Probleem internetverbinding bij één computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 08:18
Ik heb vandaag windows 7 op een computer geïnstalleerd die voorheen een prima internetverbinding had. Na de installatie was de internetverbinding weer snel aanwezig, maar viel daarna direct uit.

Het gaat om ADSL van Orange (online) en de modem is een Thomson ST516.

Nu dacht ik eerst dat de kabel naar de modem te lang was waardoor het signaal te zwak was, maar gezien de verbinding voor de verse installatie prima was en de verbinding ook prima was wanneer ik mijn laptop aansloot bleek dit niet het geval te zijn.

Na wat rondgekeken te hebben in het configuratiescherm van de modem (10.0.0.138) viel mij dit op:

- Onder het kopje DSL-verbinding komt er een verbinding tot stand
- Onder het kopje Internet blijft het hangen bij: DHCP-server wordt gecontacteerd... (Type ETHoA)

Het vreemde is echter dat heel soms ook bij "Internet" de verbinding tot stand komt, maar deze én de verbinding bij "DSL-verbinding" daarna direct (tijd om 1 pagina te bezoeken) verbreekt.

Ik heb al wat rond zitten zoeken op Google, maar kan geen goede zoekwoorden en dus geen goede resultaten vinden.

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben :9

[Edit] Wanneer ik mijn laptop dus aansluit blijft de verbinding wel aanwezig, waardoor het lijkt alsof de computer er op een of andere manier voor zorgt dat de DSL verbinding wordt verboken.

[ Voor 7% gewijzigd door Retpics op 13-07-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46
Wel een legitieme versie van Windows 7? Anders kunnen en altijd rare problemen opduiken..?

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Vermeld even wat specs zoals windows 7 welke versie, netwerkaart merk en welke drivers heb je gebruikt.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Post nog even een IPCONFIG /ALL van je Windows 7 machine.
Heb je al andere drivers voor je netwerkkaart geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 08:18
Het gaat om een legitieme Windows 7 Home Premium. Netwerkkaart merk en drivers moet ik even naar kijken (het gaat om de computer van mijn grootouders, dus kan het nu niet direct bekijken).

Ik zal inderdaad eens kijken of ik wat andere/nieuwere drivers kan vinden. (dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... 8)7)