Configuratie livebox en Apple netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie hulp bij het volgende

Ik heb een livebox modem (zonder WiFi) van Online die met een lijntje is verbonden met een Apple Airport. Het WiFi netwerkbereik via Airport wordt vergroot door het gebruik van en timecapsule. Van het WiFi netwerk maken twee Imac's en een Macbook draadloos gebruik.

In principe werkt het netwerk naar behoren behalve als ik torrents wil downloaden via Transmission. Dit programma geeft als melding dat er geen poort vrij is; gevolg is dat downloaden bijzonder traag gaat.

Ik heb geprobeerd om de Airport te configuren met gebruik van een Public IP echter dan krijg ik de melding dat er dubbel NAT wordt gebruikt.

Kan miemand uitleggen/vertellen op welke wijze ik mijn livebox en aiprot moet configureren om het netwerk ook geschikt te maken voor torrents. Graag je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wanadoo Livebox als bridge

Daar kom je een heeel eind mee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie!

Ik ben niet bekend met Telnet, werkt dit ook Apple OSX? verder lees ik dat bij het uitschakelen van de Livebox de bridge setting niet wordt bewaard. Aangezien ik met regelmaat de LB wel eens uitzet, wordt ik nog niet direct enthousiast van deze oplossing in de hoop dat iemand anders een alternatieve list weet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kort gezegd is de Livebox een beetje de boosdoener. Naast modem is deze namelijk ook een NAT-doos. Als jij je Airport (Express? Extreme?) dan ook ingesteld hebt om NAT te doen heb je een dubbele NAT wat voor heel wat vage problemen kan zorgen. Je kunt dan kiezen om ofwel de Livebox om te configureren zodat het een bridge (dus gewoon modem) wordt (dit kun je doen door het stappenplan van de link van Da.Rock te volgen) of om de Airport als gewoon access point in te stellen (hij doet dan niet meer NAT).

Wat je echter in dit geval altijd moet doen is poortjes openzetten en mogelijk forwarden naar de juiste pc. Als je de Livebox als bridge hebt dan moet het in de Airport, is de Airport gewoon access point dan moet het in de Livebox gedaan worden.

Ik heb dit zelf ook zo ongeveer gehad, alleen heb ik een WRT54GL van Linksys ipv een Airport. De Livebox verloor steeds weer de settings wanneer de stroom eraf ging of dat ding om wat voor reden dan ook een reboot kreeg. Mijn oplossing was een ander modem pakken en die in bridge mode zetten (het was een Copperjet btw). Dit modem behoud wel de bridge mode na reboot en stroomuitval. Sindsdien werkt het ook een stuk foutlozer. Voorheen moest ik steevast die Livebox weer met telnet in bridge mode gaan lopen zetten (daar gebruikte ik een Mac voor en dat kan er prima mee :)). De settings voor het modem heb ik overigens uit mijn Livebox gevist door ff wat rond te klikken in de webinterface en daar weer screenshots van te maken.