Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Heb sinds kort een nieuwe laptop een dell studio 15 met deze videokaart 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart, heb op mijn laptop dus een vga en hdmi uitgang. Heb windows 7 64 bit geinstalleerd.
Mijn scherm wat ik er op wil aansluiten is een Samsun syncmaster T200, deze heeft als uitgangen dvi en vga. Heb hem nu met vga op mijn laptop aangesloten en wat drivers geinstalleerd, maar toch blijft het scherm onscherp, heb al beetje met de resolutie zitten spelen maar dit helpt ook niet, dus heb hem gewoon op de maximale resolutie staan die het scherm aankan (1680 x 1050).

Iemand die mij kan helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Wat voor type verbinding gebruikt ie en wat is de verversingssnelheid?
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:56:
Heb hem nu met vga op mijn laptop aangesloten en wat drivers geinstalleerd,
Oeps, probeer eens een andere D-sub kabel, bij analoge kabels is verstoring heel subtiel en kunnen er pinnen slecht contact maken.

[ Voor 69% gewijzigd door Hazurr op 13-07-2010 19:00 ]

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hazurr schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:58:
Wat voor type verbinding gebruikt ie en wat is de verversingssnelheid?
Ben niet echt huis in deze dingen, waar kan ik dit vinden.

Ververingssnelheid is denk ik 60 hz

Edit// heeft het misschien zin een verloop stukje te kopen van dvi naar hdmi, of moet ik dit via de vga ingang ook gewoon scherp kunnen krijgen?

Edit2 Deze kabel is plinternieuw nog nooit gebruikt, dus denk niet dat het daar aan ligt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Sowiezo is DVI altijd beter, maar in principe hoort 1050 voor d-sub geen uitdaging te zijn.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:43

Proto

¬.¬

Een HDMI-DVI verbinding is warschijnlijk je best bet, met het analoge vga-signaal houd je een grote kans op storing en/of vaag beeld. Als je een HDMI-DVI kabel (of verloopje) kunt krijgen, zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:59:
[...]

Ben niet echt huis in deze dingen, waar kan ik dit vinden.

Ververingssnelheid is denk ik 60 hz
Denk ik? Check het even na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:05:
[...]

Denk ik? Check het even na!
Er staat vernieuwingsfrequentie 60 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vga een grote kans op slecht beeld ? ja als je een serieus slechte kutkabel hebt gekocht van 50 cent
Anders ie het gewoon goed (10 jaar geleden al goed beeld op hoge resoluties)

Je moet hem ook niet op de maximale resulutie die hij aankan zetten, maar op de native resolutie!
dan is je beeld scherp

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:09:
vga een grote kans op slecht beeld ? ja als je een serieus slechte kutkabel hebt gekocht van 50 cent
Anders ie het gewoon goed (10 jaar geleden al goed beeld op hoge resoluties)

Je moet hem ook niet op de maximale resulutie die hij aankan zetten, maar op de native resolutie!
dan is je beeld scherp
Hoe weet ik de native resolutie?

Edit: Zie nu ook als ik een internet window daarnaar toe sleep en maximaliseer is er onder en boven een stuk wat buiten het beeld valt, misschien dat dat er watmee te maken heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

1680x1050 is je native resolutie.

Heb je al met de knopjes op je scherm zelf geprutst? Size & Centre ect? want de Edit van je bovenstaande post te zien staat je scherm zelf niet helemaal goed afgesteld... Anders op het AUTO (of hoe dat ook moge heten op dat scherm) klikken zodattie zichzelf automatisch goed afsteld?

[ Voor 102% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2010 19:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:21:
1680x1050 is je native resolutie.

Heb je al met de knopjes op je scherm zelf geprutst? Size & Centre ect? want de Edit van je bovenstaande post te zien staat je scherm zelf niet helemaal goed afgesteld... Anders op het AUTO (of hoe dat ook moge heten op dat scherm) klikken zodattie zichzelf automatisch goed afsteld?
Heb op Auto gedrukt maar dan word hij dus zoals dat ie nu is, rest van die functies heb ik nog niets mee gedaan, zal er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ergens staat iets van overscan oid aan

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 13-07-2010 19:30 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Misschien is het makkelijker om een foto ervan te maken?
Ik weet wel dat sommige Samsungs problemen hadden met het ID dat ze naar je videokaart stuurden, zodat er verkeerde settings door zouden komen, en dat je beeld vaag en raar werd.

En als je het beeld van je Laptop niet Extend, maar alleen maar op je externe scherm laat zien, doet ie het dan wel normaal?!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:34:
Ik weet wel dat sommige Samsungs problemen hadden met het ID dat ze naar je videokaart stuurden, zodat er verkeerde settings door zouden komen, en dat je beeld vaag en raar werd.

En als je het beeld van je Laptop niet Extend, maar alleen maar op je externe scherm laat zien, doet ie het dan wel normaal?!
Als ik gewoon 2 keer dezelfde desktop doe, heb ik hetzelde probleem, hij pakt een te brede resolutie.

Waar kan ik die overscan aan of uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SgtElPotato schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:34:

ze hebben het in de manual ook over een monitor driver installeren

edit .... mmm ok ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
fish schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:41:
[...]

ze hebben het in de manual ook over een monitor driver installeren
Ja, maar ondanks dat werkte het bij een aantal samsungs nog steeds niet. Hebben wij hier ook last van, al het mogelijke geprobeerd, maar de native resolutie pakt ie niet. Uiteindelijk pakte die hem wel ( handmatig toegeveogd in Windows ) maar scherp was ie niet. Terug naar de winkel gebracht, en kregen een andere.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een dvi naar hdmi verloop stukje haal, zou het probleem dan verholpen zijn?

En deze monitor heeft het altijd goed gedaan op mijn vorige laptop

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan .. maar geen garanties

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
En wat als je 75Hz kiest? Zou hij in ieder geval gewoon tegen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij pakt het scherm dus te breed en te hoog daar komt het door, maar weet niet hoe ik dit kleiner maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me goede oplossing, nu volgend probleem heb die catalys center straks een keer even opnieuw geinstalleerd, maar nu wil die niet meer openen? Heb hem al een keer helemaal er af gegooit, en nog een keer opnieuw erop gezet, maar doet het nog steeds niet, iemand een oplossing?

Kom op de een of andere manier weer in het menu, maar dat wat jij hebt is voor HDMI ik heb op vga aangesloten en dus heb al die opties niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
matel schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:04:
En wat als je 75Hz kiest? Zou hij in ieder geval gewoon tegen moeten kunnen.
Dan word het iets beter, maar nog steeds als ik een internet pagina full screen op 2e scherm zet is er aan alle kanten 1 of 2 cm wat buiten beeld valt
Pagina: 1