• DarkMatter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik overweeg dit product te kopen, maar een vriend van mij raadde het af. Hij zei dat het een slechte zaak is om koper en aluminium in een waterloop te gebruiken. Na wat op het internet speuren blijkt dat bevestigd te worden.

Bv.

http://www.overclock.net/...num-copper-waterloop.html

Hoe zit het dan met de Corsair H50? Corsair heeft een aluminium radiator gebruikt (waarschijnlijk om de kosten te drukken?). Treedt er na verloop van tijd geen corrosie op waardoor de temperaturen flink gaan stijgen? De anti corrosie vloeistof zou maar relatief zijn en uiteindelijk zou toch corrosie op treden.

Ik twijfel tussen een High end lucht koeler en de H50.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 17:20
Dan zou ik hier eens een kijkje nemen.

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik kan alleen bevestigen dat ik na 5 maanden gebruik te hebben gemaakt van de H50 nog steeds super tevreden ben en ik geen klachten heb.
Corsair heeft denk wel nagedacht over de koelvloeistof en de stoffen die ze gebruiken, en mede doordat alleen Crosair bepaalt wat voor vloeistof erin zit zal het wel goed zijn.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:03

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

DarkMatter schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:50:
Ik overweeg dit product te kopen, maar een vriend van mij raadde het af. Hij zei dat het een slechte zaak is om koper en aluminium in een waterloop te gebruiken. Na wat op het internet speuren blijkt dat bevestigd te worden.

Bv.

http://www.overclock.net/...num-copper-waterloop.html

Hoe zit het dan met de Corsair H50? Corsair heeft een aluminium radiator gebruikt (waarschijnlijk om de kosten te drukken?). Treedt er na verloop van tijd geen corrosie op waardoor de temperaturen flink gaan stijgen? De anti corrosie vloeistof zou maar relatief zijn en uiteindelijk zou toch corrosie op treden.

Ik twijfel tussen een High end lucht koeler en de H50.
Als er corrosie optreedt is dat het probleem van corsair en niet dat van jou, het is een compleet gesloten systeem en als je dat heel laat krijg je er gewoon garantie op ;)

Signature

• DarkMatter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11-2025
Daar heb ik al gekeken, maar dat zijn allemaal ervaringen op de korte termijn uiteraard. Ik begrijp dat hij 'nieuw' goed koelt t.o.v. high end lucht koelers. De vraag is echter hoe is dat later mocht er corrosie op treden.

Verwijderd

na acht maanden zijn mijn tempraturen nog steeds over 4 core's 22 to 27 graden idle.
en onder load stijgen ze naar 40 tot 44 graden,

Zelfs met mijn kamertempratuur van 27 graden wordt hij tijdens mw2 niet meer dan 45 graden.

Van cossosie heb ik geen last, maar denk dat 9 maanden tekort is om dat vast te stellen

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
corrossie? ik weet dat het wel eens fout kan gaan wanneer koper en aluminium met elkaar in contact komen, maar of dat ook geldt dmv vloeistof?

Ik heb zelf ook de H50 voor een half jaartje en ben erg tevreden....

edit: ik heb de plaatjes in het linkje bekeken, maar als die corrossie op het linkerplaatje het enige is dat na 2 jaar optreedt zou ik me absoluut geen zorgen maken om de temp. Volgens mij heeft de corrossie nauwelijks invloed en zou ik eerder vraagtekens zetten bij de levensduur van de pomp.

[ Voor 40% gewijzigd door Picaroon op 14-07-2010 09:09 ]

Verwijderd

Hier wordt Elektrolyse mee bedoeld Wikipedia: Elektrolyse
Met name schepen met een stalen romp hebben er last van ,dan vooral in zout water .
Daartegen wordt een klomp minderwaardig metaal aan de romp bevestigd . Zo te zien aan die foto is er geen electrolytische werking ,alleen een beetje aanslag van het aluminium.
Pagina: 1