Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMatter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Iemand ervaring met de Scythe Mugen 2 Rev. B op een

Asus M4A79XTD EVO

http://upload.hardver-tes...s-m4a79xtd-evo-2d-big.jpg

Ik heb er 4 x 2GB Reepjes Kingston HyperX
(KHX1333C7D3K2/4GX, XMP)

http://images10.newegg.co...ctimage/20-104-140-02.jpg

Mijn kast is de Cooler Master CM690 (volgens mij past hij daar wel in; daar kon ik wel wat over vinden op het internet)

Ik vraag mij dus af of hij zal passen op mijn moederboard i.c.m. de 4 geheugen modules. Ik wil geen geheugenmodules verwijderen voor de koeler. Ik zet ook nog vraagtekens bij de airflow. Wordt deze niet heel erg beperkt door de grote heatsink? Als iemand ervaring hiermee heeft hoor ik het graag.

Mijn andere optie is de Corsair H50. Die is echter twee keer zo duur en ik blijf het liefst met lucht koelen. Ik heb overigens ook begrepen dat het helemaal niet verstandig is om koper en aluminium in een waterloop te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-07 17:10
Ik heb een MSI P55 GD65 met i5-750 en Mugen 2 Rev B.
Past goed :)

Alleen kan op het zijpaneel boven niet meer en fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 12:48
Geen ervaring maar ik denk wel dat het gaat passen, het heeft meerdere sockets waar het op past, dus geen probleem, het geheugen is niet zo hoog dus dat zal ook geen probleem geven..

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb deze koeler op een ander mobo, in de zelfde kast, met Kingston geheugen dat even hoog is, en het past gewoon netjes. De fan van de Mugen past precies boven het geheugen, ook met 4 dimm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMatter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
En beperkt die grote heatsink niet de airflow dan? De warmte van mijn 2 x 4890 stijgt uiteraard en ik heb 2 x 140 mm fans boven in de kast die warme lucht naar buiten blazen. Verhinderd die grote heatsink niet dat de warmte in de kast blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-07 17:10
DarkMatter schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:27:
En beperkt die grote heatsink niet de airflow dan? De warmte van mijn 2 x 4890 stijgt uiteraard en ik heb 2 x 140 mm fans boven in de kast die warme lucht naar buiten blazen. Verhinderd die grote heatsink niet dat de warmte in de kast blijft hangen?
Tja ik heb 2x HD5770 in CF, en boven in 2x 120mm hangen. Ik heb een stijging van 3 graden gezien geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het geheugen standaard hoogte heeft (zoals hetgeen wat je linkt) is het volgens mij geen probleem. Ik heb er van het weekend nog mee gewerkt. Ik was hier in eerste instantie ook bang voor maar ik heb ondervonden dat zolang het geheugen standaard hoogte heeft, het geen probleem moet zijn.

Of het in je kast past, tja.. bij mij was het aardig krap maar zolang je circa 4 centimeter naast je slots van je insteek kaarten heb dan zou je kast breed genoeg moeten zijn voor die koeler.

Vanuit deze foto (http://www.coolermaster.c...atured/top4.jpg?529219166) gezien denk ik dat hij wel zal gaan passen. Ik had er iig voor gegaan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zoals de rest al zegt kan het geheugen er goed onder zolang het standaard hoogte heeft. Als het koelvinnen heeft dan gaat het met geen mogelijkheid passen of je moet de fan laten pullen in plaats van pushen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij past in een CM690 kast. Je hebt het alleen wat lastig met het schroefje aandraaien midden boven (in jouw geval) op je moederbord. Daar heb je een lange schroevendraaier voor nodig,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 12:48
Mijn andere optie is de Corsair H50. Die is echter twee keer zo duur en ik blijf het liefst met lucht koelen. Ik heb overigens ook begrepen dat het helemaal niet verstandig is om koper en aluminium in een waterloop te gebruiken.
offtopic:
Moet je daarom 2 topics openen?

Het instaleren is inderdaad een beetje lastig, maarja, een tweaker weet hoe hij dat goed moet krijgen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Spaiker op 13-07-2010 22:11 ]

Drive it like you stole it.

Pagina: 1