ati 4850 beeld knippert bij 3d

Pagina: 1
Acties:

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
Sinds gisteren kan mijn 4850 geen 3d normaal meer weergeven. Het begon bij The Settlers 7 waarbij 2d wel word weergeven maar de 3d achtergrond hevig begint te knipperen en vage driehoeken vertoond. Daarna heb ik Blur getest, daarbij geeft hij maar af en toe beeld als ik op een knop druk. Toen een eenvoudig internet spelletje geprobeerd, hier ook hetzelfde effect als bij Blur.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload van ATI. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

systeem:

i7 920
6gb intern
asus p6t
PEAK 4850

weetikveel!

Verwijderd

Ik ben bang dat je GPU de boosdoener is. Zoals jij het beschrijft lijken er artifacts te vertonen.
lees eens je temperaturen ui met GPU-Z, terwijl je bijvoorbeeld Furmark draait om je GPU op 100% load te brengen.

Verwijderd

is de kaart overclocked? Zo ja dan kan het zijn dat ie te ver overclocked is en dan zul je hem wat terug moeten clocken zodat hij wel weer "normaal" kan werken

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:15
Je kan hem ook even testen met GPU tool (ff googlen en je vind hem wel). Hier zit een stability test in waar je kan zien of je kaart de fout in gaat. Ook de temperatuur kan je daarbij direct aflezen. Maar grote kans dat er iets mis is met de GPU zo te horen.

• weetikveel!
hmm ok. Hij was idd wel overclocked maar niet veel. Daarnaast heb ik er een betere koeler op gezet. Ik heb alle settings weer op default gezet maar hij blijft hetzelfde doen. Zal zo eens even met dat tooltje aan de gang gaan.

edit:

ik heb ook wat met de kaart gewiebeld:P en nu lijkt hij OK. Alleen bij the Settlers 7 blijft hij raar doen. Heb hem al een keer opnieuw erop gezet maar mocht niet baten.

[ Voor 28% gewijzigd door weetikveel! op 14-07-2010 20:43 ]

weetikveel!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:15
Je zou even kunnen checken of de koelpasta op de GPU er wel goed op zit of gewoon preventief vervangen. Koeler er weer goed op monteren, en PCI-e slot + connector van de kaart voorzichtig schoonmaken. Zou wel lekker wezen als je kaart toch niet kapot is :P

• weetikveel!
Frank__B schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:14:
Je zou even kunnen checken of de koelpasta op de GPU er wel goed op zit of gewoon preventief vervangen. Koeler er weer goed op monteren, en PCI-e slot + connector van de kaart voorzichtig schoonmaken. Zou wel lekker wezen als je kaart toch niet kapot is :P
zoals ik zei lijkt de kaart OK te zijn. Dus bij Blur etc doet hij het prima. Alleen bij the settlers niet. Ik zie dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben. Ik heb alleen nog geen oplossing kunnen vinden.

weetikveel!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-02 15:29
Dit probleem had ik tijdens de Beta van Settlers al met mijn 4850.
Ik denk dat dit meer een bug in het spel is.

Computer says no

Verwijderd

Dit probleem had ik ook met me club 3d 4870 OC edition.
Oplossing was me memory clock in Ati catalyst control center ietsje terug clocken.
Ik geloof dat ik hem van 950 naar 900 dat hij toen weer normaal deed.
Mij is verteld dat dit een probleem is in een driver.
Pagina: 1