Toon posts:

Windows 7 activatie lukt niet?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in het bezit van een dell studio 1558 laptop.
Deze komt standaard met een Windows 7 Home Premium installatie.
Na een probleem met de laptop heb ik beslist deze te formatteren en met m'n installatiedisk van m'n desktoppc en de key van de laptop Windows er terug op te gooien.
Nu zit er geen sticker met een windows code op de laptop, dus moest ik met een tool kijken onder Windows welke key ik heb.
Tot daar alles goed ...
Nu heb ik Windows 7 terug geïnstalleerd ( dezelfde versie uiteraard ), maar wanneer ik wil activeren krijg ik te maken met foutcode 0xC004E003 ( De software licensing-service heeft gerapporteerd dat het evalueren van de licentie is mislukt ).
Na even google te raadplegen leek de oplossing eenvoudig, gewoon telefonische activatie doen en het zo in orde krijgen.
Maar nu heb ik op Windows 7 bij de activatieprocedure nergens de optie om telefonisch te activeren :s
Ik heb na terug google te raadplegen de internetconnectie verbroken en zo geprobeerd maar nog steeds krijg ik niet de mogelijkheid om telefonisch te activeren ...
( slui.exe 4 uitvoeren doet ook niks en opent gewoon de normale activatiemethode )

Hopelijk kunnen jullie me uit de nood helpen want ik zit echt muurvast!

Groeten Jonathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Er zit geen licentiesticker bij? Dat is gek, die hoort er toch echt op te zitten; kwestie van Dell bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
geef eerst de serienummer eens opnieuw in en probeer hem dan opnieuw te activeren. ( staat bij control panel, system, en dan change product key) gewoon dezelfde key ingeven en dan opnieuw activeren. heb ook al problemen gehad met activeren van 7, dit hielp elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
probeer eens Hoofdletters? je moet goed kijken ,wil ook nog wel eens voorkomen dat een o voor een 0 aan wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Fyi:

0xC004C003 = De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode al wordt gebruikt.

De licentiecode is dus goed, nu nog uitvogelen waarom je bij een kale windows 7 installatie niet de telefonische activatie kunt gebruiken (wat mij bijzonder stug lijkt, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:06
Misschien de batterij er ff afhalen en dat daar de sticker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ No_Name_Needed

De key heb ik al verscheidene keren ingegeven en hij is ook zeker juist. ( Rechtstreeks gekopiëerd uit de keyfinder die ik eerder gebruikt had om mijn serialcode te vinden. )

@ Mental

Heb net via google nog gevonden dat bij OEM versies Windows geen telefonische support meer zou bieden en dat daarom die optie er niet zou in zitten o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:16:
@ No_Name_Needed

De key heb ik al verscheidene keren ingegeven en hij is ook zeker juist. ( Rechtstreeks gekopiëerd uit de keyfinder die ik eerder gebruikt had om mijn serialcode te vinden. )

@ Mental

Heb net via google nog gevonden dat bij OEM versies Windows geen telefonische support meer zou bieden en dat daarom die optie er niet zou in zitten o.O
Dat is gek, ik heb mijn OEM versie inmiddels al 2 keer telefonisch moeten activeren :)
Komt nog bij, telefonische support is niet gelijk aan telefonische activatie, je krijgt namelijk gewoon een computer aan de lijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Mental op 13-07-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bel ms gewoon, wellicht te vaak geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:16:
Dat is het grote verschil met OEM ja. Voor support moet je je leverancier bellen, Dell dus.

Wat is OEM software?

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 13-07-2010 21:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist in dit geval is de sleutel door microsoft blacklisted.
Een oem heeft juist wel een telefonische keuze .

Verder heb je geen probleem ,Het is heel simpel;
Vind een andere legale valliderende key ,dan lukt het wel :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:20:
bel ms gewoon, wellicht te vaak geactiveerd...
Maar nu heb ik op Windows 7 bij de activatieprocedure nergens de optie om telefonisch te activeren
Anders lees je de startpost even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mental schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:06:
Er zit geen licentiesticker bij? Dat is gek, die hoort er toch echt op te zitten; kwestie van Dell bellen dus.
Zit onder de batterij :) Als je ze weghaalt, zie je normaal gezien daar het stickertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
PixelShooter schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:22:
[...]

Zit onder de batterij :) Als je ze weghaalt, zie je normaal gezien daar het stickertje ;)
Is dat normaal bij Studio's? Heb dit bij Lattitudes nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mental schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:23:
[...]

