• nathanvdd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01-2021
Beste tweakers,

Probleem:

Pc blijft hangen op 'zwart scherm' nadat 'windows starten' (met bijhorend geanimeerd logo) verscheen

Setup:

i7 920
6 Gb DDR3 OCZ
Asus P6T
Asus HD5770
Asus Xonar D2X
Chieftec 620 Watt voeding
2 x 1 Tb in Raid0

Niets van deze hardware is overclockt, noch zijn er hardware-conflicten, noch exotische bios-beeps.

Bijkomend kan ik jullie vertellen dat alle apparatuur een klein jaar 'oud' is, behalve de Asus HD5770 die nog maar een kleine week aangesloten is. Hierbij werkt de DVI verbinding niet (maar staat los van dit probleem?)

Ik kijk nu wat rond in Windows safe-mode met netwerkmogelijkheden en alles schijnt te werken wat in deze modus kan werken. Edit: in windows safe draait PC ondertussen half uur stabiel :x

Alvast bedankt voor jullie feedback

[ Voor 4% gewijzigd door nathanvdd op 14-07-2010 11:29 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Aangezien je de 5770 nog maar net hebt, de DVI-uitgang daarvan niet werkt, onder veilige modus alles wel werkt, en de zwarte schermen zich ook maar net voordoen, lijkt me dat 1+1=2 (of eerder 1+1+1+1=4 :P), en werken de drivers niet goed.
Even met DriverSweeper de drivers van de 5770 verwijderen, en de laatste versie installeren.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• nathanvdd
Ghost Dog, bedankt voor je reactie

dvi uitgang werkte vorige week reeds niet bij aanschaf/installatie :x. Ik heb toch je tip uitgeprobeerd en het heeft niets geholpen, meer zelfs: de herinstallatie van de nieuwste drivers wilt nu ook niet lukken.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als de DVI-aansluiting niet eens werkte toen je de kaart nieuw had, lijkt dat me toch een typisch gevalletje RMA? ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:37:
Als de DVI-aansluiting niet eens werkte toen je de kaart nieuw had, lijkt dat me toch een typisch gevalletje RMA? ;)
Inderdaad, als je een nieuw product koopt en er werkt meteen al iets niet lijkt het me het meest logische om het meteen terug te sturen. Zo voorkom je dus ook verdere problemen

• nathanvdd
agreed :). Dit is ondertussen al de 2e HD5770 dat ik mag terugsturen in 9 maand tijd. Oh joy
Pagina: 1