Upgraden naar iOS4 troubles

Pagina: 1
Acties:

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Beste redactie,

Moet een artikel gebaseerd op 1 pagina uit 1 forum met een paar users nu werkelijk op de FP? Het is toch inmiddels wel bekend dat dit voer is voor volledig uit de hand lopende discussies. Als het nu echt gebaseerd is op duidelijke problemen, be my guest natuurlijk, maar dit is wel erg beperkt.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-02 09:15
nieuws: 'Upgrade naar iOS 4.0 kan wifi onbruikbaar maken'
Op de discussiefora van Apple is een aantal topics opgedoken waarin gebruikers melden dat wifi niet meer aan de praat is te krijgen.
Ook op GoT worden problemen met de update voor iPhone 3G gemeld. Hoewel er weinig wifi-specifieke problemen worden gepost, zijn er veel gebruikers waarbij de smartphone traag wordt na het updaten.
Dat zijn ten minste 2 bronnen. Neem aan dat er ongetwijfeld nog meer plekken zijn te vinden...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:32:
Als het nu echt gebaseerd is op duidelijke problemen, be my guest natuurlijk, maar dit is wel erg beperkt.
Wanneer zijn het volgens jou duidelijke problemen? Hoeveel mensen moeten er klagen? 10? 100? 1000?

Er wordt blijkbaar door een aantal mensen problemen ondervonden en dat wordt weer door anderen onderschreven. Lijkt me reden genoeg voor een artikel. Je kan moeilijk Apple-nieuws boycotten alleen omdat er fanboys en anti-fanboys zijn die elkaar continu in de haren vliegen...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• punishedbrains
Op GOT is er sprake van traagheid, wifi ben ik daar nog niet tegengekomen. Vooralsnog 1 bronnetje met een paar users.

• punishedbrains
NMe schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:40:
[...]

Wanneer zijn het volgens jou duidelijke problemen? Hoeveel mensen moeten er klagen? 10? 100? 1000?

Er wordt blijkbaar door een aantal mensen problemen ondervonden en dat wordt weer door anderen onderschreven. Lijkt me reden genoeg voor een artikel. Je kan moeilijk Apple-nieuws boycotten alleen omdat er fanboys en anti-fanboys zijn die elkaar continu in de haren vliegen...
Sorry hoor, als er 10 of 100 mensen problemen hebben op miljoenen verkochte units, waarbij totaal niet duidelijk is wat er aan de hand is, dan vind ik dat echt geen groots artikel waard. Dit valt vooralsnog in de categorie "exploderende iPhones" wat ook duidelijk sporadische gevallen waren. Zo kan ik ook een willekeurig ander topic uit de GOT fora halen met problemen over wat voor apparaat dan ook, waarschijnlijk nog duidelijk significanter ook.

[ Voor 9% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 14:42 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Sorry hoor, als er 10 of 100 mensen problemen hebben op miljoenen verkochte units, waarbij totaal niet duidelijk is wat er aan de hand is, dan vind ik dat echt geen groots artikel waard. Dit valt vooralsnog in de categorie "exploderende iPhones" wat ook duidelijk sporadische gevallen waren. Zo kan ik ook een willekeurig ander topic uit de GOT fora halen met problemen over wat voor apparaat dan ook, waarschijnlijk nog duidelijk significanter ook.
Ondanks dat het nog geen grote aantallen zijn (gelukkig) vind ik het goed dat Tweakers dit meldt.
Op deze manier vinden gebruikers die er ook last van hebben de plek waar zij hun ei kwijt kunnen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Dus je wil zeggen dat die "exploderende iPhones" ook het melden niet waard waren?

Dit is gewoon nieuws. Laat het lekker aan de lezer over om te verzinnen of hij het relevant vindt of niet.

• Rob
  • Niet online

Rob

En dankzij het nieuwsitem weet ik ook dat er een topic is op GOT.
Zeker nieuwswaardig!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:58:
[...]

Dus je wil zeggen dat die "exploderende iPhones" ook het melden niet waard waren?

Dit is gewoon nieuws. Laat het lekker aan de lezer over om te verzinnen of hij het relevant vindt of niet.
Daar was het ook daadwerkelijk gevaarlijk. Je iPhone explodeert niet als WiFi niet werkt. En als iets niet werkt moet je niet zielig op een forum janken maar contact opnemen met Apple garantie / t-mobile / etc

• punishedbrains
Ok, als dat de criteria zijn dan moet men dat ook wel consequent toepassen, waar zijn de exploderende merk X telefoons? Dat was namelijk zuiver een statistische kans welke elke accu in iedere telefoon heeft. Is dat dan het criterium? Ik denk dat we dan overspoeld zouden moeten worden met items en dat lijkt mij niet de bedoeling. Dit is echt iets voor een forum, zeker niet meer dan dat op dit moment.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:16:
[...]

Daar was het ook daadwerkelijk gevaarlijk. Je iPhone explodeert niet als WiFi niet werkt. En als iets niet werkt moet je niet zielig op een forum janken maar contact opnemen met Apple garantie / t-mobile / etc
Als iets voor meerdere mensen niet lijkt te werken duidt dat al snel op een pruductie- of softwarefout en dát is dus wél nieuwswaardig, ook als je er niet dood aan gaat.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:16:
[...]

En wat is er zielig janken aan melden dat het niet werkt?
offtopic:
Je lijkt wel een fanboy, als mensen gerede kritiek hebben (verschillende wifi's geprobeerd....) zijn ze zielig aan het janken.Sneu.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 13-07-2010 15:19 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:17:
Ok, als dat de criteria zijn dan moet men dat ook wel consequent toepassen, waar zijn de exploderende merk X telefoons? Dat was namelijk zuiver een statistische kans welke elke accu in iedere telefoon heeft. Is dat dan het criterium? Ik denk dat we dan overspoeld zouden moeten worden met items en dat lijkt mij niet de bedoeling. Dit is echt iets voor een forum, zeker niet meer dan dat op dit moment.
Je bent het nieuws over de exploderende Nokia-telefoons met third party batterijen vergeten? iPhones explodeerden gewoon vaker dan "het gemiddelde" van andere telefoons en daarmee werd het nieuwswaardig. Net zoals er nu een aantal mensen last hebben van het verlies van hun WiFi vlak na een upgrade.

Wat nu als Tweakers hier niet over bericht, en het blijkt volgende week een gigantisch probleem te zijn? Dan komen er natuurlijk weer klachten dat Tweakers dat bericht niet meteen heeft gebracht en dat toch echt meteen al duidelijk werd dat er een probleem was. Voor sommige mensen is het gewoon nooit goed.

Verwijderd

Als ik een product heb gekocht, ongeacht het merk, en iets werkt er niet (meer) aan, neem ik contact op met de winkel / leverancier die mij het product verkocht heeft of, als dat niet werkt, met de producent van het product. Als ook dát niet werkt zal ik naar een consumenten organisatie stappen. En als zélfs dát niet werkt, post ik het op het internet.

Als er daadwerkelijk een probleem met de update is, want dat is nu nog niet bewezen, dan pas moet het als nieuws gemeld worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 15:25 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is mooi voor je. Tof dat je wat andere mensen doen dan af doet als zielig janken.

Het is hier mi. vrij simpel: Apple heeft mogelijkerwijs (!) een productupdate gereleased die dingen stuk maakt. Het is goed als tweakers hier anderen voor waarschuwt. Dat gebeurt ook bij een virusscanner update die schade veroorzaakt bijvoorbeeld.

Verwijderd

De update is al een paar weken uit, en als het werkelijk aan de update ligt (en dus íedereen er last van heeft, anders is het een gewone garantiekwestie) zal het direct bekend zijn geworden. Zie de ontvangstproblemen met de iPhone 4. Dat was nieuws, dit niet.

• punishedbrains
NMe schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:21:
[...]

Je bent het nieuws over de exploderende Nokia-telefoons met third party batterijen vergeten? iPhones explodeerden gewoon vaker dan "het gemiddelde" van andere telefoons en daarmee werd het nieuwswaardig. Net zoals er nu een aantal mensen last hebben van het verlies van hun WiFi vlak na een upgrade.

