Toetsenbord laptop doet niets meer.

Pagina: 1
Acties:

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:14
Ik heb hier een Toshiba M60E.
Deze heb ik nu denk ik al ongeveer 4 of 5 jaar in bezit. Sinds afgelopen maanden gaf mijn vriendin aan dat sommige toetsen (N&B) op de toetsenbord het niet meer deden.
Ik dacht zelf aan een virus, dus laptop opnieuw geinstalleert, vandaag pak ik de laptop weer op om ermee door te gaan, tot mijn grote verbazing werkt geen enkel toets meer.

Als ik hem aan doe dan gaat de numlock branden, deze gaat weer uit als je in Windows bent.
Ik heb gekeken of er in de bios iets aangepast is geweest en heb deze op Default gezet.
Ik heb net de laptop open gehad om te kijken of de flatcable niet los zat, dit was niet het geval.

Heeft er iemand misschien een idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en met een extern keyboard ?

Iperf

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
de TS kan wel in de bios komen maar doe je dit met een extern toetsenbord of dat interne toetsenbord?

[ Voor 0% gewijzigd door Asiom23 op 14-07-2010 00:31 . Reden: typo ]

• Jieve
Ik kan met een USB Keyboard inderdaad in de bios komen.
Heb hem ook moeten installeren met een extern toetsenbord.

Echter kan ik ook de numlock ook niet aanzetten met de laptop toetsenbord.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17
Even testen met een Live-CD'tje ofzo. Als het daarmee wel werkt, dan kan je Windows installatie als schuldige aanwijzen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Jieve
En wat bedoel je met een Live-cdtje?

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hij bedoelt een Live-CD van een Linux-distributie als Ubuntu. Da's een cd waarvan je Ubuntu kunt booten (het hele OS) om het vervolgens te installeren. Als je dat installeren dan gewoon niet doet ;) maar Firefox o.i.d. opstart, kan je het toetsenbord testen.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 21:19
Ubuntu livecd ofzo :)

• Jieve
Ok Thanks, meteen even proberen.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Lijkt me zeer sterk dat het aan Windows ligt, als de TS niet in de BIOS kan komen zonder een extern toetsenbord. Het is dus waarschijnlijk een hardwarematig probleem.

• Jieve
Inmiddels Linux Mint op een CD gezet en gestart, echter kan ik bij het openen van een browser niets typen.
Ook Numlock kan ik niet aanzetten.

Overigens moet ik wel vermelden dat de Touchpad het wel doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Jieve op 14-07-2010 01:00 ]

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Dan is het dus aannemelijk dat het toetsenbord zelf stuk is, of er is misschien toch iets mis met een verbinding... Misschien kan je voor niet al te veel geld nog een toetsenbord op de kop tikken op Ebay.

• Jieve
Ja, dat denk ik dus ook. Heel raar, aangezien die amper gebruikt is.
Even op Ebay gekeken, niet echt een toetsenbord dat past.
Maar kijk morgen wel even veder.

Mocht jullie oplossing hebben of suggesties,dan hoor ik dat graag.

Inmiddels al een toetsenbord kunnen vinden. morgen even betalen!

[ Voor 12% gewijzigd door Jieve op 14-07-2010 01:12 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:34

Sebazzz

3dp

Haal het toetsenbord eens los en kijk of de kabel goed zit en doe deze er opnieuw in. De meeste toetsenborden hebben aan de schermkant van de laptop nokjes zitten die je weg kan duwen waardoor je het toetsenbord kan opliften.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Jieve
Heb gister al inderdaad het toetsenbord los gemaakt, echter heb ik alleen gekeken of hij goed vast zat. Heb hem niet los gemaakt. Dat zal ik vanavond eens proberen als ik thuis ben.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-02 13:16
Ik heb bij mijn laptop ook ooit gehad dat mijn toetsenbord het niet meer deed, een keer loshalen van de accu bleek de oplossing soort kortsluiting? Ik denk dat dit bij jou niet zo is maar je kan het altijd proberen.

En controleer idd even de kabel van het toetsenbord.

• Jieve
Het lijkt inderdaad op een soort kortsluiting, want als ik de laptop aan doe, dan gaat het lampje van de numlock branden.
Voor dat ik in Windows ben, is dit lampje uit en kan hem ook niet meer aanzetten via de numlock button.

• Jieve
Ik heb inmiddels het toetsenbord een keer los gemaakt en de kabel opnieuw aangesloten, echter werkt het nog steeds niet.
Lijkt erop dat mn toetsenbord gewoon stuk is.
Iemand nog een ander idee?

Edit:
Als ik meerder knopjes indrukt, dan maakt die herrie.
Dus die knopjes werken dus wel.
Ook ging opeens de Capslock aan, deze kon ik vervolgens niet meer uitzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Jieve op 14-07-2010 18:20 ]

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57
Sommige BIOS gaan heel diep in het aan/uit-zetten van bepaalde hardware. Misschien dat dit bij jou ook mogelijk is voor het toetsenbord maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.

Waar je ook eens naar kunt kijken is of je iets op het moederbord kan zien van de laptop rondom de aansluiting. Evt het toetsenbord zelf waar de kabel naar binnen ga, zoek naar dergelijke onderdeeltjes die missen of zijn opgeblazen. Voordat je dadelijk een toetsenbord koopt en het aan de mobo ligt ;)

Heb je trouwens een toetsenbord met een muis er in verwerkt of zijn deze apart? Als de muis ook in je toetsenbord zit. Werkt deze dan wel?

Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.uk-battery.com/images/keyboard.jpg

Edit:
Klinkt mss als een kabelbreuk of als een kabel die niet goed vast zit. Misschien dat die wel goed zit op de mobo maar niet in t keyboard zelf? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ro3lie op 14-07-2010 18:27 ]

• Jieve
Ik heb niet zo een toetsenbord die jij daar weergeeft.
Ik heb inderdaad even overwogen om de bios te zoeken, maar die kon ik niet vinden! :(
Overigens zit alleen de flatcable vast aan de moederbord, aan het toetsenbord is die vast gezet met zilverf folie. Deze zit nog goed vast.
Rond de aansluiting zit er niets, alles is nog groen zoals het zou moeten horen, nergens brand plekken te zien oid.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57
garantie??

• Jieve
Laptop is al 5 jaar, dat zit er dus niet meer in. :(

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 07:53
Jieve schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:44:
Het lijkt inderdaad op een soort kortsluiting, want als ik de laptop aan doe, dan gaat het lampje van de numlock branden.
Voor dat ik in Windows ben, is dit lampje uit en kan hem ook niet meer aanzetten via de numlock button.
Indien het lampje zou blijven branden, dan zou je de letters, waar ook een cijfer bij op staat, niet meer kunnen gebruiken :+ Daarom gaat bij laptops standaard numlock weer uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Rieverst op 15-07-2010 12:36 ]

• Jieve
Rieverst schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:35:
[...]
Indien het lampje zou blijven branden, dan zou je de letters, waar ook een cijfer bij op staat, niet meer kunnen gebruiken :+ Daarom gaat bij laptops standaard numlock weer uit.
Dat is niet helemaal waar dat hij standaard uit gaat.
Want als jij een laptop heb met een aparte numerieke gedeelte, blijft hij netjes aan! Mits dit anders is aangegeven in de bios.
Pagina: 1