Bad pool caller/header + IRQL not less or equal

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:51
Ik had blijkbaar ooit al een BSOD gehad, niet wetend wat er toen gebeurd was (PC stond nog ingesteld op rebooten bij BSOD's toen) dacht ik dat er gewoon een foutje was voorgevallen...

Nu zet ik vandaag mijn PC op, BSOD bijna onmiddellijk na het aanmelden, ik had net het run venstertje in Windows 7 Pro x64 geopend en pats een bad pool caller.

Heel vreemd, ik wou opnieuw opstartenen beginnen diagnosticeren: start op en pats weer een bsod, maar nu een bad pool header.

Nog eens opnieuw opgestart: IRQL not less or equal.

Ik zet de PC op: scherm detecteert geen signaal meer, soms krijg ik 'm wel opgestart maar dan crasht hij onmiddellijk...

Hardware is niets veranderd, pc heeft altijd goed gebold, enige wat gebeurd is, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft, ik heb een reinstall gedaan, maar met een RAID 0 nu... dat is al een tijdje geleden en toen kwamen er geen BSOD's...

Ik weet eigenlijk niet hoe hieraan te beginnen, ik krijg niet eens beeld, zou het dan toch de grafische kaart zijn?

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Heb je meerdere ram repen?
1 Voor 1 testen, pc booten met zo min mogelijk randapp. aangesloten en zo min mogelijk pci(x) kaarten.
Spanningen checken in bios, evt andere/onboad videokaart proberen.
Succes.

• HyperBart
4 ram reepjes
2x 2GB Kingston KHX6400D2K2/4G
2x Corsair Valueselect VS1GB667D2

Voorlopig met 1 latje geen BSOD's, dat is dan een Kingston Hyper-x latje...
Alle latjes afzonderlijk in dezelfde bank, voorlopig geen BSOD's

[ Voor 49% gewijzigd door HyperBart op 13-07-2010 17:22 ]

• HyperBart
Alle latjes zitten er weer in (weet nu niet of ze in dezelfde volgorde er in zaten met zelfde banken), maar alles lijkt terug te werken... :?

[ Voor 197% gewijzigd door HyperBart op 13-07-2010 17:52 ]

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Dan zit 't probleem iig in je werkgeheugen, iets om in de gaten te houden.
PC erg stoffig? Heb zelf ook bsod problemen gehad door veel stof in PC.

• HyperBart
Nu heb ik wel gemerkt dat de PC wat stoffig is geworden...

Maar wat ik dan raar vind: hoe komt het dat ik volledig geen beeld heb en geen beep codes

(voltages en temp readings vond ik trouwens niet terug in het BIOS)
Pagina: 1