Wat nu als Tweakers hier niet over bericht, en het blijkt volgende week een gigantisch probleem te zijn? Dan komen er natuurlijk weer klachten dat Tweakers dat bericht niet meteen heeft gebracht en dat toch echt meteen al duidelijk werd dat er een probleem was. Voor sommige mensen is het gewoon nooit goed.
Als het een groot probleem is dan merk je dat snel genoeg, dat is het dus ofwel niet (iOS4 is er alweer even) of men is er echt wel bij tijds bij. Je kan m.i. veel beter ietwat voorzichtig zijn met zsm nieuws brengen. Heb je nu werkelijk zoveel vertrouwen in forum-posts van een paar users? Echt, er zijn al zoveel kleine berichtjes op de FP langsgekomen waar je daarna noooooit meer wat van hoorde (exploderende iPhone bijv. waar niets aan bewezen is overigens, ik zie graag de bron) dat ik zo langzamerhand weinig meer serieus kan nemen, niet op basis van 1 pagina met een paar users (nogmaals). Ik begrijp werkelijk niet hoe je die hoeveelheid als interessant kan zien, daar verschillen we dan over in mening. Ik vind het lijken op berichtgeving alla Fox news, snel ieder gerucht in de schijnwerpers zetten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:28:
De update is al een paar weken uit, en als het werkelijk aan de update ligt (en dus íedereen er last van heeft, anders is het een gewone garantiekwestie) zal het direct bekend zijn geworden. Zie de ontvangstproblemen met de iPhone 4. Dat was nieuws, dit niet.
Tof dat jij dat voor mij bepaalt, ik ben daar zelf als academicus namelijk niet toe in staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 13-07-2010 15:31 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:29:
[...]

Als het een groot probleem is dan merk je dat snel genoeg, dat is het dus ofwel niet (iOS4 is er alweer even) of men is er echt wel bij tijds bij. Je kan m.i. veel beter ietwat voorzichtig zijn met zsm nieuws brengen. Heb je nu werkelijk zoveel vertrouwen in forum-posts van een paar users? Echt, er zijn al zoveel kleine berichtjes op de FP langsgekomen waar je daarna noooooit meer wat van hoorde (exploderende iPhone bijv. waar niets aan bewezen is overigens, ik zie graag de bron) dat ik zo langzamerhand weinig meer serieus kan nemen, niet op basis van 1 pagina met een paar users (nogmaals). Ik begrijp werkelijk niet hoe je die hoeveelheid als interessant kan zien, daar verschillen we dan over in mening. Ik vind het lijken op berichtgeving alla Fox news, snel ieder gerucht in de schijnwerpers zetten.
Sorry hoor, maar waarom doe je nou zo moeilijk? Af en toe zijn er nou eenmaal ook negatieve berichten over Apple. Deal with it. Als het voor jou niet interessant is lees je het niet. Als Apple het laster vindt dan hoort Tweakers het vanzelf.

• punishedbrains
Je snapt mijn punt niet. Het interesseert mij totaal niet of het bericht positief danwel negatief is, het gaat mij om de relevantie!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:32:
Je snapt mijn punt niet. Het interesseert mij totaal niet of het bericht positief danwel negatief is, het gaat mij om de relevantie!
Het is voor mij relevant. Ik heb jou niet nodig om mij te vertellen wat voor mij relevant is, thank you very much. ;)

• punishedbrains
:) Ok ok, maar ik lees dus liever echt en groot nieuws, niet zomaar iets (dat is het namelijk gewoon op dit moment). Zomaar iets, daar is dus een forum voor.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nogmaals het is niet zomaar iets. Er zijn hier op GoT problemen aangetroffen, en dus ook op het Apple forum. Zelfs als het maar een klein percentage van de gebruikers is, lijkt het daarmee dus een structureel probleem (zeker als er ook nog andere bronnen zijn) en is het dus nieuws. Of jij het relevant vindt mag je vervolgens voor jezelf bepalen, maar leg die mening dan niet aan anderen op. Ik vind wel meer dingen die op Nu.nl of Tweakers of welke andere willekeurige site genoemd worden niet relevant, maar dat wil niet zeggen dat het voor anderen geen nieuws kan zijn. ;)

• punishedbrains
Dan zou je met dat argument dus gewoon alles moeten posten wat er te posten valt. Er zijn natuurlijk wel criteria nodig en die worden op Tweakers vaak goed toegepast, dit soort berichten met vooral deze basis zie ik sporadisch, gelukkig. Tweakers is geen nu.nl, geen telegraaf, dat is waar ik mij druk over maak. Als lezer van super interessante artikelen over de gehele tech-linie, heb ik Tweakers hoog staan, daarom viel mij dit juist zo op.

En 1 pagina met 5 users, en een paar op GOT (waar ik nog niet over de wifi heb gelezen) is echt niets, dat kan je niet volhouden, ook daar zijn de statistieken vrij duidelijk over.

[ Voor 17% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 15:42 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga toch ook niet bij elke nieuwe-telefoon-nieuwspost opmerken dat dat geen nieuws is omdat het niet boeiend is? Zijn toch allemaal dezelfde shitdingen.

