Toon posts:

LG LD450 slecht beeld, hdmi-kabel slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Net een nieuwe 32LD450 binnengekregen via Redcoon.

Is een 32 inch full HD televisie, met 2 HDMI aansluitingen.

Nu flikkert het beeld steeds aan uit (interval van 1 seconde), 1080p instellingen

Is dit normaal? Had ik dit moeten weten?

Televisie toestel gebruik ik voor TV (digitaal met Telenet, België, hier 1080i) en PS3 (dus 1080p)

Oplossingen hiervoor?

Ook merk ik "spikkels" vast in m'n scherm, wat ik op m'n samsung 32inch HD ready scherm niet heb..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 22:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:19:
Hallo,

Net een nieuwe 32LD450 binnengekregen via Redcoon.

Is een 32 inch full HD televisie, met 2 HDMI aansluitingen.

Nu stel ik vast dat je achteraan 1080p signaal hebt, HDMI ingang aan de zijkant maar 1080i..

Is dit normaal? Had ik dit moeten weten?

Televisie toestel gebruik ik voor TV (digitaal met Telenet, België) en PS3 (dus ook 1080p)

Oplossingen hiervoor?

Ook merk ik "spikkels" vast in m'n scherm, wat ik op m'n samsung 32inch HD ready scherm niet heb..
Blijkt niet uit de handleiding http://www.lg.com/nl/comm...ie/LG-lcd-tv-32LD450.jsp#

Check of je voor beide hdmi aansluitingen een kabel gebruikt die minimaal hdmi 1.3 ondersteunt.

Spikkels? Je bedoelt fixed pixels die constant 1 kleur (of zwart/wit) uitstralen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mits wat resets / aansluiten + afsluiten krijg ik nu ook beeld met die HDMI poort aan de zijkant.

Maar die spikkels blijven (zowel op digiTV als PS3)

Wat bedoel ik hiermee: witte pixels, precies sneeuw

Zie je niet van ver, van dichter wel (en we zitten eigenlijk dicht bij de tv).

Lijkt me een foutje van de fabriek?

Al andere kabels geprobeerd, probleem blijft zich voordoen. Die HDMI poort achteraan werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Kans is groot dat het om een slecht model gaat.. nu werkt de PS3 op HDMI poort 1 weer niet.. storing en beeld afwisselend aan uit met een interval van een seconde

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:50:
Kans is groot dat het om een slecht model gaat.. nu werkt de PS3 op HDMI poort 1 weer niet.. storing en beeld afwisselend aan uit met een interval van een seconde
Zou de hele tv retour sturen. Als je binnen de 7 dagen zit kan dit zonder meer. Eventueel moet je zelf wel de verzending betalen. Edit: dit laatste geldt alleen voor Nederland. Zie dat je in Vlaanderen zit. In Belgie is het geloof ik 14 dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt bert-nl voor je tijd!
Tot mijn grote teleurstelling was het idd de HDMI kabel, had er hier zo 5 liggen (besteld aan 2 pond met verzending). Nu, dit zegt genoeg zeker?
Ik dacht dat je er niet in kon missen, HDMI 1.3 staat voor een zekere kwaliteit?
Op een 24inch full HD had ik uitstekend beeld, 32inch is blijkbaar nog iets anders.

Heb nu een betere kabel besteld (4 pond deze keer), zelfde als de vorige keer, hopelijk werkt het nu perfect.

Bedankt!

Conclusie: bespaar niet op kabels bij grote tv's

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nouja kijk HDMI kabels hoeven niet heel duur te zijn maar 2 pond is dan wel weer heel weinig en witte spikkels is dus inderdaad typisch een kabel probleem. Zelf gebruik ik OEM HDMI kabels welke ongeveer 5 euro kosten voor 3 meter, daarmee geen enkel probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:10:
Bedankt bert-nl voor je tijd!
Tot mijn grote teleurstelling was het idd de HDMI kabel, had er hier zo 5 liggen (besteld aan 2 pond met verzending). Nu, dit zegt genoeg zeker?
Ik dacht dat je er niet in kon missen, HDMI 1.3 staat voor een zekere kwaliteit?
Op een 24inch full HD had ik uitstekend beeld, 32inch is blijkbaar nog iets anders.

Heb nu een betere kabel besteld (4 pond deze keer), zelfde als de vorige keer, hopelijk werkt het nu perfect.

Bedankt!

Conclusie: bespaar niet op kabels bij grote tv's
Zelfs 4 pond is nog wel vrij weinig. Kabels hoeven idd niet duur te zijn zoals hierboven ook wordt gezegd maar te goedkoop kan leiden tot fouten. Gelukkig is het dus de kabel, scheelt een hoop gedoe met retour sturen tv.

Verwijderd

ik heb zelf destijds bij dixons een hdmi kabel van 25 euro gekocht, zit om met een soort kunststof ingewikkeld zodat hij niet kan beschadigen , heb er nooit problemen mee gehad, tja een kabeltje kun je maar beter goed hebben, en 25 EU is nou ook niet zoveel :)
Pagina: 1