel nut om een SSD schijf langs een oude HDD te lopen...
Want ik weet dat de pc zich aanpast op de langzaamste schijf..... Dus dient mijn Sata II HDD ook vervangen te worden of werkt het wel?

Even voor de volledigheid specs van het systeem

I7 860 processor
Sapphire Ati HD 4890 Toxic
6 gig ddr 3 1333 mhz geheugen

Hdd is al eerder vermeld .... mocht er nog meer info nodig zijn dan laat even weten...

PS: ik had de zoekfunctie gebruikt en ben tot pagina 3 gegaan, maar ik zag zo niet de relevantie informatie die ik wilde hebben... Mocht ik er over heen hebben gekeken mijn excuses.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
Je systeem zal er zeker sneller op worden, iig met alles dat op de SSD draait. ga je echter van SSD naar HDD/andersom kopieren of een bestand inladen uit de HDD dan zal het wel langzamer gaan door beperkte doorvoer van HDD tov SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees ook her en der dat er behoorlijk wat schijven kapot gaan... zijn de kinderziektes er nu een beetje uit of is het beter om dan te wachten?

en wat is dan te adviseren ? 2x zelfde type schijf ? of maakt dat niet zoveel uit?

Ik schat ongeveer 150 gig nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

De schijven zullen elk hun eigen snelheid behouden hoor. Met geheugen bijvoorbeeld past het systeem zich aan aan de langzaamste, niet bij HDD's

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:19:
Nu is mijn vraag heeft het wel nut om een SSD schijf langs een oude HDD te lopen...
Ja, waarom niet?
Want ik weet dat de pc zich aanpast op de langzaamste schijf
Op welk gebied past hij zich aan? Als jij een programma op de SSD hebt staan en je start dat op, dan heb je helemaal niks met de HDD te maken (want daar staat het programma niet op).

Veel simpeler is het niet :)
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:29:
en wat is dan te adviseren ? 2x zelfde type schijf ? of maakt dat niet zoveel uit?
2x? Je wilde 1 SSD naast je oude HDD. Waarom wil je dan twee SSD's?

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 14-07-2010 12:32 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Rye schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:29:
De schijven zullen elk hun eigen snelheid behouden hoor. Met geheugen bijvoorbeeld past het systeem zich aan aan de langzaamste, niet bij HDD's
behalve als je deze in raid zet (niet doen dus)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, waarom niet?
Het is een uitgave... De vraag is dus of het het waard is... Geeft 1 ssd schijf mij zoveel meer snelheid, terwijl ik mijn oude schijf er langs houd?
Op welk gebied past hij zich aan? Als jij een programma op de SSD hebt staan en je start dat op, dan heb je helemaal niks met de HDD te maken (want daar staat het programma niet op).

Veel simpeler is het niet :)
Ik denk dat ik mezelf niet echt duidelijk heb gemaakt. Bij de oude conventionele harde schijven en je had er 2 dan pakte hij altijde de traagste... dat is bij SSD dus duidelijk niet meer het geval zo te horen. Positief iig.
2x? Je wilde 1 SSD naast je oude HDD. Waarom wil je dan twee SSD's?
Kijk werkt 1 ssd schijf keurig met me oude HDD dan kan ik altijd opteren om 1 te kopen.. Werkt het niet goed dan koop ik er gewoon 2 , zo simpel is het ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor mijn informatie:

Merk en Type
Merk Western Digital
Productserie SiliconEdge
Type Blue
Eerste prijsvermelding zaterdag 6 maart 2010
Euro per GB 1,746
Technische Specificatie
Hardeschijfgrootte 128GB
Hardeschijf Cache 64MB
SSD type Multi Level Cell
Trim Ja
Hardeschijf bus (intern) SATA-300
Technische Specificaties
Behuizing bay intern 2.5"
Snelheden
HDD leessnelheid 250MB/s
HDD schrijfsnelheid 170MB/s

Dit is opzich een prima schijf; gezien de leessnelheid/schrijfsnelheid?

En waarom zie ik bij deze een cache staan en bij andere ssd schijven niet?

Nogmaals bedankt iig en alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vorige ( zeker gezien de snelle reacties!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:48
Voor de duidelijkheid over de bewering dat de computer zich aanpast aan de sloomste HDD, dit is bij SATA niet waar, maar wel bij bijvoorbeeld:

[list]
• Het geheugen (RAM)
• Oude IDE / PATA harde schijven aan dezelfde kabel (daarom was het ook niet verstandig om je CD drive en je HDD aan dezelfde PATA kabel te hangen)

Correct me if wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marcop23 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:02:
Voor de duidelijkheid over de bewering dat de computer zich aanpast aan de sloomste HDD, dit is bij SATA niet waar, maar wel bij bijvoorbeeld:

[list]
• Het geheugen (RAM)
• Oude IDE / PATA harde schijven aan dezelfde kabel (daarom was het ook niet verstandig om je CD drive en je HDD aan dezelfde PATA kabel te hangen)

Correct me if wrong
Ah dat zou goed kunnen.. bij SATA nooit echt op gelet omdat ik eigenlijk altijd met 1 HDD heb gewerkt.. En vandaar dat me dat weer binnenschoot omdat ik eventueel met 2 harde schijven zou werken
Pagina: 1