• punishedbrains
Boudewijn schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:41:
Ik ga toch ook niet bij elke nieuwe-telefoon-nieuwspost opmerken dat dat geen nieuws is omdat het niet boeiend is? Zijn toch allemaal dezelfde shitdingen.
Maar ik zie dan ook lang niet ieder model voorbij komen, alleen de iets meer interessant geplaatste en in mobiel land is dat interessant, vanwege mogelijke impact, etc. + dat het nogal een duidelijk feit is (het wordt namelijk echt verkocht). Dit hier is nog lang geen vaststaand iets, niet in de verre verte.

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:28:
En hoe weet jij zeker dat dit ook niet groot wordt?
De ontvangstproblemen waren ook maar een paar filmpjes op Youtube (waarvan Apple zei "moet je even de telefoon anders vasthouden" of "softwarefoutje:)

• punishedbrains
De ontvangst-problemen, welke duidelijk te reproduceren waren door meteen een enorme hoeveelheid aan gebruikers, was duidelijk van een geheel ander kaliber. Zoveel zelfs dat meteen allerlei sites uitgebreide tests gingen uitvoeren etc. Dit hier is nog niet eens ook maar iemand opgevallen volgens mij en dat na die weken van de release, zet mij aan tot twijfel ja. Oftewel, mijn ingebouwde filter plaatst dit vooralsnog bij onzin, anders wordt het veel te druk in m'n hoofd. ;)

• Rob
  • Niet online

Rob

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:49:
De ontvangst-problemen, welke duidelijk te reproduceren waren door meteen een enorme hoeveelheid aan gebruikers, was duidelijk van een geheel ander kaliber. Zoveel zelfs dat meteen allerlei sites uitgebreide tests gingen uitvoeren etc. Dit hier is nog niet eens ook maar iemand opgevallen volgens mij en dat na die weken van de release, zet mij aan tot twijfel ja. Oftewel, mijn ingebouwde filter plaatst dit vooralsnog bij onzin, anders wordt het veel te druk in m'n hoofd. ;)
Dus de mensen die de wifi-problemen hebben, die moeten maar niets zeggen want het is onzin.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Prima waarom reageer je er dan nog op? Arguing on the internet.....

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo'n beetje alle mensen die niet echt bezig zijn met computers en techniek zullen het niet eens merken als WiFi wegvalt omdat de telefoon dan gewoon op (gratis, in het geval van T-Mobile) 3G overschakelt. Het is dus maar de vraag of het niet voorkomt of dat het gewoon niemand opvalt. ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het was mij al een tijdje geleden opgevallen maar weet het aan mijn AP. Nu zit ik bij een klant met meerdere wifis (bekend netwerkbedrijf) en daar zie ik er 0. Midden in Utrecht. Iets te toevallig.

Ook keihard connecten op SSID werkt niet (met laptop uiteraard wel). Nu relateer ik dit pas aan mijn iphone4 update, domweg omdat ik mijn telefoon zelden met wifi gebruik (dan neem ik nml een pc...).

• punishedbrains
Rob schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:49:
[...]

Dus de mensen die de wifi-problemen hebben, die moeten maar niets zeggen want het is onzin.
Die mogen zeggen wat ze willen, dat zeg ik toch... daar hebben we dus fora voor. Om elkaar vervolgens te helpen etc. Het gaat hier om de nieuwswaarde op basis van vrij weinig.

• punishedbrains
Boudewijn schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:52:
[...]

Prima waarom reageer je er dan nog op? Arguing on the internet.....
Ja, is daar iets mis mee? Waarom ik reageer staat in allerlei posts hierboven.

• punishedbrains
NMe schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:52:
[...]

Zo'n beetje alle mensen die niet echt bezig zijn met computers en techniek zullen het niet eens merken als WiFi wegvalt omdat de telefoon dan gewoon op (gratis, in het geval van T-Mobile) 3G overschakelt. Het is dus maar de vraag of het niet voorkomt of dat het gewoon niemand opvalt. ;)
Dan heeft men of zeer langzaam wifi of heel snel 3G, dan valt het niet op nee. Maar wifi en 3G, daar zit meestal nog een wereld van verschil tussen.

• punishedbrains
Anyhow, ik denk dat mijn punt wel duidelijk is, ik wacht even een reactie van de redactie af, gewoon omdat ik benieuwd ben wat nu het criterium is.. Jullie punt is ook heel duidelijk, voor allebei is wat te zeggen natuurlijk.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:03:
[...]

