Situatie: bezig met het exporteren via PowerShell van "Deleted Items", per user, naar een PST-file. Om dit te realiseren is er, volgens best practise, een extra server in de lucht gezet met een 32-bits OS en de Exchange 2007 tools. Verder is er een user aangemaakt (AD) die zowel binnen Exchange als in de local admin groups van elke MAILBOX-server volledige rechten heeft.
Het eerste script, wat nu draait, is als volgt:
Dat gaat goed en gecontroleerd en de performance-impact lijkt nihil te zijn buiten het feit dat de genoemde 32-bits machine wat druk is.
Eigenlijk moet hierna van elke user de "Deleted Items" in zijn live Storage Group leeggekieperd worden. De cmdlet Export-Mailbox met de switch -DeleteContent op TechNet geeft me geen uitsluitsel of dat per folder kan (zoals Deleted Items) of dat het op Subject-basis gaat.
Mijn idee is als volgt:
Of is er een andere manier (anders dan PowerShell) om alle deleted items van alle users in alle storage groups ineens leeg te kieperen?
Met dank aan Jazzy en alt-92 met de raad om hier toch maar een topicje van te brouwen.
Het eerste script, wat nu draait, is als volgt:
code:
1
| Get-Mailbox -Database 'SERVER\Storage Group\Mailbox Database' | Export-Mailbox -IncludeFolders '\Deleted Items' -PSTFolderPath C:\Export-dir |
Dat gaat goed en gecontroleerd en de performance-impact lijkt nihil te zijn buiten het feit dat de genoemde 32-bits machine wat druk is.
Eigenlijk moet hierna van elke user de "Deleted Items" in zijn live Storage Group leeggekieperd worden. De cmdlet Export-Mailbox met de switch -DeleteContent op TechNet geeft me geen uitsluitsel of dat per folder kan (zoals Deleted Items) of dat het op Subject-basis gaat.
Mijn idee is als volgt:
code:
1
| Get-Mailbox -Database 'SERVER\Storage Group\Mailbox Database' | Export-Mailbox -DeleteContent '\Deleted Items' |
Of is er een andere manier (anders dan PowerShell) om alle deleted items van alle users in alle storage groups ineens leeg te kieperen?
Met dank aan Jazzy en alt-92 met de raad om hier toch maar een topicje van te brouwen.
[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 13-07-2010 16:44 . Reden: Typo ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof