• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:58
Hallo,
aangezien ik bijna niks meer kan met deze laptop, omdat er zoveel virussen in een keer op zitten.
En dus alleen nog maar in veilige modus kan opstarten en de virussen niet te verwijderen zijn!
Dacht ik, laat ik er een SSD inzetten, allleen is deze laptop dat nog wel waard?

Intel Pentium Dual T3200 @2,0 Ghz
2gb ram (ik had laptop opengemaakt en was van een goed merk) 1333Mhz
Windows vista 32-bit (deze kan ik toch herinstalleren met de OEM-code?)
En een Intel Chipset, die een 3,1 krijgt volgens Windows-prestatie Index.

Er wordt veel op geinternet, dingen in word gemaakt, af en toe wat gedownload, maar dat gaan we vanaf nu zeker op een apparte, usb schijf zetten.
Ook doet een kant van het moederbord het niet, links zitten 2 usb poorten, lan poort en internet kaart(niet nodig).
Dus nu kan ik alleen rechts 1 usb poort gebruiken...

Is het anders verstandig om een anders OS te kiezen? bijvoorbeeld Linux, wat niet zo vabaar is voor virussen?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:23

mvh

State Governor

Klinkt niet echt als een laptop waar ik nog geld aan uit zou geven...

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• alaintje
Nee, alleen het heeft wel een mooi groot beeldscherm, 17,2 inch met een resolutie van 1440x990.
Verhelpt een nieuwe harde schijf met ander OS niet alle problemen?

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-12 23:41
Waarom zou je, als je toch een clean install wil uitvoeren, er perse een SSD inzetten.
Installeer gewoon je OS opnieuw (na een format) en bespaar het geld van een SSD uit.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Zeker gezien er een hardware storing in het moederbord zit, zoals jij dat omschrijft zou ik hier geen geld meer aan uitgeven, en gewoon een clean install doen.
Als je bang bent voor virussen kan je een gratis virusscanner instaleren zoals bijvoorbeeld AVG free of Microsoft Security Essentials
Of, een makkelijk Linux systeem wat minder last er van heeft is Ubuntu.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een SSD is zonde voor die laptop echter wat houdt je tegen om gewoon Windows even opnieuw te installeren, dan ben je van het probleem af en kan die laptop waarschijnlijk nog wel even mee.

Een ander OS kan natuurlijk alleen Windows is in feit ook veilig, no offence maar virussen komen er eigenlijk meestal op door onkunde van de gebruiker.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 13:15
Ik zou hier absoluut geen ssd in gaan zetten, veel te duur. Zeker gezien het feit dat het moederbord niet goed meer is. Gewoon formatteren, clean install.

Linux distro kan, maar is niet noodzakelijk. Maar virussen komen 9 van de 10 keer door de gebruiker zelf.

• alaintje
Idd, mijn zus zat weer lekker muziek te downloaden met Limewire :'( .
Ik heb echt een hekel aan dat programma, ik heb haar gezegd dat ze mij gewoon moest vragen om dat te doen met NZb's. Maar goed, ik zal nu even een backup maken(in veilige modus) van alle foto's en documenten, etc,
Ik heb volgens mij helemaal geen schijf bij mijn laptop gekregen, is een recovery cd ook goed, dan krijg je zo'n 3 opties.
Een blauwe, groene en rode :p. Kun je ook een versie van internet downloaden en dan activeren met je eigen OEM code?

@Gullie, ik heb al virus scans gedaan 4 x met Norton vind steeds evenveel virussen stuurt ze naar Quarantine maar het blijft voorkomen :\ , ik kan trouwens niks installeren nu, het is veilige modus... Normale modus werkt 10 seconden dan openen 100den sites zichzelf. Norton houd ze tegen, maar ze blijven als proces actief, zo is mijn cpu altijd 100% belast...
Maar goed dat ik nog een telefoon met messenger heb :p .

[ Voor 28% gewijzigd door alaintje op 14-07-2010 13:17 ]

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
alaintje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:14:
...
@Gullie, ik heb al virus scans gedaan 4 x met Norton vind steeds evenveel virussen stuurt ze naar Quarantine maar het blijft voorkomen :\ , ik kan trouwens niks installeren nu, het is veilige modus... Normale modus werkt 10 seconden dan openen 100den sites zichzelf. Norton houd ze tegen, maar ze blijven als proces actief, zo is mijn cpu altijd 100% belast...
Maar goed dat ik nog een telefoon met messenger heb :p .
Is ook meer voor de nieuwe instal, en dan zou ik een apart account aanmaken zonder admin rechten voor mensen die LimeWire gebruiken, dit om kans op iets meer beveiliging te hebben.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Pagina: 1