Ja, is daar iets mis mee? Waarom ik reageer staat in allerlei posts hierboven.
Dus omdat 1 user iets niet nieuwsaardig vindt moet het niet als nieuws gepost worden? Dat is bijna jouw redenatie, maar dan de andere kant op.

PS: we hebben een editknop hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 13-07-2010 16:08 ]

• punishedbrains
Boudewijn schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:08:
[...]

Dus omdat 1 user iets niet nieuwsaardig vindt moet het niet als nieuws gepost worden? Dat is bijna jouw redenatie, maar dan de andere kant op.

PS: we hebben een editknop hier.
Ja, zo kunnen we bezig blijven. Ik uit kritiek vanuit een prima argument op een artikel, daar is dit forum voor. Er wordt toch ook op basis van mensen hier, artikelen aangepast wegens fouten e.d.? Zou dan ook niet mogen. Het enige wat ik wil is dit uiten en eventueel nuttige feedback van de redactie ontvangen, that's all.

[ Voor 22% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 16:15 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:
[...]

Ja, zo kunnen we bezig blijven. Ik uit kritiek vanuit een prima argument op een artikel, daar is dit forum voor. Als mijn kritiek nu op de FP als artikel verschijnt, dan heb je een punt. Er wordt toch ook op basis van mensen hier, artikelen aangepast wegens fouten e.d.? Zou dan ook niet mogen. Het enige wat ik wil is dit uiten en eventueel nuttige feedback van de redactie ontvangen, that's all.
http://manuelmartensen.com/2010/06/iphone-ios4-wi-fi-fix/
http://www.iphoneclub.nl/...et-via-gprs-via-wifi.html
http://forums.macworld.co...d-3gs-to-ios-4-lost-wifi/
http://news.yahoo.com/s/y...ch_wguy/ytech_wguy_tc3098
http://techulus.com/iblog/2010/06/22/ios4-wifi-issues/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=944419

Die 6 links staan inde google top 20 (!) als je "iphone ios4 wifi" intypt.
Kennelijk is er echt meer aan de hand... ;).

• punishedbrains
iPhoneclub: Jailbroken iPhone is zowiezo niet betrouwbaar en het gaat daar over 3G, niet wifi. Op andere sites staan in de reacties juist weer overwegend mensen waarbij het geen enkel probleem is en idd een paar waar dit wel het geval is, cq lijkt te zijn.

Maar dit maakt het al iets interessanter ja, daar wordt echter zeker geen melding over gemaakt in de FP. In veel gevallen lijkt het dan ook een probleem te zijn wat met het upgraden te maken heeft en een reset werkt, of met de beveiliging. Hoe dan ook, als ik deze links bijelkaar schraap kom ik al aan een handjevol mensen die blijkbaar een probleem heeft. Een redelijk gedeelte kan het zo oplossen, wat blijft er dan over? Mijn punt is nog steeds, ik zie zo niet een enorme massa aan mensen met enorme problemen, lees een forum hier op GOT over een apparaat er maar op na, dan krijg je ook de indruk dat er vanalles mis moet zijn, maar dit is zoals je zelf neem ik aan ervaart, vaak totaal niet het geval ofwel een sporadisch probleem. Als het binnen een week duidelijk is geworden hoe groot dit probleem werkelijk is, herzie ik meteen mijn mening. Maar ik wacht dit zeker nog wel een paar dagen af, tot er echt fora vol van staan bijv. Criterium stellen dus, enige punt wat ik hier steeds probeer te maken is... ik vind dat er te snel vanalles wordt geconcludeert.

ps. Google eens op "Android wifi problem", dan zie je meteen hoe betrouwbaar een Google search is als je dat als algemene conclusie wilt gebruiken.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er zijn ook genoeg fanboy sites? Mensen die ontevreden zijn hoor je nu eenmaal vaker. Ik ga ook niet wekelijks posten dat mijn Thinkpad super werkt.

Als je wacht tot iedereen het erover heeft kun je het beter niet meer posten want dan is het niet meer relevant als nieuws.

[ Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 13-07-2010 16:39 ]

• punishedbrains
Precies, mensen met problemen schreeuwen het hardst. Volkomen terecht in hun geval, vind ik ook echt geen probleem, maar dat maakt dit als basis voor een dergelijke conclusie op de FP toch niet bepaald betrouwbaar? Er is prima nieuws te maken van iets betrouwbaardere cijfers, door meer uitdieping e.d. dat is toch ook waar ik Tweakers voor lees.

