Bestanden alleen lezen veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 13:04
Hoi,

Ik heb een probleem namelijk dat als ik op mijn site een map maak met bijv. word documenten dat het wordt geopend als alleen lezen.
Nou heb ik van alles geprobeerd ook al verander je het in "niet alleen lezen" dan wordt alles alsnog geopend als alleen lezen.

Met filezilla heb ik echter wel een tussen oplossing gevonden maar dat is niet echt iets wat ik wil.

Dus zeg maar ik moet een word document kunnen openen en opslaan zonder dat ik een melding krijg hij is geopend als alleen lezen en kan niet opslaan.

Weten jullie hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Begrijp ik nou dat je het volgende doet?
  • Je hebt een site;
  • Op die site heb je m.b.v. FileZilla Word-documenten online gezet;
  • Daarna "bezoek" je die site m.b.v. je browser, zoals Internet Explorer of Firefox e.d.;
  • Hoogst waarschijnlijk krijg je dan een index van de bestanden of wellicht heb je zélf een HTML-file gemaakt met linkjes naar de Word-documenten toe;
  • Vervolgens klik je op een Word-document en open je deze in Microsoft Word;
  • En daarna wil je ze weer terug opslaan naar je website, maar dat lukt niet, want het Word-document staat op alleen lezen.
Klopt dit zo'n beetje? Zo ja, dan ben je compleet "verkeerd" bezig.

Als jij via jouw site een document opent, dan zal je browser deze downloaden en ergens tijdelijk op je hardeschijf als alleen lezen opslaan. Vervolgens opent Word dit tijdelijke bestand. Dit bestand en Word hebben niets te maken met jouw site. Je kunt alleen zooi op je website zetten via bijvoorbeeld FileZilla (of een andere FTP-client) of eventueel via HTML-pagina's met upload-forms met daarachter server-side bijv. PHP-scriptjes draaiende. (FrontPage Server Extensions niet meerekenende.)

Mocht ik je gedachtengang fout hebben, tja, dan is je starterspost niet duidelijk genoeg of is 't al te laat voor me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
Osiris schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 04:15:
Begrijp ik nou dat je het volgende doet?
  • Je hebt een site;
  • Op die site heb je m.b.v. FileZilla Word-documenten online gezet;
  • Daarna "bezoek" je die site m.b.v. je browser, zoals Internet Explorer of Firefox e.d.;
  • Hoogst waarschijnlijk krijg je dan een index van de bestanden of wellicht heb je zélf een HTML-file gemaakt met linkjes naar de Word-documenten toe;
  • Vervolgens klik je op een Word-document en open je deze in Microsoft Word;
  • En daarna wil je ze weer terug opslaan naar je website, maar dat lukt niet, want het Word-document staat op alleen lezen.
Klopt dit zo'n beetje? Zo ja, dan ben je compleet "verkeerd" bezig.

Als jij via jouw site een document opent, dan zal je browser deze downloaden en ergens tijdelijk op je hardeschijf als alleen lezen opslaan. Vervolgens opent Word dit tijdelijke bestand. Dit bestand en Word hebben niets te maken met jouw site. Je kunt alleen zooi op je website zetten via bijvoorbeeld FileZilla (of een andere FTP-client) of eventueel via HTML-pagina's met upload-forms met daarachter server-side bijv. PHP-scriptjes draaiende. (FrontPage Server Extensions niet meerekenende.)

Mocht ik je gedachtengang fout hebben, tja, dan is je starterspost niet duidelijk genoeg of is 't al te laat voor me :+
toon volledige bericht
Nou ik open ze via windows zelf "netwerklocatie blablabla" kan je instellen dan zie je het gewoon als mappen etc.
Maar het is eigenlijk voor een programma dat als volgt werkt:
Je opent een "patient" erin die opgeslagen staat op de site.
Je bewerkt em en slaat em op, hier gaat het fout want hij is geopend als alleen lezen.

Snap je me een beetje? Tijd voor bedje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:47
Als ik me niet vergis zijn er dan nog 3 protocollen mogelijk: WebDAV, FTP en Windows File Sharing.

Waarmee begint het adres dat je invoert, http(s)://, ftp:// of \\?

Sowieso schrik ik erg van het woord "patient". Deze werkwijze is bij lange na niet veilig genoeg om met patiëntgegevens te werken. De protocollen zijn (veelal) slecht beveiligd, bieden geen ondersteuning voor een degelijke authenticatie en (tenzij er serverside heel wat trucs zijn uitgehaald) bieden geen plaats voor accountability.

Met andere woorden: Niet doen!

[ Voor 4% gewijzigd door Nijn op 14-07-2010 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, ik zie niet in waarom dit onder Professional Networking & Servers zou moeten vallen. PNS is voor Ingewikkelde Professionele problemen met Servers en Netwerken. Het hosten van een MS Word document op een webserver is nou niet echt ingewikkeld te noemen.

Ik verplaats het topic even naar Serversoftware en Windows Servers met de hoop dat het topic daar blijft leven.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
Ow ja sorry ik wist niet welke plek ik dit topic moest plaatsen, dankje voor het verplaatsten :).
Het begint met ftp://
En veilig of niet veilig het gaat erom dat het eventjes werkt :).

Ik heb het nu "langzaam" werkend gekregen.
Door:
Je bewerkt em en slaat em op, en synced em dan met de site.
Via een programma kan dit makkelijker?

[ Voor 36% gewijzigd door sharvinz op 14-07-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 16:49
sharvinz schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:33:
Ow ja sorry ik wist niet welke plek ik dit topic moest plaatsen, dankje voor het verplaatsten :).
Het begint met ftp://
En veilig of niet veilig het gaat erom dat het eventjes werkt :).

Ik heb het nu "langzaam" werkend gekregen.
Door:
Je bewerkt em en slaat em op, en synced em dan met de site.
Via een programma kan dit makkelijker?
Moest met dit laatste stukje vrij snel denken aan Sharepoint. Dat is echter niet de meest gemakkelijke oplossing en goedkoopste, maar dan heb je wel veiligheid en versiebeheer en kun je wat rechten betreft veel meer inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
Henkje.doc schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:34:
[...]

Moest met dit laatste stukje vrij snel denken aan Sharepoint. Dat is echter niet de meest gemakkelijke oplossing en goedkoopste, maar dan heb je wel veiligheid en versiebeheer en kun je wat rechten betreft veel meer inregelen.
Maar een oplossing voor mijn probleem kan niet of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 20:38
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:46
google docs zou dan ook nog kunnen, of een SVN server opzetten.
er zijn eigenlijk 10.000 opties hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27

samo

yo/wassup

Dropbox is hier ook misschien een bruikbare oplossing voor.
Of idd google docs.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Er zijn inderdaad wel 1000-en opties voor. Maar laat TS alsjeblieft even bevestigen dat 'ie met "patient" een auto, riolering of iPhone bedoelt, en niet een "patient". Dat maakt nogal uit in de geschikte opties: ik zou ook geen patientgegevens bij Google Docs, SkyDrive enz. tegen willen komen.

Als het een gewone FTP-server is, zou je hem als netwerkdrive kunnen mappen. Mogelijk lost dat je read-only probleem op. Tenzij de server zelf alles automatisch op read-only zet, dan wordt het lastiger. Wat voor server is het? Een hosting partij, je eigen PC, ...?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
Het gaat om een echte patient maar de gegevens zijn encrypted en kan alleen geopend worden met een speciaal programmatje dus dat maakt verder niet zoveel uit.
Ik zal eens kijken naar de door jullie gegeven opties, dank jullie wel :).
Pagina: 1