Toon posts:

Apps maken voor de Iphone

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee om, gewoon voor de lol, applicaties te gaan maken voor de Iphone. Ik heb zelf alleen geen apple computer maar ik weet ondertussen dat het ook op een Windows computer kan. Ik heb vroeger op een hobby computer veel in basic geprogrammeerd dus ik weet wel iets van programmeren af . Ik weet dat je met het software pakket Dragonfire SDK op een Windows computer kan programmeren. Verder dan dat weet ik niets. Zijn er mensen die hier ervaring in hebben ? Is het maken van applicaties voor de Iphone lastig of kan iedereen het leren?

Verwijderd

Als je verstand hebt van Objective - C programmeren, dan kan je het wel ja!
Zoniet dan raad ik je aan een boek te kopen. Bijvoorbeeld: Cocoa programming for Mac os X.

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023

Be the change you want to see in the world

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Geen flauw idee hoe het onder Windows werkt, maar in Xcode programmeer ik al een tijdje (OSX) en dat gaat prima. Zelf hou ik wel van object-oriented werken. Ik begon ook met veel Basic ervaring vroeger (en een beetje C) aan dit avontuur en heb er uitermate rustig aangewerkt, het kostte me een klein jaartje om echt iets lueks in elkaar te flansen en het dan ook goed te snappen. Let wel, dat is met gezin erbij en nauwelijks tijd over hebben. Ik zou zeker even wat literatuur opduikelen, het boek wat ik uitermate zou aanraden voor Objective-C is: http://www.amazon.co.uk/B...ks&qid=1279111192&sr=8-16 super handig en heel prettig te lezen. Alleen idd wel specifiek voor Xcode. Algemener voor Objective-C: http://www.amazon.co.uk/P...TF8&qid=1279111252&sr=1-1

Wellicht zijn er nieuwere versies verkijgbaar.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Sorry, janrad, maar het lijkt er niet echt op dat je zelf eerst wat tijd en energie hebt gestoken in het vinden van antwoorden op je vragen. Er is hier op GoT al aardig wat geschreven over iPhone development (hoewel uitsluitend op de "officiële" manier, via de Apple iPhone SDK voor Mac OS X), dus kijk daar eerst eens naar.

Om die reden gaat dit topic op slot. Als je een topic wil openen over ontwikkelen mbv Dragonfire: graag, dat hebben we nog niet. Zorg dan wel dat je een degelijke topicstart hebt, waaruit duidelijk blijkt wat je zelf al hebt opgezocht en gevonden (en dat je GoT niet als gratis helpdesk gebruikt). Voor tips, zie Het algemeen beleid #quickstart. Mensen zijn dan een stuk meer bereid je te helpen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Dit topic is gesloten.