Toon posts:

HDMI en audio schakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij gaan verhuizen en hebben hier een mooie HT staan met onderandere

-digitale TV decoder op HDMI en optical audio
-PS3 op HDMI en optical audio
-WII op component
-DVD speler op HDMI en optical audio
-popcorn hour op HDMI en coaxiale audio
Hierbij heb ik een Z5500 staan welke mij persoonlijk wel bevalt.

Nu wil ik bij het opnieuw opstellen van de installatie wel beetje meer duidelijkheid/netheid scheppen.
Nu word er gewerkt met een wirwar van kabels en splitters voor de HDMI en optical.

Ik ben nu al een hele tijd aan het googlen en het forum hier aan het afzoeken op een toestel welke al deze aansluitingen kan centraliseren en terug verdelen, zodoende dat er maar 1 HDMI kabel naar de TV loopt en liefst ook maar 1 optical kabel naar de Z5500. Een soort switch zegmaar. Maar het enigste wat ik vind zijn AV processors met versterker, hetgeen wat ik zoek is dus zoiets maar zonder versterker.
Aangezien we gaan verhuizen is ons budget nu ook even beperkt, dus als het even kan ook geen al te hoge kosten O-)

Hopelijk begrijpen jullie mijn probleem/wens en is er een uitweg :) O+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Je zou eventueel een pre / voorversterker kunnen nemen. Dat is op zich een receiver, maar zonder het versterker er in. Dus puur signalen ontvangen, decoderen en doorsturen naar de audio- en video uitgangen. Dus wat jij wilt aangezien je geen versterker wilt.

Op de audiouitgangen zou je dan de Z-5500 aan kunnen sluiten, maar dat lijkt me ten eerste niet makkelijk als ik de aansluitingen van een Z-5500 zo zie. Voorversterkers werken namelijk altijd met XLR en/of RCA. En dat zie ik zo snel niet bij de Z-5500. Plus de prijs van een voorversterker is wel redelijk uit verhouding met de Logitech Z-5500.

Dan zou ik eerder voor een complete home cinema set gaan met receiver (dus voorversterker en versterker in één) en dan een andere speakerset. Of proberen de speakers van de Z-5500 op de receiver aan te sluiten in zo ver dat kan. Want een losse voorversterker is wel de mooiste oplossing en wat je wilt, maar makkelijk haalbaar is het dus zeker niet. Terwijl een beetje receiver als bijvoorbeeld de Denon AVR-1611 en Onkyo TX-SR608 ook doen wat jij wilt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Dit is volgens mij ongeveer wat je zoekt. Echter als je naar de prijs kijkt kun je zoals hierboven al werd gemeld beter richting a/v receiver en een leuk boxensteje kijken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Nielson schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:14:
Dit is volgens mij ongeveer wat je zoekt. Echter als je naar de prijs kijkt kun je zoals hierboven al werd gemeld beter richting a/v receiver en een leuk boxensteje kijken.
En dat apparaat doet alleen nog maar HDMI. Als je component ook als invoer wilt, plus het analoge component signaal wilt laten converten naar digitaal, om het dan via HDMI out te laten uitvoeren naar de tv kom je toch echt bij een losse voorversterker uit.

Plus het voordeel van een receiver is dat je niet alleen beeld via HDMI stuurt, maar ook de audio. Dus op die manier heb je al veel minder optische kabels nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 13-07-2010 23:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
hier was ik zelf ook al bang voor, een nieuwe reciever was ook plan B, ik kan inderdaad (voorlopig) de speakertjes van de Z5500 op aansluiten, enkel spijtig dat de woofer niet apart is aan te sturen :(

Misschien dat ik dan nog opteer voor 2.1 ipv 5.1 of 7.1 . Mn vader heeft nu al een tijdje een mooie set B&W staan waar ik wel erg gek op ben geworden, misschien kunnen we dan daar ons geld in stoppen :)