[hibernate] mappen van een list van maps en omgekeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndvv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 16:01
Dag allen

heeft iemand een idee hoe ik het volgende in hibernate via annotations zou kunnen mappen? liefst zonder een tussenklasse te moeten aanmaken, maar rechtstreeks in de bean?
Ik heb deze vraag ook al op het forum van hibernate gesteld, maar blijkbaar is er niemand die kan helpen, misschien dat iemand hier mij in de juiste richting kan duwen...

Java:
1
2
3
private List<Hashtable<Locale, String>> texts;

private Hashtable<String, List<String>> names;

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Typisch 'tree stored in db' voorbeeld. Dit kun je op verschillende manieren oplossen maar alle vereisen extra werk. Het probleem zit hem in het feit dat een relationele database slecht omgaat met hierarchische structuren als een tree: Een node diep in de tree opvragen en dan vragen stellen over children kan nog wel, maar een subtree verwijderen of ophalen of updaten is lastiger, dat moet recursief en SQL volstaat dan niet.

Sommige databases hebben er wel faciliteiten voor, maar allen vereisen handgeschreven SQL. Je moet dus eerst na gaan denken hoe je dit op gaat slaan in de db: via een balanced tree (zoek op CELKO balanced tree in google groups) die snel kan selecting en subtrees kan vinden maar waarbij updates wat trager zijn, of via bv Fk to self, het aloude textbook voorbeeld hoe het niet moet maar die wel snel kan updaten maar waarbij selects etc. traag zijn (want je moet recursief de tree door), of via een pre-calc boom die parent/child relaties en subtrees weergeeft. Zie mijn post hier:
http://www.llblgen.com/ti...ageID=17746&ThreadID=3208

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
Als ik de "texts" property zie lijkt het er op dat je aan het localiseren bent, kan je niet gewoon resource bundles gebruiken? Of moeten de teksten echt dynamisch uit de database komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndvv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 16:01
bedankt voor de reacties
@EfBe: het is niet echt een Tree, meer een list van hashtables: die hashtables hebben geen verdere nodes recursief naar beneden toe...

@matthijsln: het is localiseren idd, maar resourcebundles willen we niet gebruiken, het moet echt uit de databank komen.