Is dat normaal bij Studio's? Heb dit bij Lattitudes nog nooit gezien.
Dat is tegenwoordig bij alle Dell laptops zo. Ook Latitudes.
PixelShooter schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:22:
[...]

De code op het stickertje is van een versie die TS niet heeft geinstalleerd. Daar zit vaak een verschil tussen. Daarom accepteert de installer/activatie hem niet. Ik heb nog nooit een windows kunnen installeren met de code die op een sticker stond.

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 13-07-2010 21:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De serial zat inderdaad onder de batterij, bedankt voor die tip ( de laptop is 2 dagen oud dus had nog nooit de batterij er uit gehaald, en zo ver dacht ik natuurlijk weeral niet ).

Door zo'n dingen gaan mensen zich dus dom voelen hé :p

Nu ik de "juiste" serial gebruikt heb lukt de activatie nog steeds niet maar nu krijg ik WEL de optie om telefonisch te activeren.

Dit hebben we dus ook weeral geleerd, wanneer je een niet-geldige key gebruikt krijg je dus de optie om telefonisch te activeren niet.

Alvast van harte bedankt aan iedereen die er zo snel bij was om weer maar eens een ander te helpen, nu ga ik even de telefonische activatie proberen!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Gunner schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:24:
[...]

Dat is tegenwoordig bij alle Dell laptops zo. Ook Latitudes.

[...]
Heb op mijn Werk anders E series met de sticker netjes onderop en niet verstopt achter de batterij.
De code op het stickertje is van een versie die TS niet heeft geinstalleerd. Daar zit vaak een verschil tussen. Daarom accepteert de installer/activatie hem niet. Ik heb nog nooit een windows kunnen installeren met de code die op een sticker stond.
Onzin:
0xC004C003 = De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode al wordt gebruikt.
Het is wel een feit dat Dell een reinstall zonder recovery disks helemaal niet ondersteund, dus veel succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Activatie nu gelukt via telefoon met de productcode van de sticker!

Tot zover weer een verloren uur ... nogmaals bedankt voor de hulp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:32:
Activatie nu gelukt via telefoon met de productcode van de sticker!

Tot zover weer een verloren uur ... nogmaals bedankt voor de hulp :p
edit: Never mind, niet goed gelezen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mental op 13-07-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:35
Mental schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:32:
[...]

edit: Never mind, niet goed gelezen ;)
Maar nu heb ik op Windows 7 bij de activatieprocedure nergens de optie om telefonisch te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:04:
....Ik ben in het bezit van een dell studio 1558 laptop.
Deze komt standaard met een Windows 7 Home Premium installatie.
Na een probleem met de laptop heb ik beslist deze te formatteren en met m'n installatiedisk van m'n desktoppc en de key van de laptop Windows er terug op te gooien......
Ik weet niet wat de reden is waarom je geen gebruik hebt gemaakt van de originele Dell dvd.
Was dat het geval geweest dan was je installatie automatisch offline geactiveerd geweest.

De sticker onderop (achter de accu) is alleen een certificaat van echtheid. Het serienummer van de Dell installatie is bij iedere PC voor de Windows versie (bv HP) hetzelfde.(= anders dan op de sticker). Via een omweg lukt het om met dit nummer van de sticker te activeren.

Voor automatische activatie zijn drie zaken nodig. Een speciale Bios, een Dell certificaat en een Dell serienummer.
De combinatie van deze drie zaken zorgen voor automatische offline activatie. Het Bios zit op je Dell PC en het certificaat en het serienummer staan op je DVD.
Ontbreekt één van deze zaken wordt er bij installatie gewoon om een serienummer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mental schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:22:
[...]

[...]

Anders lees je de startpost even door.
ik zeg toch ook niet dat ie telefonisch moet activeren.

Hij moet bellen met MS om te vragen wat er aan de hand is, wellicht willen ze een foto zien van zijn licentiesticker en kunnen ze vervoglens zijn licentie resetten of een nieuwe key geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bel gewoon naar de activeringslijn en geef 3 keer of zo een verkeerde code door (een code die je niet hebt aangezien je de optie niet aangeboden krijgt). Na 3 keer wordt je normaal doorverbonden met een operator waar je gewoon kan zeggen "hey, het werkt niet". Hij of zij zal dan iets vragen in de trant van "heeft u recentelijk iets van hardware veranderd?'" Dan zeg je ja. 95% kans dat het dan in orde is.

0800 407 58 voor België
0800 023 3487 voor Nederland

Edit: Oeps, was al in orde.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 15-07-2010 23:31 ]

Pagina: 1