[ Voor 23% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 16:43 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar haal je die cijfers dan vandaan? Van apple zelf? :D.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:36:
iPhoneclub: Jailbroken iPhone is zowiezo niet betrouwbaar en het gaat daar over 3G, niet wifi.
Dat is inderdaad de indoctrinatie van Apple, maar dat wil niet zeggen dat het ook echt zo is.
daar wordt echter zeker geen melding over gemaakt in de FP.
Dus als er iets negatiefs over Apple gezegd wordt moet dat gebackt worden met duizend verschillende linkjes waar één link ook volstaat? Waarom? :?
Maar ik wacht dit zeker nog wel een paar dagen af, tot er echt fora vol van staan bijv. Criterium stellen dus, enige punt wat ik hier steeds probeer te maken is... ik vind dat er te snel vanalles wordt geconcludeert.
Er wordt niks geconcludeerd, er wordt alleen melding gedaan van het feit dat een ongedefinieerd aantal mensen problemen heeft met WiFi sinds het upgraden van hun iPhone naar iOS4. Dat is een feit, geen conclusie. Conclusies trekken mag je zelf doen.
ps. Google eens op "Android wifi problem", dan zie je meteen hoe betrouwbaar een Google search is als je dat als algemene conclusie wilt gebruiken.
Als je op "iphone wifi problem" zoekt vind je ook compleet andere berichten dan wanneer je zoekt op de query die hierboven aangehaald wordt. Die "ios4" stond er niet voor niks bij. Met het woordje "upgrade" erbij wordt 'ie helemaal mooi. ;)

• punishedbrains
Niet duizenden linkjes nee, meerdere onafhankelijke en enigzins betrouwbare bronnen wel ja.

Er wordt melding van gemaakt ja. Dus als ik morgen een blog-post open met een of andere sensationele titel, dan moet dat dus nieuws zijn? Waar ligt jouw criterium dan precies? Als ik 2 van die posts maak? Als meerdere belangrijke sites dit gaan melden, dan pas ga ik een achter m'n oren krabben. Anders kom je toch nooit toe aan het echte nieuws?

[ Voor 12% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 16:52 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:51:
Anders kom je toch nooit toe aan het echte nieuws?
Als nieuwssites pas dingen moeten posten als het op nieuwssites staat komt er uberhaupt nooit 'echt nieuws' (whatever that may be, dat is erg subjectief).

• punishedbrains
Klopt, maar die grote sites doen dan meestal nog een klein beetje onderzoek, hence "betrouwbaar". Veel nieuws is dan ook een wisselwerking tussen melden en verifieren, standaard in iedere opleiding tot journalistiek.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-02 09:15
Zoals in mijn eerste post in deze thread al opgemerkt heeft t.net _minstens_ twee bronnen gebruikt. Nu kan je door blijven zaniken dat je 't niet genoeg vindt, maar op mij komt 't niet anders over dan dat je overmatig groot fan bent van Apple (beter bekend als ..., juist, dat ja).

Je mening is duidelijk, dat anderen het daar niet mee eens zijn ook, en dat we het er niet over eens gaan worden is waarschijnlijk ook duidelijk. Ofwel; misschien is het een goed idee om hier gewoon over op te houden (vgroenewold)?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• punishedbrains
Hou toch op, als we nu ook hier al met fanboy gaan strooien wordt het wel erg vervelend. Ik geef heel duidelijk aan dat het mij niet om de inhoud gaat. Verder wordt hier gewoon een discussie gevoerd, als je daar niet van houdt reageer dan niet. Ik post hier niet voor uitgebreide discussies, maar omdat het in "Geachte redactie" staat, daar zou ik graag 1 of 2 berichtjes mee willen wisselen. Het verbaast mij nogal dat er zo gereageerd moet worden op gewoon een kritische opmerking met prima argument.

Bovendien, zoals je hierboven kan lezen, vond ik het zo ook al voldoende, maar ja... ik ga niet zomaar iemand zijn discussie afkappen.

