Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag Tweakers,

Gisteren is onze oude router doorgebrand. Aangezien we nog garantie hadden daarop zijn we teruggegaan naar de winkel vandaag. De oude router was de sitecom gaming router. Als vervanging hebben we iets bijbetaald en een nieuwe versie daarvan gekocht.

De WL-309 heeft een USB aansluiting om schijven of flash-stations aan te hangen. Als ik een flash-station er aan hang ziet de router dit ook. Ik kan gebruikers toevoegen, shares aanmaken op de schijf of alle mappen delen met iedereen.
Vervolgens probeerde ik om die mappen te openen op meerdere pc's, maar geen enkele kan die mappen openen. Voorzien van de melding dat er onvoldoende rechten waren, kon ik het nog een tiental keren proberen.
Helaas is het me nog niet gelukt.

Is er iemand die het wel is gelukt of die mijn kan helpen?

PS: De memorystick is zowel FAT16 als FAT32 geformatteerd geweest, maar geen van beide maakt enig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ben je als local admin ingelogd?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de router was ik als admin ingelogd bij mijn weten, of bedoel je ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Als ik door de manual blader, dan is er in ieder geval een optie: "share all folders with all users". Werkt dat wel, want dat lijkt me een goed startpunt (pagina 62).
Daarna kan je een user toevoegen en dan de share(s) aan die user toevoegen waar hij toegang toe moet hebben (pagina 63).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een memorystick inzitten. De optie "share all folders with all users" staat aan. Er zijn een 4tal users toegevoegd, en die hebben allen toegang tot de share.
Het probleem is dat ze alleen volgens de router toegang hebben tot de share. Op de pc kan ik er met geen mogelijkheid opkomen.
Op dit moment heb ik geprobeerd om erin te komen via 'netwerklocaties toevoegen', klikken in het netwerkgedeelte van het configuratiescherm, smb://ip/share, \\ip\share, maar geen van die dingen werkt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:44:
Op de router was ik als admin ingelogd bij mijn weten, of bedoel je ergens anders?
ik bedoel ergens anders, maar ik ben in de wat met dlink die de usb poort direct beschikbaar maakt, niet via sharing

wat voor os gebruik je, w7 wil wel een bokken met oudere (win xp etc) fileshares
en heet de share wel share ?
probeer eerst gewoon \\ipadres

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 13-07-2010 17:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Ubuntu, W7, Vista en XP om het te proberen. Geen virtuele machines overigens :p (broertjes met eigen pc's).

\\192.168.0.1 werkt ook niet :(
Het label op de memorystick heet "SHARE" en de share heet "Shared". Heerlijk logisch, ik weet het.
Volgens mij moet de share toch aan te spreken zijn met \\ip\sharenaam. Via ftp kan ik er ook al niet bij, http werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_of_magic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 10:22
Hmmm bij mij werkten de 2 usb sticks die ik probeerde wel in 1 keer.

Ik heb wel de router als UPnP toegevoegd.

Wel jammer dat de router alleen Fat partities kan lezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hetzelfde probleem als P.T.
De schijf moet ieg fat32 geformatterd zijn, NTFS wordt door de router al niet herkend.
man_of_magic heeft wel verbinding met usb-sticks gehad?
=> ga eens iets met fat geformatteerd proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met FAT kom ik ook niet verder.
Vraag aan man_of_magic: waar is de router als UPnP toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Design
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05-2022
probeer het eventueel is met een andere usb stick ? kan ook aan de usb stick liggen en probeer je verhaal even bij Sitecom neer te leggen niet bellen met het onwijs dure nummer want Sitecom doet tegenwoordig support via een ander bedrijf en vroeger was het zo dat de support afdeling met vragen gewoon naar de R&D afdeling kon lopen met eventueel raare problemen zoals dit... (ik heb er namelijk gewerkt) mailen met hun is binnen 24u antwoord (was vroeger zo)

support@sitecom.com

[ Voor 14% gewijzigd door JL Design op 04-05-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Laat hem eerst maar eens zoeken naar een firmware update dan. zou zomaar kunnen na 10 maanden ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Design
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05-2022
Ja ach heb er zelf nu ook eentje besteld bij hun wou even kijken wat de bekende problemen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb hier ook een WL-309 een tijdje staan. Op zich prima router, maar heb de USB-aansluiting ook nooit aan de praat gekregen voor bestanden delen. Ik gebruik het enkel als oplaadpunt voor m'n telefoons :P

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1