Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:15
Op het werk hebben we de volgende oplossing gemaakt voor onze cursuslokalen.

Windows 2008R2 op de hardeschijf geinstalleerd.
Daarna 2x een VHD met windows 7 waar je vanaf kan booten.
1 van die VHD's is uitgerust met autodesk 2010 software de andere vhd is uitgerust met autodesk 2011 software.

Na installatie werkte alles perfekt behalve als we de pc 15 minuten met rust lieten. Na die 15 minuten hingen de pc's helemaal vast. Meestal hadden we wel beeld maar reageerde de pc niet. Dit bleek te liggen aan de power options. De harde schijf stond op power down na 15 minuten. Dit mag natuurlijk nooit een hanger veroorzaken maar de oplossing was om de schijf power down op 0/never te zetten. Dit leek in eerste instantie te helpen.
Maar na een paar weken kwamen een aantal trainers klagen dat er zo af en toe weer een pc bleef hangen.

Natuurlijk de power options weer gecontroleerd maar daar stond alles goed. Een paar pc's hebben we in het bios het hele powermanagement uitgeschakeld maar ook die bleven soms weer hangen.

Vanalles met google geprobeerd maar zoeken op poweroptions bsod en boot from vhd geeft heel veel informatie. Normaal vind ik altijd heel snel een oplossing maar dit keer kom ik er niet uit. Hopelijk kan iemand mij op de goede weg helpen.

Eerste edit.

Het feit dat de vhd vastloopt tijdens het draaien vanwege de hardeschijf sleep instelling is natuurlijk al niet zoals het hoort. Ik heb dan ook het idee dat als dit opgelost is dat het hangen volledig over zou zijn maar ook hier hielp google en het forum niet echt met het vinden van de goede info.

Tweede edit

Screensavers aan helpt ook niet :(

[ Voor 12% gewijzigd door RagEnigma op 14-07-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Ik schop hem een keer omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Je geeft aan dat de VHD's hangen, dus niet de Windows2008R2 host machine zelf?

Hoeveel geheugen hebben de VHD's en hoeveel geheugen heeft de host machine?

Als je een VHD maakt met Windows 2008R2 heb je dan een soortgelijk issue?

Eigenlijk alleen maar vragen van mijn kant, maar mogelijk dat daar iets tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Ik was waarschijnlijk niet duidelijk genoeg sorry daarvoor.

Ik boot van VHD oftewel het enige virtuele is de VHD voor de rest maakt de machine gebruik van alle fysieke hardware. Dus de vhd heeft de beschikking over al het geheugen. Het is dus geen hyper-visor probleem.

Als ik een beetje rond google dan zie ik veel meldingen van random freezes in windows 7 maar is er eigenlijk niemand die de oplossing heeft jammer genoeg. Sommige zeggen dat de poweroptions uit moeten of juist aan. Er is zelfs een oplossing dat de taskbar niet op auto-hide moet staan en die scheen bij sommige ook echt te helpen. Bijna alles wel geprobeerd maar ze blijven nog steeds na ongeveer 15 tot 30 minuten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Na wat weekjes prutsen bleek het Virtual server 2005R2 te zijn.
Windows 7 en virtual server blijken dus niet echt compatible te zijn. Na het deinstalleren van virtual server hadden we nergens meer last van.

Waarom de keuze op virtual server gevallen is hoor ik je denken. Nou virtual server kan al gestart zijn voor het inloggen en dat was de bedoeling op onze cursusmachines. XP mode kan dat jammer genoeg niet dus zullen we nu in het opstartscript moeten zorgen dat de machine gestart wordt.

Problem solved :) next problem plz :)