Ik heb zojuist windows 7 geinstalleerd en die installatie ging prima. voorheen had ik vista.
De pc is aangesloten op een full HD samsung tv, maar nu met windows 7 is
mijn desktop omkaderd door zwarte randen.
Nu is dit probleem redelijk bekend en ik heb dan ook al op internet rondgekeken
naar een oplossing. De oplossing die voor veel mensen lijkt te werken is om de tv instellingen
aan te passen naar automatische schermgrootte oid. Als ik in mijn tv menu kom dan kan ik daar
die instellingen niet aanpassen, ik kan bij schermformaten enkel 4:3 en 16:9 kiezen, de andere
opties zijn ontoegankelijk. Het resetten van de beeldinstellingen werkt ook niet.
Op advies van de helpdesk van samsung heb ik de firmware ge-update naar een 2009 versie, ook dit
heeft geen resultaat.
Heeft iemand een idee (goed idee of een professorische oplossing) voor mijn probleem?
Bedankt,
Michiel
EDIT: heb het probleem reeds opgelost, het veranderen van de refresh rate van 60 Hz naar 59 Hz heeft geholpen
Ik heb echter geen flauw idee waarom.
De pc is aangesloten op een full HD samsung tv, maar nu met windows 7 is
mijn desktop omkaderd door zwarte randen.
Nu is dit probleem redelijk bekend en ik heb dan ook al op internet rondgekeken
naar een oplossing. De oplossing die voor veel mensen lijkt te werken is om de tv instellingen
aan te passen naar automatische schermgrootte oid. Als ik in mijn tv menu kom dan kan ik daar
die instellingen niet aanpassen, ik kan bij schermformaten enkel 4:3 en 16:9 kiezen, de andere
opties zijn ontoegankelijk. Het resetten van de beeldinstellingen werkt ook niet.
Op advies van de helpdesk van samsung heb ik de firmware ge-update naar een 2009 versie, ook dit
heeft geen resultaat.
Heeft iemand een idee (goed idee of een professorische oplossing) voor mijn probleem?
Bedankt,
Michiel
EDIT: heb het probleem reeds opgelost, het veranderen van de refresh rate van 60 Hz naar 59 Hz heeft geholpen
[ Voor 7% gewijzigd door DirtyBird op 13-07-2010 18:01 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8