Toon posts:

Welke nettop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een ultrazuinige compacte PC voor heel licht werk - always on. Ofwel Win XP ofwel Linux (met GUI), mag dus als er een distro voor bestaat een niet-Intel systeem zijn. HD erbij of later in te bouwen.

Ik heb wat rondgekeken naar de aanbiedingen en zo'n Acer Revo 3610 bijvoorbeeld is wel leuk, maar eigenlijk al te zwaar voor wat ik nodig heb (ION chipset is overkill voor mij) en met zijn 320 Euro gemiddeld veel te duur, daar heb ik een nomaal systeem voor, bijv Dell Vostro, of een netbook incl scherm.

Bestaan er nog wat goedkopere modellen of is dit zowat de prijsklasse waar deze toestellen allemaal in liggen?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zijn wel netbookjes voor 200 euro te vinden als je een beetje oplet. Mijn AAO was 205 euro in 2008, en ik heb wel regelmatig vergelijkbare aanbiedingen gezien (met betere hardware ook nog)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs ligt eigenlijk nog in dezelfde klasse, maar hij biedt tenminste meer uitrusting. Gooie tip dus, maar ik vind 'm wel erg groot.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:14:
Er zijn wel netbookjes voor 200 euro te vinden als je een beetje oplet. Mijn AAO was 205 euro in 2008, en ik heb wel regelmatig vergelijkbare aanbiedingen gezien (met betere hardware ook nog)
Ik hou m'n ogen open maar iets bruikbaars onder de 250 Euro ben ik nog niet tegengekomen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

/▌

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Misschien een FIT-PC of FIT-PC2?

[Ervaringen] FIT-PC2

Verwijderd

Topicstarter
Ik zocht een nettop, geen netbook. Maar als dat niet kan zijn er hier misschien alternatieven bij.

Verwijderd

Topicstarter
*drool* technisch exact wat ik hebben wil. Maar de prijs is hetzelfde als een nettop, maar met lagere specs, en geen HD. Jammer, want echt wel een leuk ding

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
EEEBox B202. Kleiner en goedkoper, maar wel 2x zo langzaam als die MSI (die een dual-core Atom heeft).

Acer Veriton kan ook.

Die FITPC is inderdaad heel mooi, maar qua prijs/performance niet echt interessant. Alleen als je *echt* per se zuinig wilt zijn, en de portemonnee daarvoor wil trekken.

[ Voor 53% gewijzigd door Dreamvoid op 15-07-2010 10:06 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Ik zocht een nettop, geen netbook. Maar als dat niet kan zijn er hier misschien alternatieven bij.
Oeps ja, dat is wat anders.

Zo dan: http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB

De Asus EEE Box is misschien wel wat.

/▌

Pagina: 1