[ Voor 12% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 17:13 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:45

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:13:
Het verbaast mij nogal dat er zo gereageerd moet worden op gewoon een kritische opmerking met prima argument.
Je argument is "ik vind het niet onderbouwd", anderen geven aan dat het wel degelijk onderbouwd is. Het lijkt mij dat je argument prima weerlegd wordt, je bent het er alleen niet mee eens.
Ik post hier niet voor uitgebreide discussies, maar omdat het in "Geachte redactie" staat, daar zou ik graag 1 of 2 berichtjes mee willen wisselen.
De aard van het GR forum is ook dat andere gebruikers hun mening mogen geven. Als die je niet bevalt, prima, dat mag, maar zo mogen anderen het ook oneens zijn met je stelling.
Verder wordt hier gewoon een discussie gevoerd, als je daar niet van houdt reageer dan niet.
...
Bovendien, zoals je hierboven kan lezen, vond ik het zo ook al voldoende, maar ja... ik ga niet zomaar iemand zijn discussie afkappen.
Huh? In mijn boekje is "reageer dan maar niet" gewoon een discussie afkappen hoor.

Verder vind ik dat je zeurt. Het is een duidelijk nieuwsbericht dat er problemen zijn met wifi op de iphone, daar mag over bericht worden. Er wordt naar een of meer bronnen gelinkt, er zijn nog tientallen zoniet honderden andere meldingen van dit probleem te vinden. Dan is het relevant.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goed, zullen we dan maar gewoon even wachten op toelichting van de redactie? ;).

• punishedbrains
MueR schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:22:
[...]

Je argument is "ik vind het niet onderbouwd", anderen geven aan dat het wel degelijk onderbouwd is. Het lijkt mij dat je argument prima weerlegd wordt, je bent het er alleen niet mee eens.
Klopt, zoals ik al hierboven heb aangegeven. Weerlegd, dat is nog steeds de vraag.
[...]

De aard van het GR forum is ook dat andere gebruikers hun mening mogen geven. Als die je niet bevalt, prima, dat mag, maar zo mogen anderen het ook oneens zijn met je stelling.
En dat zeg ik dan ook nergens, ik heb meerdere malen aangegeven hier geen enkel probleem mee te hebben. Alleen verzand het gewoon snel in een discussie. Ik zie niet in waar ik daarin zo doordraaf dan, het enige argument wat ik hierboven voer is de mate van betrouwbaarheid van het artikel. Hier krijg ik weerwoord op, hartstikke goed, en daar reageer ik op. Zoals ik zei, ik vind het zo dus prima en heb er vrede mee dat anderen het anders zien, maar als men dan een discussie wilt blijven voeren zeg ik natuurlijk geen nee. Als dat niet mag, prima, dan hoor ik dat graag.
[...]

Verder vind ik dat je zeurt. Het is een duidelijk nieuwsbericht dat er problemen zijn met wifi op de iphone, daar mag over bericht worden. Er wordt naar een of meer bronnen gelinkt, er zijn nog tientallen zoniet honderden andere meldingen van dit probleem te vinden. Dan is het relevant.
Fine, dan zeur ik. Ik wens gewoon niet mee te doen aan uitspraken op basis van cijfers die gewoon niemand weet. 10-tallen, honderd-tallen... wat is het nu. Het word nu allemaal veel teveel opgeblazen, mijn punt was erg simpel, wat is wat dit betreft het criterium. Ik neem mijn "verlies" wel, had alleen gehoopt op ieeets rustigere reacties.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn op de Apple-fora een hele hoop topics waar gebruikers problemen melden met de update. Het linkje wat in het artikel staat is een treffend voorbeeld van de problemen die je ook in andere topics ziet. Omdat een redelijk aantal gebruikers hetzelfde probleem meldt, en dit probleem duidelijk veroorzaakt werd door de nieuwe software (gebruikers geven aan problemen te ondervinden nadat de update is geïnstalleerd, terwijl het voorheen goed werkte) is het wel duidelijk dat de software-update voor gebruikers mogelijk problemen op kan leveren.

Op GoT is er ook een topic over problemen met iOS4. Dan is het natuurlijk logisch om daar de link mee te leggen en eventuele verschillen of overeenkomsten toe te lichten.

Edit: als je zoekt op de Apple-fora vind je een hele lijst.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 13-07-2010 17:47 ]

• punishedbrains
RoD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:44:
Er zijn op de Apple-fora een hele hoop topics waar gebruikers problemen melden met de update. Het linkje wat in het artikel staat is een treffend voorbeeld van de problemen die je ook in andere topics ziet. Omdat een redelijk aantal gebruikers hetzelfde probleem meldt, en dit probleem duidelijk veroorzaakt werd door de nieuwe software (gebruikers geven aan problemen te ondervinden nadat de update is geïnstalleerd, terwijl het voorheen goed werkte) is het wel duidelijk dat de software-update voor gebruikers mogelijk problemen op kan leveren.

