• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:42
Momenteel gebruik ik mediaportal als player voor mijn HTPC.
Nu ben ik een beetje aan het kijken naar verschillende H.264 decoders.
Ik heb een beetje lopen stoeien met de volgende decoders.

FFdshow
Cyberlink powerdvd 10 H264 decoder
Divx HD H264 Decoder
Coreavc

FFdshow lijkt tot nu toe nog de beste beeld kwaliteit te geven, maar ook de laagste performance.
Cyberlink en Divx HD lijken vergelijkbaar kwa beeldkwaliteit en snelheid.
Coreavc geeft de slechtste beeldkwaliteit, maar werkt het snelste.

De voorkeur gaat dan ook uit naar FFdshow.
Nu heb ik alleen het probleem dat hoge kwaliteit 1080p content af en toe schokt, bv met de serie Life van BBC, met de andere 3 decoders gaat alles vloeiend.

Aangezien er diversen versies uit zijn van de FFdhow decoder weet ik ook niet zo goed welke versie ik moet pakken.
Er bestaat een SSE, MMX, x64, en een normale versie.
Welke zou het beste zijn voor de onderstaande configuratie?

Windows 7 premium 64bit
Core2duo E6600
4GB geheugen
Geforce 7600GT

Mis ik nog decoders die ik zou kunnen proberen die vergelijkbaar zijn met FFdhow of zijn deze 4
de meest gebruikte?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:36
Windows 7 bevat zelf ook een hele goede decoder met dxva ondersteuning, die al geprobeerd?

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:49
Ik gebruik zelf mediaportal niet, maar hebben die niet ook DXVA ondersteuning door middel van de MPC-HC codec? Met MPC-HC zelf heb ik ook goede ervaringen.

Verder zou ik zeggen, pak de 64bit versie. VZIW heeft elke processor die x86-64 ondersteunt ook ondersteuning voor MMX en SSE

[ Voor 29% gewijzigd door feelthepower op 14-07-2010 12:02 ]

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 15:21
Voor bestanden die DXVA compatible zijn is de MPC-HC decoder ideaal. Helaas is MPC-HC decoder niet echt goed met softwarematige decoding. Voor softwarematige decoding is CoreAVC de beste.
Heb je een NVidia videokaart dan is CoreAVC genoeg, die heeft CUDA ondersteuning voor de Nvidia-kaarten (dus hardware-acc).

[ Voor 28% gewijzigd door Limbids op 20-07-2010 20:32 ]

Limbids

Verwijderd

welke ffdshow gebruik je?

ik gebruik tryouts revision 3370 en ben daar heel tevreden mee, weliswaar op een desktop, amdx2 2,0 Ghz met 2 gig geheugen en een hd2600 vista sp2 standaard alles met WMP.