Op GoT is er ook een topic over problemen met iOS4. Dan is het natuurlijk logisch om daar de link mee te leggen en eventuele verschillen of overeenkomsten toe te lichten.
Snap ik, helemaal prima. Alleen zet ik en het artikel zelf ook, al vraagtekens bij het GOT forum. Daar staan voornamelijk snelheids-issues in, nauwelijks iets over wifi. Als 1 van die 2 bronnen dus al een beetje twijfelachtig is, in mijn ogen, om te gebruiken voor de uitspraak waar het artikel op is gebaseerd... ga ik mij dus kritisch opstellen. Maar goed, wellicht ben ik wat doorgedraven erin.

• RoD
  • Niet online

RoD

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:46:
[...]

Snap ik, helemaal prima. Alleen zet ik en het artikel zelf ook, al vraagtekens bij het GOT forum. Daar staan voornamelijk snelheids-issues in, nauwelijks iets over wifi. Als 1 van die 2 bronnen dus al een beetje twijfelachtig is, in mijn ogen, om te gebruiken voor de uitspraak waar het artikel op is gebaseerd... ga ik mij dus kritisch opstellen. Maar goed, wellicht ben ik wat doorgedraven erin.
GoT is niet zozeer de bron voor de wifi-problemen. Het is een vergelijking van de gesignaleerde problemen op de Apple-fora met wat de gebruikers hier ervaren. Er staat immers ook in het artikel dat er op GoT weinig wifi-specifieke zaken gemeld worden.

• punishedbrains
RoD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:48:
[...]

GoT is niet zozeer de bron voor de wifi-problemen. Het is een vergelijking van de gesignaleerde problemen op de Apple-fora met wat de gebruikers hier ervaren. Er staat immers ook in het artikel dat er op GoT weinig wifi-specifieke zaken gemeld worden.
Precies, dus eigenlijk spreken die bronnen elkaar dan een beetje tegen, want waarom hebben de GOT-ers er dan blijkbaar minder last van en is dit de uitspraak van het artikel?

Goed, we zien wel, ik wacht het nog even rustig af. Dank voor alle reacties, ik zal mij voortaan iets minder bevlogen opstellen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 17:51 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:50:
[...]

Precies, dus eigenlijk spreken die bronnen elkaar dan een beetje tegen, want waarom hebben de GOT-ers er dan blijkbaar minder last van en is dit de uitspraak van het artikel?
Nogmaals, misschien is het niet opgevallen? Hier op kantoor en bij mij thuis is mijn 3G-verbinding uitstekend en voor de dingen die ik met mijn iPhone doe zou ik het zelf niet eens merken, denk ik. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

punishedbrains schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:50:
[...]

Goed, we zien wel, ik wacht het nog even rustig af. Dank voor alle reacties, ik zal mij voortaan iets minder bevlogen opstellen. ;)
Geen flauw idee, om eerlijk te zijn. Maar je kan wel vaststellen dat er een probleem is bij een significant aantal gebruikers. De ervaringen op GoT lijken zo inderdaad niet overeen te komen, maar dat kan je dan gewoon zo benoemen. Het doet niets af aan wat men op de Apple-fora meldt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als ik thuis/bij klant/bij hotspot (de plekken met wifi) ben pak ik mijn laptop.
Zit ik in de trein voor korte tijd of stap ik over, dan pak ik mijn telefoon met 3G.Wifi staat gewoon uit , om energie te besparen.

• punishedbrains
RoD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:07:
[...]

Geen flauw idee, om eerlijk te zijn. Maar je kan wel vaststellen dat er een probleem is bij een significant aantal gebruikers. De ervaringen op GoT lijken zo inderdaad niet overeen te komen, maar dat kan je dan gewoon zo benoemen. Het doet niets af aan wat men op de Apple-fora meldt.
Significant idd, precies mijn punt dus, wanneer is het dat en is hetgeen we nu zien voldoende. We zullen zien over een tijdje. Idd is een mogelijkheid dat het hier in NL niet zo opvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door punishedbrains op 13-07-2010 18:13 ]

• punishedbrains
Ik begrijp nu pas wat je bedoelt met de edit-knop @Boudewijn. :) Sorry als ik zo nogal rellerig ben overgekomen, dat is natuurlijk totaal niet de bedoeling geweest. Ik ben niet gewend reacties binnen dezelfde reactie op reacties daaronder te geven in een thread. ;)
Pagina: 1